6 mei 2025, 20:03:42

Muizen?

Gestart door Valerie, 30 augustus 2007, 14:44:50

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi,

Even snel een vraagje. Wij gaan a.s. zaterdag met vakantie, dus ik heb weinig tijd..
Een tijd terug hoorde ik geritsel in onze garage. Daarnet wilde ik het vorige broedblok (wat ik in de garage had neergezet) opruimen. Daar bemerkte ik enkel muizestrontjes op (tenminste zo ziet het eruit).
De vogels zitten dus IN de garage in een afgeschermde ruimte. Maar, kunnen muizen daar binneraken, door weet ik veel welke mm grote kier?
Kan ik nu op 2 dagen tijd nog iets tegen evt muizen doen?
Garage leeghalen en muis(zen) zoeken is geen optie (als je onze garage ziet).  :-X
Iemand enig advies?

Dankje,

Valerie

Mara

Hoi Valerie

Ik heb het een keer gehad dat een muisje door het gaas was gekropen.....helaas zat het muisje dus vast en is overleden. Dus ze kunnen best wel door kleine gaatjes hoor......Wat je zo verder kunt doen, zou ik niet kunnen zeggen.

Mara

Sanna

Citaat van: Valerie op 30 augustus 2007, 14:44:50
Garage leeghalen en muis(zen) zoeken is geen optie (als je onze garage ziet).  :-X

Ik vrees toch dat dát zo'n beetje je enige optie is.....
Sterkte ;D ;D.

Groetjes, Sanna

Mandy

Wat dacht je van vallen zetten. ;)
Uiteraard buiten de volière anders zit er straks een valk in. :o
Maar ze kunnen wel door het gaas hoor.
Het is een ramp, ik weet er alles van, ik vang wekelijks muizen en soms moet ik het werk zelf afmaken... :(
Dan zitten ze soms met 1 pootje knel, misschien wel een hele nacht, en als ik ze dan pas rond 12 uur zo vind en ze leven nog doe ik de nek in een andere klem en is het afgelopen zeg maar... :-\
Ik heb ook nog geen andere oplossing. Gif vind ik niks en eng, als ze wat gifkorrels in de bek hebben, door de volière lopen, wat laten vallen en een valkje het eet, daar moet je toch niet aan denken! :(
En ik haal ook alles rm uit het nachthok want ze zoeken toch telkens donkere plekjes om te schuilen. Ik ruik het altijd meteen als er weer een muis is, zo'n vieze pislucht, bah. En als ik alles op heb geruimd zet ik alles weer anders, ook de vallen, en reken maar dat ik de volgende dag dan in alle 3 de vallen weer prijs heb hoor!
Wij wonen hier ook tegen de boerenvelden aan dus veldmuisjes blijf ik hier helaas altijd houden. Ook de buren hebben er last van, zitten ze ook in de garages ed.
Succes en fijne vakantie! 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl