helaas ook de nijntjes moeten verhuizen

Gestart door eefje nieuwenburg, 30 augustus 2007, 12:05:07

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

Ik moet helaas mijn voliere weg doen vanwege allergie.
Daar zitten ook mijn 2 niet zo tamme konijntjes in,en die kunnen dus helaas ook niet blijven,ze kunnen nl niet los door het huis omdat ze niet echt reuze tam zijn en wij als we eenmaal thuis zijn ook geen tijd hebben om steeds op te letten of alles wel goed gaat.
Ik had de konijntjes ook een beetje aangeschaft omdat er toen een verhuizing gepland stond naar huis met tuin maar dat gaat voorlopig niet gebeuren.
En ja het lijkt dus wel uitverkoop maar ook mijn konijnen zoeken nu dus een nieuw huis,het liefst ergens met een tuin en samen,het is een lekker stelletje die het goed hebben samen.
de man is gecastreerd maar de vrouw niet.

voor interesse gaarne mailen of pb.

groetjes eefje :'(

Wilma1

Hè wat een narigheid, ik kan erover meepraten dat dit een vreselijke stap is!

Wat voor allergie heb je ???

Héél veel succes en sterkte, hopelijk komen jouw valkjes net zo goed terecht als de mijne!
:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

eefje nieuwenburg

ik ben allergies voor de stof die de vogels met zich meebrengen,ik ben ook allergies voor huisstofmijt en ik moet als het aan de dokter ligt ook alle andere dieren wegdoen maar die kan ik echt niet missen.
de vogels zitten nu al in een aparte kamer met de deur dicht en nog heb ik er last van maar echt kontakt hebben we niet veel meer dus ik denk dat de tamme vogels zowieso beter af zijn bij een ander .

groetjes eefje

Saar

Hoi Eefje
Sterkte met deze vervelende situatie :-\
Groetjes Saar :-*

Wilma1

Ik voel met je mee, zelf ik heb Allergic Alveolitis opgelopen .... 1 derde van beide longen zat helemaal verweve met wat op spinraggen leek....tot bijna verkleving, wat op langere termijn gevaarlijk is.

Ik heb dit door voornamelijk krosnavels, waarvan de ergste valkparkieten zijn( die héél veel stof bij zich dragen en de eiwitten die ze uitscheiden) ....ik heb nog 2 kromsnavels over....en alexanderparkiet en halsbandparkiet... die wil ik kostte wat het kost behouden...... en deze vliegen geheel niet, ze zijn gekortwiekt.

Mijn klachten waren, hoofdpijn, benauwd, hoesten, koorstpieken met koude rillingen....wat eigenlijk allemaal veel op een hardnekkkige verkoudheid lijkt ....bleek ernstig te zijn en met zware medicatie te moeten worden behandeld.

Je spreek over een buitenvoliere, maar doordat je geen tuin hebt, dat niet kan. Ikan je uit de droom helpen, zelf "DAT is niet mogelijk, omdat je de stofdeeltjes tussen kleding in meeneemt en je alsnog ziek wordt. Zelfs al zou een ander in je huis dit doen, is het géén optie want óók die nemen "het mee" en jij wordt er toch ziek van.

Ik vertel je dit, want stel dat je ooit wel een tuin hebt, je weet wat je doet....want je bent zo geneigd je geliefde hobby op te pakken!

Het is inmiddels 9 mnd. geleden en ik ben gelukkig weer de "oude", van de overgebleven 2 die niet vliegen, heb ik nauwelijks last en in overleg met de longarts kijken we dit aan tot de volgende controle volgend jaar.

Ik hoop voor je dat je ook snel wer opknapt en het liefst zonder medicatie, mocht je echter nog last hebben, wacht niet té lang, want als het leed al is geleden, is het zaaks dit snel te behandelen.

Sterkte....
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

eefje nieuwenburg

Hoi Wilma,
ik heb destijds je verhaal idd gelezen en vond het verschrikkelijk dat jou dit moest overkomen.
Ik denk niet dat het bij mij zover gaat,ik heb enkel last van benauwdheid en hoofdpijn maar dat is wel zo energievretend en dat terwijl ik dus nog amper tijd bij de vogels doorbreng....

wij hebben in april ook onze slaapkamer opgeknapt en ook daar moeten weer aanpassingen gedaan worden,de vloerbedekking die er gelegd is zal er weer uit moeten :'( dus dit gaat allemaal nog wat voeten in de aarde hebben maar goed wat moet dat moet,als ik niet functioneer heeft daar niemand baat bij.

groetjes eefje

Sjeufke

Misschien een tip: www.allergie-weg.nl
In elk geval sterkte met deze vervelende situatie.
En jammer dat je zover weg woont, anders hadden de konijnen in elk geval (zolang?) bij ons in de wei, incl. nachtren, gekund (Munstergeleen, Limburg).
Groetjes, Karin