20 juli 2025, 19:46:32

Sharons (b)engeltje Angel (1)

Gestart door Sharon, 25 augustus 2007, 20:01:57

« vorige - volgende »

Anja

Heb je geen stok bij de hand? Je kan proberen of hij daar op stapt.

Groetjes Anja

Sharon

Hallo iedereen,
er is net iets vreselijks gebeurd. Ik hoop echt dat jullie niet kwaad op me worden. Ik kon er echt niets aan doen, ik had geen andere keus, echt niet  :'( :'( :'(
Ik kreeg Levi met geen mogelijkheid gelokt zodat ik hem terug in de kooi kon zetten. Ik heb het geprobeerd met trosgierst, een stok, gewoon eten, trosgierst bij de stok, met zijn etensbakje.
Dus toen zag ik echt geen andere keus dan hem voorzichtig proberen vast te pakken en hem terug in de kooi te zetten. Dit verliep helaas niet volgens plan.
Hij zat nog steeds bovenop de kast, en ik had de grote trap gepakt, omdat ik er anders niet bij kan, want ik ben nogal klein. Toen 'viel' hij van de kast af achter de spiegel in een hoekje. Dus ik dacht: ok, daar kan ik hem voorzichtig pakken door hem langzaam in te sluiten. Ook dat lukte niet. Levi raakte helemaal in paniek en probeerde me te bijten, wat ook lukte. Toen pakte ze met haar snavel mijn broek vast en deed zijn vleugels wijdt. Ik zeg je, als ik geen broek aan had gehad, had mijn been gebloed. Ook toen kon ik hem nog niet pakken. Want hij vloog weg en belandde achter mijn slaapbank, waar hij gelukkig niet achter kon vallen. En ook daar weer kreeg ik hem niet te pakken. Toen kwam hij tussen mijn bed en de muur te zitten, en daar kreeg ik hem wel te pakken, gelukkig.
Resultaat? Meneer heeft een wond in mijn vinger gebeten, wat behoorlijk aan het bloeden is.
Toen ik Levi in de kooi had teruggezet, ging ik terug naar het bed en zag ik... bloed aan de muur!!
Ik schaam me nu echt hartstikke diep. Dit is weer zo'n ontzettende domper voor me.
Waaraan heb ik dit toch verdient?? Wat heb ik toch fout gedaan met hem?? Ik weet het echt niet meer...
:'( :'( :'(
Ik ben zo ontzettend verdrietig en overstuur nu.
Wat moet ik nu toch doen??
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Sally

Hallo sharon,

Wat sneu voor je dat je Levi niet kon lokken met eten of op een stokje kon zetten , en dat je hem zo hebt moeten vangen.
Ik vind het heel erg voor je dat je je nu zo vreselijk voelt!.
toch eens goed kijken bij Levi dat je niets ziet bloeden? En jij jezelf ook heel goed verzorgen he meid!.
Laat dit maar even rusten en ga dan gewoon verder met het tam-maak proces in de kooi..
Hoelang dit ook gaat duren, je komt er heus wel!. Het komt allemaal goed.
Ik hoop dat Levi (en jijzelf) hier niets aan overhoud!
Veel sterkte!
En als er iets is je kan me altijd een berichtje zenden. Ik sta er voor je!.

groetjes en een hele dikke knuffel!

Anja

Hoi Sharon,

Leg nu niet meteen de schuld bij jezelf.
Voor Levi is het ook vreemd geweest omdat hij uit de kooi was en de kamer dus niet kent. Hij weet nog niet waar hij veilig kan landen.
Weet je zeker dat het bloed op de muur van Levi is.
Als dat zo is dan zou ik eerst eens zien waar hij een wond heeft.
Levi is net zo (of nog wel erger) geschrokken dan jij.
Het is even een ongelukkig voorval.
Hoe is Levi nu nu dat hij in de kooi zit? Hoe gaat het met jou vinger? Ik weet wat het is om door een valkje gebeten te worden. Yella heeft mij 11 keer door gebeten :o :o :o :o

Groetjes Anja

Kaatje

Hoi Sharon,

Natuurlijk zijn we niet boos op je lieve meid, ...je hebt het alleen maar voor het beste gedaan en dat het nu zo sneu is afgelopen is inderdaad een domper !

Wat Anja zegt, ... ik denk dat Levi heel erg bang was en de beste bedoelingen van jou die heeft hij even over het hoofd gezien  ::)

Ik kan me voorstellen dat je verdrietig bent, ... je wilt Levi zoveel liefde geven en dan gebeurt er dit ...maar meid, ik weet zeker dat Levi nog alle vertrouwen in je hebt en nog net zo stapel op je is als voor zijn vliegavontuur ! Dit konden jullie samen niet weten en het is helaas al gebeurt!

Hoe is het nu met je vinger !? Heb je nog gekeken of het bloed aan de muur van jou was of van Levi !? Laat het maar even allemaal rusten meid, wat zal jij geschrokken zijn  :(

Ik denk heel, maar dan ook heel sterk aan je en geef je een hele dikke knuffel !!!

:-* :-* :-* Karin

Rianne

Hoi Sharon,

voel je niet schuldig hoor, de meesten van ons hebben zoiets ook wel eens meegemaakt. Ik heb een valkje met een bloedende teennagel eens uit de kooi laten ontsnappen. Die stond toen in de woonkamer, waar ik witte muren en witte vitrage heb. Gelukkig bleef dat gespaard, maar door het vliegen en het proberen te vangen had het bloeden kunnen verergeren...
Het zal misschien betekenen dat je een stapje terug moet doen wat betreft het tam maken, maar dat gaat je helemaal lukken hoor! Positief blijven he? :D

Sharon

Hoi Sally,
ik heb Levi zo goed mogelijk bekeken toen hij in de kooi zat, met zoveel mogelijk licht, en ik kan echt niets ontdekken. En ik zal mezelf idd ook even moeten verzorgen. Ook weer emotioneel natuurlijk  :-[ Heb ik weer hoor...  :'(
Eerlijk gezegd heb ik er echt geen vertrouwen meer in dat Levi mij ooit leert te vertrouwen. Ik denk echt dat ik het nu voorgoed heb verpest met hem.
Ik hoop ook echt dat Levi hier niets aan overhoud.
Ik vind het zo ontzettend zielig voor hem.
Heel erg bedankt voor je steun.
Je bent een echte schat!

Hoi Anja,
natuurlijk voel ik me schuldig en rot hierdoor, en denk ik dat het aan mij ligt. Waarom zou dit anders gebeuren?
Ik weet dat het voor Levi ook de eerste keer was en ook heel vreemd nog.
Ik weet niet zeker dat het bloed van Levi is, maar ik ben er van overtuigd van wel.
En ik heb echt zo goed als dat ging gekeken of ik iets bij hem kon ontdekken, en dat was niet zo.
Levi en ik zijn idd heel erg geschrokken, en ik durf zo niet te zeggen wie het meeste is geschrokken.
Ik heb Levi eens goed in de gaten gehouden net toen hij terug in de kooi was. Hij zat eerst even heel stil op de grond, maar is daarna weer terug naar zijn vaste slaapplek bovenin de kooi geklommen. Hij heeft daar nog even rondgelopen, en er is niets aan hem te zien. Ik kan uit niets afleiden dat hij gewond is. Dus dat is in ieder geval al goed.
Mijn hand is op het moment behoorlijk pijnlijk.
Het wondje op mijn pols is meteen een bult geworden, en een paar mm anders gebeten, en het was in mijn slagader geweest...  :o :o Het wondje op mijn vinger is echt open, maar die doet toch minder pijn.
Wow, 11 keer doorgebeten worden, dat moet pas pijn doen...

Oh ja, Levi is nu aan het slapen, of niet, hij is net weer wakker geworden  :-\ :P

Liefs
Sharon

Hun dagboekje

Sharon

Hoi Karin,
ik ben blij dat je niet boos op me bent. Ik voel me echt zo'n  :censuur op het moment. Ik ben echt een oelewapper dat ik dit heb laten gebeuren...
Ik heb het idd alleen maar voor zijn bestwil gedaan. Uit zichzelf was hij nooit de kooi weer ingegaan, en ik kon hem toch moeilijk boven op de kast laten zitten??
En het is echt een ongelofelijke domper voor me.

Ik weet wel zeker dat Levi ontzettend bang was.
Ik ben er niet zo zeker van dat Levi me nog steeds vertrouwt en dat er niets veranderd is nu tussen hem en mij. Ik vrees dat ik hem een lichte trauma of zo heb bezorgd  :-\ :-\

En wat het bloed betreft... Ik weet nog steeds niet van wie dat is. Ik denk toch echt van Levi. En ik ben echt ontzettend van geschrokken. Ik ben er nog steeds niet van bekomen.

Je bent echt een schat!  :-*

Hoi Rianne,
ik kan er echt niets aan doen dat ik me schuldig voel. Ik wil mijn diertjes geen pijn doen, en de gedachte dat ik ze pijn heb gedaan maakt me verdrietig en zorgt ervoor dat ik me zo schuldig voel.
Gelukkig is het met je valkje goedgekomen!
En wat het tam maken betreft...
Ik weet gewoon echt even niet meer wat te doen. Ik weet echt niet wat ik fout heb gedaan.
Ik denk dat ik weer helemaal van voor af aan ga moeten beginnen.
Maar eerst moet ik weer de kracht vinden om er in te geloven dat alles toch nog goed komt... Want ikzelf ben er niet zo zeker van of het me wel gaat lukken...

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Anja

Hoi Sharon,

Weer beginnen met het stappenplan. Het gaat je wel lukken hoor. Het heeft tijd en geduld nodig. Je zult uiteindelijk zien dat het je lukt hoor.
Het is zoals Rianne het zegt, het is ons allemaal wel een keer overkomen.

Geloof in je zelf.

Groetjes Anja

lynette

28 september 2007, 23:06:41 #369 Last Edit: 30 september 2007, 02:38:26 by LyNNy-Martin
Hoi Hoi Sharon

Je hebt het echt niet verpest hoor. Het kost aardig wat geduld geef de moed niet op. Ik kan het weten, Ik had ook een valkje die nog niet gewend was aan handen en losvliegen  en ik hem niet te pakken kreeg op de normale manier. Ik moest ook het bekopen met een pijnlijke afdruk van zijn snaveltje van mijn eerste valkparkiet Rocky.

Nu heb ik ook een half verwilderd valkje en deze is gekortwiekt (ivb. veiligheid voor het valkje) en gelijk makkelijk . Ik laat hem veel wennen aan me hand en probeer hem bij me op me schoot te houden en zijn vertrouwen te winnen. Het is nog steeds een strijd om hem bij me te houden en hem terug in zijn kooi te zetten.
maar de aanhouder wint :D
En hij heeft me al aardig wat gebeten Wat hebben die beestjes een kracht in de snaveltjes  :o

Mooie naam he Angel  zeker voor een Bonte witmasker Ik zag dat jou Angel ook een witmasker is?

Groetjes en een Knuffel

Lynette en me valkebende

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Kaatje

Hoi Sharon,

Kijk eens naar deze foto !? Dit was mijn grootste domper en Rick en ik hebben het ook met de beste bedoelingen gedaan !

Ik sluit me Anja aan en ik weet haast zeker dat alles goed gaat komen en Levi met wat geduld zo weer volop vertrouwen in je hebt ! Je bent een lieverd en dat weet Levi ook, alleen was hij even heel bang maar dat maak je vast heel snel goed  :D

Als straks alles achter de rug is en je het tam maak proces gewonnen hebt dan kan je er misschien om lachen en Levi is het dan allang vergeten hoor  ;)

Wij wilden Paco van de papresten verlossen met het gevolg een heel drijfnat valkje wat heel erg zwaar ging ademen, in mijn gedachte had ik hem al dood in mijn handen bij het zien van dit natte dropje ...

Paco heeft ook het vertrouwen terug gekregen en is zelfs dol op water nu,... straks komt Levi echt spontaan naar je toe, maar dat heeft nog wel even zijn tijd nodig !

Niet lachen om de foto hè ... en och wat voelde ik me stom en verdrietig !!!

Zo en deze is voor jou lieve meid !!

:-* :-* :-* Karin

Anja

Hoi Sharon,

Hoe is het met Levi? En met je vinger?
Zijn jullie een beetje bekomen van de schrik?

Groetjes Anja

Sharon

Hoi Anja,
ik vind het op het moment heel erg moeilijk om in mezelf te geloven, dat alles goed gaat komen met Levi.
Ik wou dat ik met Levi kon communiceren, dan kon hij me duidelijk maken waarom hij bang voor me is. Ik heb het idee dat er misschien toch iets met hem is gebeurd voordat ik hem kocht, maar dat weet ik natuurlijk niet, en daar zal ik ook nooit achterkomen vrees ik.
Dit denk ik omdat er een stuk uit zijn staarveren is, en dat heeft wel zo ontzettend rechte randjes, dat ik moeilijk kan geloven dat het van een dier is.
Ik moet gewoon echt even terug moed vinden om het weer op te pakken.

Hoi Lynette,
ik hoop echt dat ik het niet verpest heb, maar dat wordt nog even afwachten denk ik.
Dit was voor mij de eerste keer dat ik hard ben gebeten door een valkje. Mijn vorige valkje Gucci heeft dat nooit gedaan. Ik heb Gucci ook eens moeten vangen, en zelfs toen heeft hij niet gebeten, en toen had ik hem veel korter dan Levi nu!
Ik zot er ook echt aan te denken om Levi ook te laten kortwieken, maar dan moet ik hem toch eerst tam krijgen voordat ik dat kan laten doen.
Ja, valkensnaveltjes zijn zeer krachtige wapens  :P ;)
Mijn Angel is een cinnamon geparelde witmasker popje met spilt voor bont. Witmasker zijn echt schitterend.

Hoi Karin,
ja, dat van jouw domper heb ik in jouw boekje gelezen  :) Zoiets kan natuurlijk altijd gebeuren, ik bedoel, niemand doet zoiets met opzet. Gelukkig maar dat jullie Paco snel weer warm hebben gemaakt en dat alles in orde is gekomen met hem. Ik kan me voorstellen hoe je je moet hebben gevoeld.
Ik hoop echt dat het toch nog goed komt met Levi, echt waar.
Bedankt voor het mooie plaatje.

Hoi Anja,
Levi en ik zijn alletwee nog niet bekomen van de schrik. En mijn hand doet behoorlijk pijn. Het brandt een beetje. Ik ga het toch goed in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken. Levi is nu echt heel stil en heeft net pas voor de eerste keer bewogen. Ik kan nog steeds nergens bloed bij hem ontdekken.
Ik heb besloten om hem een tijdje met rust te laten. Dan kunnen we alletwee weer even bijkomen.
Ik ga dadelijk snowboarden, want ik moet echt even mijn gedachten verzetten.

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Anke

Hoi Sharon,
Wat naar dat je met Levi deze ervaring moest hebben, net nu je emotioneel toch al niet zo sterk bent!
Voel je alsjeblieft niet schuldig. Soms kan je gewoon niet anders dan een valkje bij zijn kladden pakken als hij niet de kooi ingaat. Het bloed dat je hebt gevonden zou best eens van jezelf kunnen zijn, Levi heeft je tenslotte gebeten.
En als Levi toch ergens een wondje heeft... dan kan het nooit iets heel groots zijn, anders had je het meteen wel gezien.
Het is voor Levi natuurlijk best een stressvol moment geweest, maar valkjes zijn veerkrachtig en Levi is het waarschijnlijk snel vergeten.
Ik had Jaco een week toen hij tijdens het verschonen van de kooi hup de kooi uitvloog. Toen heb ik hem ook moeten pakken. Geen van beiden vond het leuk en Jaco heeft mij toen ook flink gebeten. Tja zulk soort dingen gebeuren gewoon als je valkjes hebt die vrij rond mogen vliegen.
Om een lang verhaal kort te maken: Gebeurd is gebeurd en nu weer met frisse moed verder om Levi aan je te laten wennen.
Hoe gaat het nu met je vinger? Ik hoop dat het snel heelt!!
Veel succes met Levi!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Sharon

Wat een nare gebeurtenis zeg. Het is zeker niet leuk maar ik weet ook zeker dat het goed gaat komen. Zoals Anja zegt, leg niet de schuld bij jezelf neer en begin gewoon met het stappenplan. Het duurt zijn tijd maar het zal wel goed komen. Komt Levi uit een dierenwinkel? Dan duurt het toch al iets langer voordat hij hernieuwd vertrouwen in de mensen heeft.

Ik heb binnen in de woonkamer een valkparkiet en een grasparkiet zitten. Punky kan heel slecht vliegen en komt dus ook zelden uit de kooi. Maar ik moet hem met een handdoek van de grond pakken (omdat hij niet kan vliegen) om hem weer in de kooi te zetten, want anders bijt hij me ook hoor. En in het begin ging Pipo ook niet in de kooi terug, het was zelfs een keer zo erg dat ik het vangnetje dat ik voor het uitvangen in de voliere gebruik, moest gaan halen. En nu gaa Pipo uit zichzelf de kooi in. Ik dacht ook, dat komt helemaal niet goed, maar hij vertrouwt me, komt bij me zitten en alles.

Dus heb vertrouwen in jezelf lieverd, je kunt het wel, het heeft alleen wat meer tijd nodig. Gun jezelf die tijd.

Geniet van het snowboarden en niet vallen, hé!

mara