7 mei 2025, 18:48:40

Behoefte in eetbakje?

Gestart door henkyyy, 20 augustus 2007, 16:46:02

« vorige - volgende »

henkyyy

K weet niet echt waar ik m'n vraag moest plaatsen , maar ik zet het hier maar.
M'n valkparkietje ligt nu de laatste tijd vaak te 'relaxen' in z'n eetbakje , en doet er ondertussen zijn behoefte ook.
Wat kan ik hieraan doen dat dit niet meer gebeurt?Moet ik een bakje bijhangen met stro ofzo in dat ie daar wa kan inzitten  :)

wim roskam

beste lezer ,  waarschijnlijk is je voerbakje te groot , probeer eens een kleinere , mvg wim roskam .

Ivy

Hoi.
Hier heb ik ook zo eentje, die slaapt op een eetbak. Je zou die met bijvoorbeeld houtsnippers kunnen vullen en dan ergens een andere voerbak hangen met eten...
Het hoeft niet per se met de grootte van het bakje te maken hebben, maar voor een rare reden die alleen hij weet ;D vindt hij het gewoon lekker zitten.
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

henkyyy

;D idd ik weet de reden er ook nie van , k zal er es eerst eentje vullen met snipperkes ofzo en zien wat ie dan zal doen :-)

Sanna

Eventueel kun je nog op zoek gaan naar een voerbakje waar een kapje overheen zit, dan kan hij er niet meer in gaan liggen ;).

Groetjes, Sanna

Yvette

Anke

Hoi,
Ach als ie dat nou lekker vind zitten... ik haal hier gewoon af en toe de poepjes eruit :) En laat ze verder lekker in hun voerbak zitten als ze dat graag willen.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

valkparkietvirus

die van mijne doet in het waterbakje Rocky..want hij slaap op de waterbak en met zijn kontje boven het water...en ja smorgens als Jena wil drinken ..zit ze scheeuwen dan weet ik dat ik water moet vervagen ! hahaha :D thja mischien wil Rocky waterbed  8)

»»»»»» kom naar me verhaal lezen van Rocky en Jena Groetjes en Vleugeltje en Snaveltje Rocky en Jena««««««

Lique
ik heb jou profiel plaatje gebruikt sorryXxX

henkyyy

Dat zou ik ook kunnen doen , er elke dag de strontjes uithalen , maar het ik vind het toch niet zo proper  ;D , en wss ook niet voor bepaalde ziektes dan.Ik zal toch es kijken voor een kapje erboven te plaatsen , en mss een ander bakje hangen met snippers , wie weet nesteld hij zich daar wel in  8)

Romy

Hoi Henkyyy

Mijn Flupke slaapt ook altijd met zijn kont boven haar eetbakje, maar gelukkig laat ze er niks in vallen :)
Blijkbaar moet het toch comfortabel zitten zijn!

Is het geen idee om dat bakje te vervangen met snippertjes of zo, en een ander bakje met eten ergens anders (lager) te hangen? Want ik heb het idee dat valkjes graag in de hoogte slapen, dus als je een ander bakje met eten hoger gaat hangen, dan gaat hij wel daarop gaan zitten! Dus het hoogste bakje vullen met snippertjes.

Ik hoop dat je een oplossing vindt

Groetjes
Romy

henkyyy

Ik probeer het binnenkort es uit si en laat het jullie dan weten

Groeten