* Yvegemse Valkjes * Boekje sluiten aub?

Gestart door Silke *, 11 oktober 2007, 19:58:09

« vorige - volgende »

Welk valkje vinden jullie het leukst/mooist? Kies 1

Kootje
Fluffy
Punky
Lientje
Micky
Melanietje

Dierenfreackske

Hoi Silke ..wat lees ik nu ..........Diego is ziek ...Onee toch ...Je
hebt groot gelijk dat je hem binnen hebt gehaald en hopen dat ie er snel van opknapt ! Goed dat ie begon te eten , dat is toch al een pluspunt he ! Ik hoop echt dat hij weer snel is opgeknapt hoor ! Grtjs Ann

Sharon

Hoi Silke,
ik ben blij om te horen dat Diëgo er goed uitziet en op het hoogste stokje slaapt.

Wat leuk dat je kanarie nu in de volière woont. Echt super dat hij het daar zo naar zijn zin heeft.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

*Yvon

Hoi hoi

Hopelijk knapt Diego snel op.
Alleen nou zal die wss pas naar buiten kunnen met het voorjaar.  :-\
Is het nou de bedoeling dat Pietje buiten blijft ?
Is denk ik zeker wel een grappig gezicht,zo'n klein fluitend vogeltje tussen de valkjes.
En wie weet worden er nog fluitjes over genomen.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Hoi hoi Silke, wat balen joh, nu toch Diëgo niet lekker.

Als eerste tip wil ik je geven .... zet hem niet donker .... warm en rustig is oké maar zet je hem donker, dan zal hij ook niet eten en drinken.  ;)

En verder was ik verbaast te lezen dat Piet de kanarie zomaar van binnen, midden in de winter, de buitenvolière in gaat EN dat je Diëgo over een weekje als hij niet meer niest ook weer gewoon naar buiten wilt doen .... dit kan echt niet hoor, dit is voor beide maar zeker voor een ziek vogeltje met toch wat minder weerstand een veel te groot temperatuursverschil.

Zelf heb ik in het verleden gekweekt met kanaries, en veel contact gehad met kanarie-mensen en ook voor valkjes wordt deze regel eigenlijk altijd aangehouden, eenmaal binnen dan pas weer naar buiten na ijsheiligen, dit is rond half mei.  ;) Voor die tijd kan het nog gaan vriezen en is veel te koud voor ze.

Verder hoop ik dat Diëgo snel opknapt .... ik zou zeker niet te lang wachten met een dierenarts erbij te halen .... bij Rianne, kwamen ook allemaal "gezonde" valkjes van haar moeder bij haar in de volière wonen, helaas zat er eentje bij die ook ineens verkouden werd .... dit heeft haar wel 2 van haar lievelingen gekost, het "gezonde" valkje had namelijk papegaaienziekte .... ik wil niet zeggen dat Diëgo dit heeft maar stel hij heeft het wel dan is het erg belangrijk dat al je valkjes zo snel mogelijk een een antibioticakuur beginnen.  ;)   

Heel veel sterkte, ik duim voor je.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sharon

Hoi Silke,
hoe is het deze ochtend met Diëgo? Gaat het alweer wat beter met hem?

Caroline heeft inderdaad wel een punt dat hij misschien niet gaat eten als het donker is. Je moet hem maar even goed in de gaten houden.

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Dierenfreackske

Hoi Silke ...hoe is het vandaag met Diego ? Ik hoop dat hij beter is en dat het terug goed komt met hem hoor !! Grtjs Ann

Anja

Hoi Silke,

ik hoop dat het weer wat beter gaat met Diego. Ik zou idd de raad van Caroline opvolgen hoor.

Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat Diego gauw weer de oude is.

Groetjes Anja

Silke *

Hoi Ann,

Hoe alles toch kan lopen hè... Ik hoop ook dat Diëgo er snel weer bovenop komt!

Hoi Sharon,

Ja hoor, ik let wat op Diëgo en hij zit bijna altijd op het hoogste stokje. De kanarie, best wel grappig te zien  ;D

Hoi Yvon,

Zeg maar Tweety hoor  ;D Tja, ik hoop maar dat ze haar gezang over nemen, want de valkjes bakken er niets van tot nu toe  ;D

Hoi Caroline,

Bedankt voor al je tips!
Diëgo zit overdag in het licht hoor, dus geen enkel probleem  ;)
Wat Tweety de kanarie betreft, ik had het zelf niet in handen. Ik was niet thuis en mijn moeder vertelde me dat ze de kanarie in de volière had gestoken. Wij kopen zo snel mogelijk een nieuwe kooi en dan halen we ze terug naar binnen. Nu maak ik dat Tweety de hele tijd in het binnenhok zit en dus niet in de tocht.

Wat dat koud en warm dan weer betreft....
Ik weet best dat je ze niet zo direct van warm naar koud kan zetten. Dat zei ik vandaag nog tegen mijn moeder. Wanneer Diëgo weer wat "warmer" heeft kan ik 'm moeilijk buiten zetten terug in de koude...
Ik hoorde van iemand dat als je vogels in de volière wil steken dat je dat in de winter moet doen. Zodat ze wennen aan dat "volièreleven" en niet dat je ze in de zomer erin stopt en ze daarná moeten wennen aan het koude buitenleven. Alhoewel ik er niet veel logica in zie...
Maar, wat doe ik dan het best met Diëgo?

Ivm Diëgo, zie hieronder.

Hoi Sharon & Ann,

Met Diëgo is alles goed. Hij is de nacht goed doorgekomen (voor het vervolg zie hieronder)

Hoi Anja,

Oke, bedankt! De raad volg ik op hoor  ;)

Hoi Allemaal,

Diëgo is de nacht goed en wel doorgekomen. Met toch een beetje schrik stond ik op, maar hij zat lekker te tukken op het bovenste stokje! Hij keek mij met een lief koppie aan  :-*
Ook ziet hij er in feite niet ziek uit hoor. Zelfs gezond als ik het zeggen mag. Heb hem ook niet meer horen niezen. Hij heeft heel zijn kommetje eten uitgegeten en zijn trosgierst is ook helemaal op :o! Het water heb ik ook moeten verversen.
Ik maak me geen zorgen dat hij niet genoeg eet of niet eet, want dat is niet zo.
Vandaag jammer genoeg niet om een kooi kunnen gaan. Ik probeer morgen dan kijk ik eventueel voor vitaminen of medictie of dergelijke.

Groetjes
Silke

Dierenfreackske

Hoi Silke ...wat een geluk dat Diego de nacht goed is doorgekomen zeg ! Hopelijk kan je vandaag een grotere kooi halen he !Hoe is het met je andere valkjes ? Grtjs Ann

Sharon

Hoi Silke,

ik hoop voor je dat je vandaag een nieuwe kooi kan vinden voor je kanarie, zodat deze weer gezellig terug naar binnen kan.

Ik ben blij om te horen dat het zo goed gaat met Diëgo, dat zal toch een hele opluchting voor je zijn. Ik denk wel dat hij binnen de korste keren weer helemaal opgeknapt zal zijn hoor. Gelukkig maar zeg.

Ik zou denk ik Diëgo terugzetten in de volière vroeg in het voorjaar. Dan is het warmer dan nu, maar nog niet zo super warm. Maar ik weet er niets van af, dus misshien maar even aan iemand vragen die er meer vanaf weet.
Ik kan me nog herinneren dat Bianca tegen me heeft gezegd dat je vogels pas in een volière kunt doen als het warmer is...

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Caroline

Ook ik zou Diëgo nu niet meer terug in de volière zetten maar wachten tot het niet meer gaat vriezen. Zeker wachten tot eind april, begin mei dus.

Maar .... dit is wat mij al 15 jaar geleerd is, ik heb nog nooit gehoord over dieren in de winter naar buiten doen i.v.m. wennen .... ook knaagdieren mogen pas in het warme voorjaar naar buiten .... in het najaar wennen ze dan aan de langzame temperatuurafname en in de winter kunnen ze er dan tegen, mits ze winterhard zijn natuurlijk, niet alle vogelrassen kunnen 's winters buiten blijven.

En inderdaad ook de kanarie zou ik binnen halen .... als we nachtvorst krijgen heb je grote kans dat hij het niet overleefd.  :-\

Super natuurlijk dat Diëgo weer opknapt. Ik duim dat hij weer helemaal de ouwe wordt.

Succes met alles!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Hoi Silke,

hoe ziet de ontlasting van Diego er uit? Is dat nog wel normaal van kleur en vastigheid?

Silke *

Caroline en Rianne,

Ik heb even een nieuwe topic geopend.
Klik hier

@ Caroline,

Het zal moeilijk zijn om Diëgo zo lang binnen te nemen. Kan ik 'm niet in de garage zetten? Ik zou 'm wel erg graag buiten zetten nu (in het binnenhok!) want nu is het hier wel mooi weer, niet al te koud en de zon schijnt.

En m'n moeder vindt dat die kanarie buiten moet blijven  :-\
Ik let wel goed op Tweety! Ze zat op de grond water te drinken uit het fonteintje en dan vloog ze snel terug naar boven. Ze ziet er zo gezond als iets uit, maarja, het weer kunnen wij niet regelen...

Hoi Rianne,

Alles normaal. Ook zijn gedrag.

Hoi Ann,

Met de andere valkjes ook allemaal goed hoor! Die hebben veel plezier in de volière  ;D

Hoi Sharon,

Ik twijfel nu echt of ik Diëgo nu zou terug zetten aangezien het toch niet al te koud is buiten en hij GEK wordt in zijn kooitje!

Groetjes
Silke

Monky

Hi Silke,

Ik heb een reactie geplaatst bij je nieuwe toppic.
Ik hoop echt dat je doet wat het beste is voor de vogel.

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Ik zou Diego nu niet meer naar buiten doen.
Miss is het een optie om hem in de garage te doen met een warmtelamp erbij ,zodat hij toch wat warmte heeft.
En je zou ook Amore bij hem kunnen zetten.  ;)
Kunnen ze goed aan elkaar wennen en wie weet koppelen ze elkaar.  :D
En dan als dat lukt saampies van tijd tot tijd even in de garage hun vleugeltjes kunnen laten strekken.
Nou hoop ik dan wel dat er geen gevaren hangen of liggen in de garage.  ::)  :)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >