20 juli 2025, 15:27:14

Sharons (b)engeltje Angel (1)

Gestart door Sharon, 25 augustus 2007, 20:01:57

« vorige - volgende »

*~Jeanine~*

Hoi Sharon,

Helaas is de eerste keer niet zo'n succes geworden waar je op had gehoopt.
Maar je moet de moed nu niet laten zakken meis.
Geduld is een schone zaak.
Blijven proberen hem aan je handen te laten wennen en over een tijdje weer proberen uit de kooi te halen.

Heel veel succes met Levi.
En veel plezier met het snowboarden.

Groetjes Jeanine,
kroeltjes van Zazou.

danielle

Hoi Sharon,
Wat naar dat de eerste vlucht zo is verlopen. Jullie zullen inderdaad beide ontzettend geschrokken zijn en bang zijn geweest.
En dat bijten heeft hij gedaan omdat hij geen kant meer op kon in die situatie, jij zal dan ook van je afbijten. Wel vervelend dat het zo'n harde bijt is geweest.

Je moet nu niet denken dat het helemaal niet meer gaat lukken. Izzie was de eerste dag dat ik haar had ontsnapt, toen ze nog helemaal niet tam was. Ik schrok zo en Izzie ook, ze botste overal tegen op. Ik heb haar toen ook gevangen, ze begon ontzettend te krijsen en ook mij beet ze flink. Door schik zijn er 3 grote staartveren bij haar uitgevallen. Oh wat voelde ik me schuldig en was ik bang. Ik dacht echt dat ik nooit meer haar vertrouwen zou kunnen winnen en was helemaal in paniek vanwege al die veren. Ik word er nu nog steeds elke keer aan herinnerd omdat ze nu zo'n klein staartje heeft.

Ik probeer je hiermee te zeggen dat zoiets iedereen kan overkomen. De eerste vluchten in de kamer verloopt vaak niet goed, omdat ze niet weten waar ze kunnen landen. Neem jezelf dit aljeblieft niet kwalijk en denk niet dat het nu helemaal niet meer gaat lukken met tam maken. Of je het gelooft of niet, zo'n valkje vergeet zo'n gebeurtenis weer snel, veel sneller dan jij zelf.

Heel veel succes, lieve meid!

Groetjes Danielle

Sharon

Hoi Anke,
het was idd heel erg naar dat ik dit moest meemaken ja. En al helemaal omdat ik op het moment emotioneel toch nog niet helemaal terug op orde ben. Het gaat al echt stukken beter hoor, maar ik heb gisterenavond toch heel wat afgehuild toen het was gebeurd.
Bedankt om me gerust te stellen ivm Levi. Ik denk ook dat het niets ernstigs is.
Ik ga gewoon weer van voor af aan beginnen met het stappenplan, en dan zien we wel waar we uitkomen. Ik geef het toch niet op. Dan kent Levi mij nog niet  :P ;D

Hoi Mara,
ik ga gewoon weer beginnen met het stappenplan hoor! Maak je maar geen zorgen. Zo snel geef ik niet op. Ik ben een echte doorzetter hoor, in alles wat ik doe eigenlijk.
En Levi komt idd bij een gewone handelaar vandaan, en niet van een kweker.
Wat zielig van Punky hè. Maar ik weet gewoon dat hij het heel goed bij je heeft, want je bent een superbaasje!
En wat goed dat het met Pipo goed is gekomen.
Bedankt voor je vertrouwen in me!

Het snowboarden was trouwens echt superfijn weer!!

Hoi Jeannine,
ja, het is echt heel erg jammer zoals het is gelopen. De moed opgeven, wat is dat??  ??? ??? ;) ;D :P
Ik blijf gewoon proberen met Levi hoor, echt waar!

Het snowboarden was superfijn. Heb er van genoten.

Hoi Danielle,
ja, naar was het zeker. En geschrokken, joh, dat kun je wel zeggen ja. En ik snap het wel hoor, dat hij mij heeft gebeten. Alleen balen dat het zo hard was.
Ik ben blij voor je dat alles met Izzie goed is gekomen, echt waar. Maar jij bent dan ook zo'n goed baasje, en ook superlief.
Heel erg bedankt voor je troostende en geruststellende woorden!
Je bent echt heel lief.

Iedereen hier is echt superlief!! :-* :-* :-*

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Wilma1

Hoi Sharon,
Ik las jouw ervaring na het losvliegen van Levi  :o de schrik slaat je om het hart, maar ook ik heb zulke ervaringen hoor  ::) en net wat Rianne ook schrijft, er zullen meerder zijn dit dit mee hebben gemaakt  :-\

Je wilt het goed doen, en het valkje schrikt zich een ongeluk van je reaktie, raakt wat in paniek en de vang aktie begint  ::)

Het wordt net en kat en muis spel en nét als je denkt hem te hebben kun je ook een hand staartveren in handen houden  :o nou dát ziet er raar uit dan hoor en valkje zonder staart  :o :-\ .....of ongewild jaag je er 1 op en die vliegt hard tegen het plafond aan en dan zie je dat zijn  kuif áán het plafond hangt en de valk een kaal bebloed koppie heeft  :-\ ::) Je voelt je rot, maar ja dat is je reaktie om hem veilig weer binnen te zetten en precies contra werkt  ::)

De volgende X gaat het mss beter  :D ;)

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

b

30 september 2007, 01:36:30 #379 Last Edit: 30 september 2007, 01:51:39 by Bianca1000
Hoi Sharon,

Vanmorgen vroeg je mij per mail of ik je dagboekje even wilde bijlezen.
Dit heb ik net gedaan en eerlijk gezegd heb ik niet zoveel vertrouwen in Levi en het tammaken als alle anderen.
Ik ben dus de kweekster van Angel en ik zie het tammaken als volgt.
Van nature hebben jonge valkjes angst voor ons mensen, wij zijn in hun ogen roofdieren en zij zijn de prooi.
Vanaf de dag dat onze valkjes worden geboren, nemen wij ze dagelijks in de hand. Naarmate ze ouder worden gaan we ze kroelen en mogen ze langer bij ons blijven. Ook de ouders zijn ons helemaal gewend en sommige laten zicht zelfs kroelen tijdens het broeden.
De mensen die dus zeggen dat een valkje alleen tam wordt als je ze papt, hebben het nooit anders geprobeerd.
Wij hebben dit jaar heel veel babies gehad en geen van hun hebben we gepapt. Met regelmaat hebben we nog contact met al onze nieuwe baasjes en horen wij hoe tam en lief ze zijn.
Ook velen komen zelfs nog bij mij op bezoek, en ja nemen dan hun babie(s) mee.
Onze vogeltjes hebben dus helemaal geleerd hoe ze zich als vogels moeten gedragen, worden tot ca. een week of 7 opgevoed door hun ouders en wij spelen alleen maar met hen.
Dit is in mijn ogen de beste basis die je een vogel mee kunt geven.

Zoals ik het zie heeft Levi deze voorgeschiedenis niet en is de aangeboren angst helemaal aanwezig.
Het feit dat je al met zoveel geduld al zolang met hem bezig bent, wijst er voor mij op dat hij al wat ouder was toen hij bij je kwam.
Dit wil absoluut niet zeggen dat geen van de  "oudere" valkjes niet tam te maken zijn hoor, want er zijn genoeg voorbeelden dat het wel lukt.
Daarbij weet je ook niet wat voor "vervelende" ervaringen hij voor jou heeft gehad.
Het ligt helemaal aan het karakter en de voorgeschiedenis van je valkje.
Ikzelf heb dit ook wel eens meegemaakt. Dit valkje was 10 weken oud, hij was angstig, bleef bijten en wilde niets lievers als bij je wegvliegen. Dit valkje kreeg ik van mensen aangeboden die hem uit een dierenwinkel hadden. Ze konden niets met hem beginnen en vroegen mij of ik hem in mijn voliere wilde zetten. Na het een tijdje met hem geprobeerd te hebben, heb ik hem inderdaad in de voliere gezet. Dit was gewoon verloren tijd. Hij werd er alleen maar gestresster door.

Als je het toch verder wilt gaan proberen heb ik wel wat adviesjes voor je:
Ik weet van jou, dat jij Levi op je slaapkamer hebt staan.
Zet hem in de huiskamer, waar hij zoveel mogelijk gezelligheid heeft. Hierdoor went hij meer aan ons mensen en dit kan het tammaken weer bevorderen.
Ga eens met hem in een hele kleine ruimte zitten (bijv. op de WC). Lijkt inderdaad raar, maar daar wordt hij min of meer gedwongen om bij jou te blijven zitten. Laat hem overstappen en beloon hem heeel erg veel.
Vliegt hij weg, vang hem op, laat hem zien dat je hem wilt helpen. Blijf vooral met hem praten. Heeft hij een zitplek gevonden ga dicht bij hem staan en bijf op hem inpraten, net zolang tot je ziet dat hij rustiger wordt.
Doe dit een paar dagen max. 5 minuten per keer.
Niets forceren!!!
Als dit ook niet het gewenste resultaat geeft, kun je verder gaan met het stappenplan. Maar eerlijk gezegd zie ik daar geen heil in. Wieken tja, wij wieken onze jonge vogels minimaal uit veiligheidsoverwegingen, maar never en nooit om tammaken te bevorderen. Hier ben ik eerlijk gezegd een felle tegenstander in.
Onze babies hebben iedere dag met zijn allen minimaal 1 speeluurtje, dan mogen ze er met zijn allen tegelijk uit. Doordat er laatst een valkje tegen een kast opvloog en daardoor zijn snaveltje had gebroken, zijn wij dit gaan doen.
Als je ook ziet wat een kamakaze-piloten het zijn als ze met zijn allen rondvliegen, lig je wel in een deuk hoor, maar je ziet maar weer dat een ongelukje in een klein hoekje zit.

Troost je, Angel is dadelijk al vrij tam als ze naar jou mag gaan verhuizen. Ze kent de commando's en heeft het vertrouwen in ons. Ook bij ons krijg je een stappenplan mee, maar dit is meer om Angel te laten wennen aan jou en haar nieuwe omgeving. Als ze gewent is, kun je haar na een paar dagen al gewoon uit de kooi nemen en als ze van kroelen houdt zal ze dat al meteen helemaal duidelijk aan je maken.
Ze zal al gewoon op je vinger stappen en ook als ze uit de kooi is, kun je haar gewoon weer op je vinger nemen.
Wij leren onze babies zelfs dat het pakken met de hele hand niet eng is en ze zullen je daarom dan ook al niet bijten.
Eigenlijk heb ik nog nooit een babyvalkje gehad die bijt.
De eerste dag willen ze het wel eens proberen en soms lukt dat dan ook wel, maar daarna vinden ze het helemaal prima.

Als Levi dat dan allemaal ziet van Angel heb je nog kans dat hij haar na gaat bootsen en uit jaloersigheid ook bij je gaat zitten.

En nog een adviesje: probeer inderdaad Levi en Gucci gescheiden van elkaar te zien.
Dankzij het feit dat jij Levi in huis hebt gehaald, heb je hem een leven in de handel bespaart.
Gun hem zijn eigen karaktertje te hebben, zit hij wat minder graag bij je ........prima.
Probeer de leuke kanten van Levi te zien, hij begint nu te fluiten. Praat veel tegen hem, zet veel de radio aan, wie weet kan hij dadelijk praten als Brugman, iets wat Gucci (volgens mij) weer niet deed.

Ik ken je persoonlijk nog helemaal niet, maar je bent gewoon een echte dierenvriend, Ga jezelf niet de schuld geven voor het gedrag van Levi.
Levi is zo niet geworden door de behandeling die jij hebt gegeven, hij was al zo voordat hij bij je kwam.

Mensen die mij kennen weten dat ik niet zomaar aan de eerste de beste een baby meegeef. Jij hebt bij mij een zeer goede indruk gegeven en daarom vertrouw ik Angel volledig aan jou toe.
Angel verdient een vrouwtje die echt om haar gaat geven en dat zit helemaal goed.
Stop met verdrietig zijn, denk aan de mooie dingen en vooral de mooie dingen die nog gaan komen.
Angel verdient een vrouwtje dat gelukkig is en jij verdient een valkje die jou gevoelens aanvoelt en je vertrouwd.
Morgen of maandag krijg je weer een uitgebreide fotoreportage van Angel.
Hopelijk helpt dat een beetje.
Zoals je weet is ze al uitgevlogen, dus binnenkort mag ze naar onze baby-binnenkooi gaan verhuizen en gaan we met haar aan de gang.
Dan kun je zowat iedere dag foto's van haar verwachten, hopelijk helpt dat je door deze moeilijke periode heen.

Heel veel liefs
Bianca en Angel

Wilma1

30 september 2007, 10:52:18 #380 Last Edit: 30 september 2007, 11:24:02 by Wilma1
Nou Sharon, een beter advies kun je niet krijgen  :D je kunt een vogel niet afdwingen tam(mer) te worden, want je kent zijn/haar voorgeschiedenis niet. Die van Angel zul je nu wel kennen en dat scheelt een hoop, want je kunt op  Bianca terugvallen voor vragen.

even "off"  ;)
Ik heb een Alexanderparkiet, Ruby......heel lief en handtam, meer dan dat kunnen we er niet uithalen, met hoe en wat we ook proberen. Vertrouwen doet ie ons prima, als hij terug in de kooi moet gaat ie tegenwoordig gewoon zelf, bij zeggen "naar binnen", zijn kooi in  ::) wat zelfs óns verbaasde  :o

Ruby komt uit een DW, is dan wel gekortwiekt en heeft hier héél veel speelgoed en speel- en klimruimte en verveeld zich geen moment. Als hij zelf op de grond komt, kan ie met een trapje terug omhoog, maar hem laten opstappen gaat dan ook prima en blijft hij gezellig bij me zitten. Máárrrr hem van de kooi op de hand/arm laten stappen  :o NO WAY, NEVER  :o

Vermoedelijk heeft hij ook een voorgeschiedenis waarbij handen gevaar zijn voor hem en wss door het te harde vastpakken bij wieken en daarvoor de kooi uit werd gepakt, wat bij hem veel stress heeft opgeleverd ??? Ik wiek hem terwijl hij gewoon over de grond loopt, dus niks vastpakken neerleggen etc. en dat gaat al 2 jaar goed hier.

Zo zie je dat ook Ruby héél lief is, maar ook zijn achtergronden heeft ,die hem bij blijven en wss levenslang de achterdocht zal hebben bij het uit/van de kooi willen pakken, wat hij dan NÍET toelaat.

Wij hem "nemen zoals ie is", dan heb je evengoed heel veel plezier van hem en ik wil hem voor geen goud kwijt....óók al ben ik gerust wel eens door hem gebeten  :-\ Hij is altijd vrolijk .. babbelt, zegt HALLO en zwaait daarbij en danst, als hij iets heel fijn vindt....

Hij is een happy vogel, op zijn manier van leven....dus gaan wij er niets meer aan veranderen. Het is goed zo! We hebben het geprobeert in begin, maar willen hem niet meer stress aanleren  ;)

http://www.youtube.com/watch?v=YKvW2DOVDjA
ruby gesproeid  :D

http://www.youtube.com/watch?v=KCc7LxyHOns
Ruby en Coco  ;D

Als mijn haar los hangt gaat dit goed, eenmaal het zien van mijn oren  :o moet ik goed opletten  ::) ;D

:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Sharon,

Bianca heeft het zeer mooi verwoord hoor. Ik heb ook 3 valkjes uit een DW. 1 ervan is supertam, de ander is wel tam maar wil van mij niets weten :'( :'( :'( en de 3de heeft mij dus 11 keer gebeten.
Yella was zo bang van handen en ze was ook geen jonge valk meer. Hoe oud ze is weet niemand.
Ik heb haar toch zover gekregen dat ze opstapt. Kroelen mag absoluut niet maar ik heb meer valkjes die niet gekroeld willen worden. Andere kunnen geen genoeg van het kroelen krijgen.
Elk valkje heeft zijn of haar eigen karakter.
Ik heb 11 valkjes waarvan er 9 gewiekt zijn maar nooit om de rede om ze tam te maken. De 2 die vliegen zijn ook gewoon tam.

Ik zou idd de wc training eens proberen. Wie weet gaat dat helpen. Zoals Bianca het al aangeeft je weet niet wat Levi mee heeft gemaakt en mag je dus de schuld niet bij jezelf leggen.

Heel veel succes ermee.

Groetjes Anja

Sally

Hallo Sharon,
Ikzelf vind ook dat Bianca dit heel mooi heeft verwoord.
Het is een zeer goede tip om Levi in de huiskamer te zetten dodat hij gewoon word aan de dagdagelijkse geluiden in de woning en aan mensen. Dit kan ook wel eens helpen bij het tam maken.

Je mag ook zeker niet de schuld leggen bij jezelf. Omdat je inderdaad niet weet welk verleden Levi heeft, en waarom hij die schrik heeft gepakt.
De wc-training is ook een zeer goed idee..Misschien helpt dit wel allemaal.
Ik wens je heel veel succes hiermee.
En houd ons op de hoogte.

Groetjes

Mara

Hoi Sharon

Ik vind ook dat Bianca het heel erg mooi verwoord heeft en ik ben het ook met haar eens dat pappen van een valkje het tam maken niet bevorderd. Die van mij werden ook dagelijks in de hand genomen maar omdat ze in een buitenvoliere zitten heb ik het op een gegeven moment ook gelaten voor wat het was, maar ze zijn niet bang voor me en ze komen ook steeds nieuwsgieriger kijken.

Wat ik nog even kwijt wil is een verhaal over Druppel, een van mijn lutino valkparkieten die helaas vorig jaar is overleden. Deze kwam van een donkere zolderkamer af, moest niets van mensen weten maar na heel veel uurtjes in de voliere gestaan te hebben met trosgierst, een bak met eivoer en weet ik wat nog meer, kwam hij toch bij me zitten. Dat heeft hij gedaan, elke keer totdat hij stierf.

Zo zie je, ook in het verhaal van Wilma en Anja, dat vogels met een verleden ook tam kunnen worden, al zullen ze altijd wat meer op hun hoede blijven.

Maar ik heb vertrouwen in jou en Levi. Maar vooral accepteer hem zoals hij is, met zijn 'gebreken' en inderdaad de wc training zou wel eens wat kunnen betekenen voor je...Het is zeker het proberen waard.

mara

Sharon

Hoi Wilma,
ik geloof het zo hoor, dat er meerdere zijn die zoiets hebben meegemaakt. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben bij wie de eerste keer losvliegen een kleine 'ramp' was  ;)
En het is idd net een kat en muis spel ja. Ik ben al blij dat Levi zich niet ernstig verwond heeft.
En de volgende keer zal het vast beter gaan, daar ben ik van overtuigd!

Hoi Bianca,
heel erg bedankt voor je eerlijke reactie!
Ik heb je een e-mail teruggestuurd als reactie.

Hoi Wilma,
ik kreeg idd heel goed advies ja  :) En ik ben blij dat ik op Bianca terug kan vallen met Angel.
Wat ontzettend goed van Ruby zeg, en van jullie dat jullie zo ver met hem zijn gekomen!
Wat jammer hè, dat mensen een vogel zo'n traume kunnen bezorgen. Ze zouden die mensen eens datzelfde aan moeten doen!
Hele leuke foto's hoor! En pas idd maar op voor je oren  ;)

Hoi Anja,
Bianca heeft het idd zeer mooi verwoord.
En ik ken het hele verhaal van je valkjes, en dat ze gekortwiekt zijn en al  :)
Ze hebben idd allemaal een ander karakter, en daarom zijn ze ook zo uniek en houden we van ze.
Bedankt voor je reactie.

Hoi Sally,
ik zit er idd sterk aan te denken om Levi naar de huiskamer te verhuizen, ik heb al een heel plannetje bedacht om mijn ouders zo ver te krijgen, maar dat gaat nog wel een tijd duren dan hoor, voordat hij zal verhuizen.
Ik wil Angel in de woonkamer zetten, als quarantaine, en dan hopen dat mijn ouders dit zo leuk vinden dat dan voorstel om de grote kooi beneden neer te zetten...
Ik leg nu de schuld ook niet meer bij mezelf hoor.
En ik houd jullie zeker op de hoogte!

Hoi Mara,
fijn is dat hè, als je valkjes niet bang voor je zijn.
Wat zielig dat Druppel op de donkere zolderkamer zat. Ik snap niet dat sommige mensen zo harteloos met dieren om kunnen gaan. Die mensen zouden ze moeten verbieden om huisdieren te hebben!
Ik neem de laatste paar dagen Levi ook zoals hij is. Hij begint toch echt mijn hartje te stelen hoor.
Ik zou hem voor geen goud meer willen missen.
Bedankt voor je vertrouwen in me!

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Sharon

Hallo allemaal,
het is alweer een tijdje geleden dat ik nog een berichtje heb achtergelaten, dus bij deze even een update.
Zoals jullie allemaal hebben kunnen lezen is afgelopen vrijdag een kleine 'ramp' geweest. Ik was echt heel erg bang en geschrokken. Ik wist niet dat mijn baasje mij geen pijn wou doen en mij alleen maar in de kooi terug wou zetten.
Maar ik was dan ook zo eigenwijs om niet op haar handen te stappen toen ze daar eten op had liggen.
Mijn baasje is wel iets vergeten te vertellen.
Toen ik los was kon ze heel dicht bij mij in de buurt komen zonder dat ik wegliep of wegvloog. Ze kon echt een paar cm bij mij vandaan komen. En met haar hand zelfs vlak bij mij! Dus ik ben al niet meer zo heel erg bang voor haar. Ik vertrouw het allemaal nog niet zo, en ik ben ook gewoon heel eigenwijs. Ik heb gewoon geen zin om op haar hand te stappen.

Gisteren ben ik de hele dag eigenlijk heel stilletjes geweest. Ik moest echt even bekomen van de schrik hoor.

Vandaag ben ik weer lekker mijn vrolijke zelf. Ik eet heel goed, ik klim in mijn kooi, en ik fluit heel erg mooi.
Ik heb deze ochtend mijn baasje zelfs wakker gemaakt met mijn gefluit. Of gefluit, het waren meer een paar klanken, want ik fluit pas echt als mijn baasje uit bed is. Goed opgevoed ben ik hè  ;D
Ik ben dus al goed bekomen van de schrik.
Mijn baasje vindt dat ik nu al heel erg mooi kan fluiten, en elke keer als ik zo mooi fluit moet mijn baasje lachen. Dan verschijnt er een grote glimlach op haar gezicht en is ze heel gelukkig met me.
Ik begin echt al mijn baasje haar hart te stelen hoor.
Ze vindt ook dat ik een knap vogeltje aan het worden ben en zegt dan ook knapperd tegen me.

Mijn baasje heeft gisteren en vandaag heel veel bij mijn kooi gezeten en heeft tegen me gepraat. Dat gaat ze nog even volhouden, en dan gaat ze weer haar handen in de kooi doen met trosgierst. Eerst gewoon trosgierst geven, en dan stapje voor stapje dat ik uit haar hand ga eten, en daarna weer op haar hand.
We gaan het gewoon weer langzaamaan opbouwen, en dan zien we wel waar we uitkomen. En word ik niet tammer dan dat ik nu ben, dan accepteert ze dat gewoon. Ze zal er niet minder door van me gaan houden hoor.

Vandaag heeft Sharon ook weer mijn kooi verschoont, en dan is ze dus rond en in mijn kooi bezig, en ik bleef gewoon rustig zitten en keek haar heel aandachtig en nieuwsgierig aan. Uit niets kon mijn baasje afleiden dat ik bang voor haar was/ ben geworden. Goed nieuws is dat hè!

Ik denk dat het dat wel weer ongeveer was voor deze update.

Kroeltjes
* Levi *
Hun dagboekje

*~Jeanine~*

Hoi Levi,

Je hebt het maar getroffen met je baasje Sharon.
ze wil alleen maar wat het beste is voor jou beter kan je het niet hebben.
Blijf maar goed oefenen met je lieve baasje.
En binnen de korste keren mag je vast nog wel proberen om uit de kooi te komen.

Geef maar een dikke knuffel en  :-* aan Sharon
en jij krijgt veel kroeltjes van Zazou.

Groetjes Jeanine.

Kaatje

Hoi Sharon,

Wat een prachtige up-date !! Jullie komen zeker heel erg ver op deze manier en wat heerlijk om te horen dat je Levi dan gewoon accepteert zoals hij is  :D

Ik heb het idee dat als Levi straks Angel lekker bij je ziet zitten, hij ook vanzelf uit nieuwsgierigheid en na veel geduld zeker wel bij je zal komen !!

Wat een fijne up-date,... ik ben blij dat je je weer stukken beter voelt en er weer alle vertrouwen in hebt  ;D

Groetjes Karin

Anja

Hoi Sharon,

ik sluit me helemaal bij Karin aan.

Wow wat ben ik blij voor jullie allebei.

Groetjes Anja

b

Hoi Sharon,

Ik zou je ouders gewoon je dagboekje eens laten lezen en dan vragen of je Levi niet gewoon beneden neer kunt zetten.
Want Levi heeft dat echt nodig hoor.

Angel kun je echt niet op een slaapkamer neer gaan zetten hoor, want onze kleintjes zijn erg aan drukte gewend en vinden dat juist nu zo gezellig aan mensen.
Dus hop die kooi naar beneden, gezellig voor Levi maar ik weet zeker ook voor je ouders.

Ik heb weer nieuwe foto's van Angel, ze is echt mooi geworden. Ze heeft sinds deze week een blauwe knijpring omgekregen, dus nu kan er geen twijfel meer zijn wie Angel is  ;).
Ik stuur ze dadelijk naar je toe, eerst even batterijen laden, ik heb er ook weer zoveel gemaakt.

Groetjes Bianca