* Yvegemse Valkjes * Boekje sluiten aub?

Gestart door Silke *, 11 oktober 2007, 19:58:09

« vorige - volgende »

Welk valkje vinden jullie het leukst/mooist? Kies 1

Kootje
Fluffy
Punky
Lientje
Micky
Melanietje

Sharon

Hoi Silke,

ook in jouw boekje kom ik weer even reageren.

Ik heb erg genoten van je update met prachtige foto's. Het zijn erg mooie close-ups van hele mooie valkjes.
Diëgo's kuif is echt prachtig! Met zo'n mooie krul erin.

Ik ben heel blij om te lezen dat de valkjes het zo goed stellen. Ik ben ook erg benieuwd hoe de koppelvorming zal verlopen.

Enne... wat heb jij een mooie tekening gemaakt van hoe je de volière zou willen hebben. Als er die komt heb je echt een pracht van een volière zeg! Wouw! Heel erg groot en mooi.
Hopelijk gaat het door!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Dierenfreackske

Hoi Silke ...wat heb je grootse plannen he met de
voilere ! Heel mooi gaat ze worden die he  !
Die van mij zal iets kleiner zijn hoor !, maarja ik kweek eigenlijk nog niet he ! Grtjs Ann

Thijs

Hoi Silke!

Mooi foto's heb je!
Je plannen voor de nieuwe voliere zijn :o :o!
Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het af is! :D

Groetjes
Thijs :)

ps. Kan je even online komen als je dit leest aub?

Silke *

Hoi allemaal,

Slecht nieuws................  :(
Diëgo is ziek. Hij zit in een bolletje op het broedblok, niest en is dus verkouden  :'( :'( :'(
Ben er ff helemaal van in de war.

Komt wss doordat het veel waait en hij niet tijdig in het binnenhok is gegaan. Jee, wat moet ik nu doen?? ?? :'(

Sorry, ik reageer straks op de reacties. Ik moet namelijk nog schoolwerk maken.
Hoop wel dat jullie raad kunnen geven ivm Diëgo. Moet ik nu een dierenarts laten komen of wat??

Groetjes
Silke

Sharon

Hoi Silke,

oh nee hè...  :'( :'( :'(
Wat erg dat Diëgo ziek is... Jeej... Ik hoop echt dat hij weer helemaal beter wordt hoor! En natuurlijk ook dat hij de rest van de valkjes niet aansteekt.

Kun je hem apart van de rest van je valkjes houden? Voordat hij misschien een ander valkje ook ziek maakt...

Ik vind dit echt zo erg meid... Ik hoop echt dat hij er helemaal bovenop komt!

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Sally

hallo Silke,
wat naar dat Diego ziek is. Ik hoop dat hij snel weer opknapt.
Als het echt ernstig lijkt te zijn zou ik toch even een dierenarts raadplegen.

Groetjes Sally

Silke *

Hoi Sharon en Sally,

Moest ik nu niet zo koppig geweest zijn en hem al van het begin apart gezet hebben. De andere valkjes zitten niet in een bolletje en fladderen lekker rond.
Het niezen komt vast niet van toen op de beurs, anders had ik het al langer gemerkt. Maar wss door de wind  :-\

Zou ik hem nu voor vanavond en vannacht kunnen binnen nemen? Het kooitje is niet echt groot, maar beter dan een nacht in de volière die zijn einde kan betekenen. We zoeken dan zo snel mogelijk een grotere kooi of een goede oplossing.

Wat denken jullie?

Sharon

Hoi Silke,

ik zou zeggen: probeer Diëgo te vangen en zet hem apart in een kooitje, op een plek waar het lekker warm is. Pas wel op dat je hem niet te dicht bij een verwarming plaatst, want dat is ook niet goed! Het bol zitten is een teken dat ze zichzelf warm proberen te houden (met opgezette veren). Als je Diëgo dus ergens warm zet, hoeft hij geen energie meer daaraan te besteden.

Maar van de andere kant is het wel zo dat het waarschijnlijk wel een stressvolle ervaring kan zijn voor Diëgo om uitgevangen te worden. En stress is wel het laatste wat een valkje kan gebruiken als hij zich al niet lekker voelt. Dat tast namelijk hun immuumsysteem aan...

Ik zou je dus echt niet kunnen zeggen wat het beste is... Je moet er zowieso voor zorgen dat hij warm zit. Desnoods sluit je hem op in het binnenhok en maakt het daar warm.

Sterkte meid! En je moet jezelf echt niets kwalijk nemen!

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Silke *

Hoi Sharon,

Bedankt voor al je tips!  :-*
Ik heb hem daarstraks binnen gehaald. Het is wel niet zo'n groot kooitje, maar daar zal m'n moeder een oplossing voor vinden morgen. Hij is nu de kooi aan het doorzoeken en een beetje onrustig volgens mij. Heb wat eten, eivoer, water en trosgierst bij hem gezet en begon er al van te eten. Dus dat is goed. Nu moet hij gewoon nog wat warmer krijgen en dan komt hij er wel door, hoop ik.
Ik ga hem nu ff op een rustig plekje zetten.

Groetjes
Silke

Anke

Hoi Silke,
Ik denk dat je Diego zo snel mogelijk uit de voliere moet halen.
Want het is helemaal niet gezegd dat hij gewoon een verkoudheid heeft. Een ziekte kan soms pas na een paar weken toonbaar worden omdat valkjes pas laat laten zien dat ze ziek zijn.
Dus mijn advies is: naar binnen halen, warm zetten en hem heel goed in de gaten houden. Je kan hem wat druiversuiker in zijn drinkbakje geven. En voor de zekerheidl een dierenarts raadplegen.
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

natacha

Hallo Silke,

Ik hoop dat het goed komt het met Diego, ik zal in ieder geval duimen.

groetjes
Natacha

*Manon*

Hoi Silke,

Joh, wat lees ik nu weer!!
Diego ziek.... groot gelijk dat je m naar binnen haalt en in ieder geval bij je andere valkjes weg houdt!
Je weet nooit wat er aan de hand is hé, verzorg m maar goed en anders zou ik ook de dierenarts bellen, misschien kan die je een nuttig advies geven, ik zou het niet weten wat goed voor 'm is, maar wens je wel heel veel sterkte en verwen Diego maar effe goed.

Groetjes Manon

Silke *

14 januari 2008, 20:16:33 #1032 Last Edit: 14 januari 2008, 20:21:03 by Silke *
Citaat van: Sharon op 13 januari 2008, 11:43:00
Hoi Silke,

ook in jouw boekje kom ik weer even reageren.

Ik heb erg genoten van je update met prachtige foto's. Het zijn erg mooie close-ups van hele mooie valkjes.
Diëgo's kuif is echt prachtig! Met zo'n mooie krul erin.

Ik ben heel blij om te lezen dat de valkjes het zo goed stellen. Ik ben ook erg benieuwd hoe de koppelvorming zal verlopen.

Enne... wat heb jij een mooie tekening gemaakt van hoe je de volière zou willen hebben. Als er die komt heb je echt een pracht van een volière zeg! Wouw! Heel erg groot en mooi.
Hopelijk gaat het door!

Liefs
Sharon

Hoi Sharon,

Dankjewel hoor  :-*
Ik hoop dat ik in de nieuwe volière de koppels die ik wil apart zetten, apart kan zetten.
We hebben vandaag nog eens gevraagd hoe een volière zou kosten (zonder gangetje en binnenhok) maar met plexiglas en vanalles en nog wat. Allemaal goed en wel, maar.... 5800 euro  :o :o :o
Voor een volière van 6.5 meter! Gewoon ZOT  ;D
We houden het maar bij de gewone volière denk ik  ;)

Citaat van: Dierenfreackske op 13 januari 2008, 13:40:13
Hoi Silke ...wat heb je grootse plannen he met de
voilere ! Heel mooi gaat ze worden die he  !
Die van mij zal iets kleiner zijn hoor !, maarja ik kweek eigenlijk nog niet he ! Grtjs Ann

Hoi Ann,

Ja hè, lekker grote plannen  ;D ;D
Ik begon ook met een kleinere volière en toch...

Citaat van: Thijs op 13 januari 2008, 13:51:09
Hoi Silke!

Mooi foto's heb je!
Je plannen voor de nieuwe voliere zijn :o :o!
Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het af is! :D

Groetjes
Thijs :)

ps. Kan je even online komen als je dit leest aub?

Hoi Thijs,

Bedankt hoor!  :)
We zijn eigenlijk nog wat aan het zoeken en aan het bekijken hoe we de volière nu zullen maken....

Hoi Anke,

Hij staat al binnen hoor. Maar bedankt voor je reactie!

Hoi Natacha,

Ik hoop het ook, ik hoop het ook. Bedankt om te duimen  :)

Hoi Manon,

Ik denk toch dat het het beste was om hem naar binnen te halen zodat hij zichzelf weer wat kan opwarmen.
Goed verzorgen zal ik zeker doen. Heb hem een dikke trosgierststok gegeven, eivoer, basisvoer en water (ondertussen al weer vers). Ik zeg mijn moeder dat ze wat op Diëgo moet letten of hij beter wordt of niet. Dan kan ik morgen als ik terug kom van school eventueel als het nodig is de dierenarts bellen.

Hoi allemaal,

Even nog een korte update...

Vandaag even de volière gaan kuisen, die is dan ook weer proper. Zowel binnen- als buitenhok.

Ik vertelde het dus al van Diëgo... Hij zit nu binnen op een donkere en warme plek. De kooi is nog beperkt van grote, maar daar komt een andere oplossing voor morgen. Eventueel (als we het vinden) kopen we een warmtelamp voor hem en dus een grotere kooi. Hij moet toch een weekje binnen zitten zodat we zeker zijn dat hij niet meer niest.

De andere valkjes stellen het wel goed. Die zijn niet verkouden en fladderen de volière rond.
Vandaag heb ik zelf nog Fluffy kunnen aaien en Diëgo wat kunnen kroelen (wel maar 10 secondjes ofzo  :P) Toen had ik ook nog niet door dat ie ziek was  :-\

Sinds kort zitten de valkjes ook niet meer met hun eigen soort in de volière... :)

Zo, ik hoop dat Diëgo de nacht doorkomt.

Sorry dat ik nu niet reageerde in jullie boekjes, dat doe ik zo snel mogelijk!!

Groetjes
Silke

Sharon

Hoi Silke,
ik ben blij om te horen dat de andere valkjes het nog steeds goed stellen. Hopelijk blijft dat zo.

Ik hoop natuurlijk ook dat Diëgo snel opknapt en weer terug naar zijn vriendjes kan in de volière.

Maarre... ze zitten niet meer met hun eigen soort in de volière? Heb je er een andere vogelsoort bijgedaan?

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Silke *

Hoi Sharon,

Diëgo zit nu lekker te slapen op het hoogste stokje. Hij ziet er goed uit en veel rustiger.

Neen, geen nieuwe vogeltjes gekocht, maar eigenlijk...

Ik kwam gisteren thuis en zag dat Tweety en de kooi van haar weg was (kanarietje). Ik schrok me rot natuurlijk  :o Mijn moeder zei dat ze Tweety in de volière gestoken hadden! Ik natuurlijk: Maar die kanarie is veel te klein, tussen al die vogels, ze gaat dood gaan, er staat geen eten, zo'n klein beest gaat dat niet redden......... enzoverder  :P
Toen zeiden ze me dat de kooi kapot was (en ja hoor, die heb ik gezien, helemaal kapot en de tralies helemaal toegedrukt  ;D)

Tweety vindt het echt geweldig in de volière zeg  :o
Die fladdert van de ene stok op de andere, op de schommel, op de grond en HUP weer naar boven, naar binnen, naar buiten, op het sissaltouw... echt niet te doen  ::)

En ook best wel grappig om zulke kleine vogel tussen de valkparkieten te zien zitten. Die zit daar dan zo te fluiten en al de valkjes kijken van HUH  ;D ;D

Vandaag ook nog wat speciaal kanarie eten in de volière gezet.

Dat is dus onze nieuwe bijkomer  ;D ;D

Groetjes
Silke