iemand kan mij helpen met handfok van Rossela

Gestart door mikaenwillie, 26 augustus 2007, 18:35:40

« vorige - volgende »

mikaenwillie

ja de tietel zeg het al ..kan iemand mij helpen ? want er is ook geen speciaale site voor Rosselas jonkies hoe zwaar moeten ze wegen enzo dus en ja voor de mensen die niet snapen dat ik een jonkie Rosela heb kunt u kijken bij voorstellen van mij oke snapte iets beter

dag groet willie & mika 8)
ik ben nieuw hier en heb Bol met vragu en ik wil mika lekker groot maken

*Yvon

Hoi hoi

Misschien kan je beter een paar kwekers van rosella's mailen met zulke vragen ?  :D
Volgens mij zijn er hier weinig mensen die echt verstand hebben van rosella's.
Of misschien dat Mara een goed antwoord weet.  ::)

Succes !

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Lin

Hey,

Net zoals Yvonne al zegt de meeste hebben valkparkieten. Ik zal het bericht nog even laten staan omdat er toch wel wat spoed bij is en zal later naar onderdeel: Andere dieren toegaan.

fora voor rosella:

http://www.rosellaforum.nl/ en stanley rosella:
http://www.rosellaforum.nl/stanley-rosella/

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mara

Hoi Willie

Helaas kan ik je niet helpen met het gewicht van rosella jongen. Heb zelf wel rosella's maar ik moet zeggen dat ik ze nooit gewogen heb.

Ik zou contact opnemen met een kweker bij jou in de buurt. Ik ken zelf wel wat kwekers uit de dierenspeciaalzaak, maar die zie ik pas zaterdag weer.....Volgens mij zit hier ook iemand die rosella's had.....ik kom alleen niet meer op de naam. Maar goed, ik heb zelf dus ook rosella's....

Hoe oud is je rosella?
Ik heb ergens gelezen dat je rosella pas 3 dagen is uitgevlogen? Maar hoe kan het dan dat je hem met handopfok groot moet brengen?

Maar mijn advies, neem contact op met een kweker bij jou in de buurt....

Mara

Mara

Hoi

Ga naar google, en typ in rosella kwekers. Dan kom je bij diverse kwekers uit.

mara

mikaenwillie

mara

omdat hem broetjes en zussen zijn al gevlogen en mika kan wel vliegen maar niet echt 1 seconden en dan valt die al..en hinkelt door de kooi heen en weer...en door da die gevallen is zijn snavel stukje af gegaan ..en zijn moet gaf eten maar hij kon zijn snavel niet goed open ..ben snel naar dieren ardt gegaan en die gaf me advies om zelf handfok doen ..ja ik heb altijd baby puppys gevoed en een pauw...maar een rosella is pas nieuw voor me maar hij heet wel wat uit spuitje maar hoeveel datweet ik niet,,, ik las wel op internet popje zijn 112 tot 136 gram en man 123 tot 146 dus

ja en bi jmij dierenzaak weetje wa ze zeiden ..Rossela wat is dat...oke ik stond daar in de winkel met een roode kop(was bij me vriedin koopzzondag) ..maar ja dus ik zal kijke op internet...en ja Mika is niet van een kweker maar een resturant waar ik werk..ja ik kon da niet laten liggen mika

snapje maar ik hou rekening meej net als bij de pauw...

ik hoop iemand mij kan nog helpen alast bekant

dag groet Willie en Mika 8)

mikaenwillie

heu lin dankje voor de website  ben nu al kieken haha thnx

groet willie en Mika

Mara

Hoi Mika

In een restaurant kweken ze rosella's? mhm....nog nooit van gehoord, maar goed....Wat is er met haar snavel? En wat zei de dierenarts....heeft hij je niet verteld hoe je haar moet voeren? En wat voor pap geef je haar?

Mara

Lin

Als zijn snavel niet goed open kan kan je dan wel pap geven? als de snavel wel goed opengaat zou ik het toch nog eens proberen terug in het nest te zetten. Vliegen is geen probleem zet dan het broedblok op de bodem met de andere (al uitgevlogen) er ook in. Jonge vogels moeten ook nog leren vliegen dat kunnen ze niet meteen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

mikaenwillie

haha ik werk bij Resturant Ons eet huiske ..en buiten is klein boerderij en kunnen de klanten met kindjes rond lopen en vogel en wa geitjes en ezel kijken en speltuintje..en ja Dierenarts zij : je moet met spuitje eten geven ...en ja ik heb  metode ..ik kan proberen nieuwe snavel maken ..want hij kan wel zaadjes eten maar niet echt op de goede manier..en mika krijg dan klein beugel en hij zei ook al van die snavel kan ik wel maken maar moet je even 1 week wachten want mika krijg dan een donor snavel ...klinkt raar maar hij heeft het ook bij een gans gedaan en bij een grijs papagaai...hmm ja ik vinde maar niks maar joh is beste voor mika ...zon goei beesje en knap beesje

ja ben ook een jonge maar wel gevoel voor diertjes

groet mika en Willie

mikaenwillie

ow was teglijk typen met lin ...en op deze vraag van lin :

jah mika moet oparatie ondergaan ...ik had geluk dat ik effkes langs dierarts kon want het was aleen voor spoed,,,nou ik vind ook spoed voor mika..zon kleine laat je niet in de steek het is ook een dier,,,maar ja ik kan wel foto maken van mika maar doe ik nu even niet want lig nou effe slapen ...en ja voor eerst binnen hij was al 3 dagen bij de mama maar mama wilde wel eten geven maar mika kon niet goed in zijn mondje krijgen kwam meer naast mond dan in mond...want hij woog toen ik uit haal woog die 112 dus..en nu weeg die 117 en strakjes nog eten geven ...ik ga ook proberen met lepel maar eerst spuitje want ik ben bang dat die weinig binnen krijg

groet mika en willie 8)

Mara

Geef je nutribird? 112 gram is volgens mij redelijk voor een rosella, maar ik durf het niet te zeggen.....

Mara

mikaenwillie

ja nurdubird ...kreeg ik van dierenart,,,hij had potje staan maar kreeg gratis omdat hij niks kon mee doen... nurdi buird A 21  er zit lactobacilli enzymes ja sta zo op de voorkant..groene deksel .. En hij is goed in 2008  juni 6 dus...kan der voor uit hahahaha... ja ik had eerst eivoer geven 1x maar die had ik met koffie molen gemaalt...en toen naar dieren arts gegaan

groet Willie ne Mika 8)

mikaenwillie

ik wou effe zegen mika mag dadelijk aan de middenacht avond eten zo beginen want zijn kropje gaat lekker leeg aan worden ..ik laat nog wel wat over in het kropje niet helemaal leeg klein beetje over en ik heb togiets in gelegt hij ga er aan knabele als ik aan bied maar is zo zielig ik zie zijn tong zitten

hij probeer togiest pakken maar gaat niet echt gelukkig heb ik koffie molen kan ik pitjes lekker malen en papje maken

nou mensjes ik ben der van door want moet effe hele internet af gaan voor mijn Rosellatje dus tot morgen en alvast iedereen slaap lekker voor strakjes

goet Mika en willie  8)

Mara

Hoi Willie

Hoe is het nu met MIka? Heb je nog wat info kunnen vinden?

Mara