5 mei 2025, 20:48:28

Ik heb een nieuwe valk

Gestart door pjbreevaart, 31 augustus 2007, 18:29:51

« vorige - volgende »

pjbreevaart

Hallo,

Afgelopen woensdagavond heb ik een nieuwe valkparkiet gekregen. Ik vond hem te koop op marktplaats. Ze zijn woensdagavond langs geweest met een kooi met 2 parkieten. Ik mocht er dus 1 van kiezen  :). Beide parkieten waren even oud en uit het zelfde nest. Ze zijn van 2006 dat zag ik in de ring staan. Ringetje van Euro Parrot. Ik heb de levendigste en grootste gekozen. Hij is tam en maakt veel verschillende geluiden. Daar de vogel heeft gestaan in ee nruimte met andere vogels doet hij ook al andere vogels na. Leuk, druk beest. Ben er erg tevreden mee.

Ik heb vanmorgen eventjes zijn snavel aangeraakt met mijn neus. Had mij neus tegen de tralies aan. HIj likte met zijn tongetje over mijn neus.  :). Ik ging van morgen met een stengel trosgierst de kooi in en hij at er van toen ik het onder ziujn snavel hield. Mijn vinger vanaf de snavel gezien nog geen 7 cm er van vandaan.

Ik hoop dat deze valk nog tammer wordt en dat we er jaren plezier van hebben.

Pierre

Ps. Ik vraag me af wat we moeten doen. ONze voormalige valk had een spiegeltje. Nu vraag ik me af wat wijsheid is. De ene valk bezitter zegt dat valken aggressief naar de verzorger toe kunnen worden  als ze het beeld in de spiegel als partner gaan zien en de andere valk bezitter zegt dat het goed kan zijn voor eenzaamheid.

Rianne

Het allerbeste is om er een tam valkje bij te nemen, dat was hij immers ook gewend :)

pjbreevaart

Hallo Rianne,

Bedankt voor je reactie.

Deze valk is echt tam gemaakt. Heb hem al wat trosgierst gegeven vanuit de hand. En hij heeft mij al kusjes gegeven op mijn neus en lippen via de tralies (met tong likken aan neus en lip). Apart gevoel. De laatste vogel die ooit met zijn tongetje mijn huid heeft geraakt, was mijn grasparkiet.

Pierre