19 juli 2025, 10:05:58

Suske, Wiske en de valkjesclub

Gestart door Dierenfreackske, 24 augustus 2007, 08:52:02

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hey Anke , jaaaaaaaa, ik ook hoor ! Knuff aan Nottie , Sonny en Luna , grtjs Ann   

Dierenfreackske

Hoi Randy , hoe bedoel je ? Soms jongen  bedoel je ?
Ik heb nog geen nestje gehad met ze , ze zijn ook nog zelf te ong he , het zijn  jonge bonte witmaskertjes , 3 Shadow , Kenji en Nala . Kenji is zeker een man en Shadow ook , van Nala denk ik een pop toch wel ,grtjs Ann

Hoi Caroline , jaaaaaaaaaaaaaa gezellie he , grtjs Ann

*Yvon

Hoi hoi

Yessssssss,eindelijk heeft je Nottie het nu goed door hoe hij zo hoog kan komen !!  ;D
Nu zal het toch wel n
Nou ik heb ook weer genoten van jouw pronkstukken die mooi op de foto staan !!  ;D

Ik hoop echt dat ik mee kan komen met Anke. ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

Hoi Yvon ,  thx en ik hoop ook dat je mee komt met Anke , ik denk dat Nottie nu wel vlug naar hier komt nu en Sonny en Luna, dat zijn de laatste valkjes normaal die komen.

Leuke handtekening heb je weer hoor ! Grtjs Ann

FOTO's van gisteren nog

Bach ...wat vies dat raam , die mag ook eens gepoetst worden hoor !  (Suske)

Vind jij ook niet Fleur ?

Jaaaaaaaaaaa....ik zie bijna niks meer

He leuk , nog wat kattengras hier

Gaaf he

Ja hoor

Leuk slopen he

Mag ik mee doen Suske ? (Silver )

Hou nog wat over he Suus

He , hier staat het hoor

....dat is leuker

O , daar is veel meer

Ayko , kom je ?

Super dat kattengras hier

Ik ga bij Suus ( Fleur )

Kijk

Ik ga eerst wat snoepen

Alles goed schat ?
(Ayko)

Ik ben verlegen

Hey Sprit , heb je nog geen vriendinnetje ?

Haha....nog niet he , effe slopen

Ik ben weg

Kaatje

Hoi Ann,

Wat heb je weer hele, leuke en lieve foto's geplaatst !! Bij jou zijn ze ook helemaal weg van kattengras hè !? Het is ontzettend leuk om de teksten te lezen die je erbij schrijft, geweldig gewoon  :D

Ik hoop dat de valkjes van Anke nu snel naar je toe mogen komen !!

Wow ... ik lees net je dat je bijna de hele volière van verse beukensnippers hebt voorzien, ondanks dat het heel leuk is om te doen zal het best wel zwaar wezen hè !? Daarna kan je er weer heel lang van genieten als alles proper is.

De valkjes leven bij jou echt in een *****+ hotel hoor  ;D

Liefs, Karin

Dierenfreackske

Hoi Karin ....haha ... da's inderdaad veel werk , maar ik doe het niet in een grote zak hoor , de oude beukensnip doe ik eerst samen met de veegborstel ,dan in kleine portie's in kleine zakjes en dan zakjes uitlegen in een grote ton voor tuinafval...ik moet best wel een paar keren over en weer gaan he , ! dan de beton proper en dan pas nieuwe houtsnip ,  heel vermoeien op het einde hoor ! Maar je hebt dan wel veel voldoening eraan als je ziet hoe die slopers weer vrolijk rondscharrelen in die nieuwe verse houtsnip he !
Ja , ze zijn ook helemaal weg van dat kattengras hier . Ze moeten wel op verschillende plaatsen staan want als de grasjes eerst zijn , mogen de valkjes er niet altijd bij hoor.

Hoi iedereen , daarnet de poepjes en veren opgeraapt in de voiliere en eten en drinken ververst, , met de valkjes gaat het goed hoor ! Ze zijn rustig aan het dutten en Djonah kwam even bij me toen ik hem riep o te komen , leuk he !
Dan ging hij ook wat gaan eten...Hij is ook aan 't fluiten voor Yellow die haar niks van dat aantrekt want ze slaapt ,.

Fleur was ook wakker en ging ook een beetje eten .

Ik ben super vrolijk want morgen ga ik Hayley halen rond 10 uur , het is een anderhalf uur rijden , dus hopelijk kan ik mee !

Maar anders wacht ik haar op hier en ga ik eerst de valkjes verzorgen , want daarna moeten ze ook de aandacht weer verdelen met Hayley. Benieuwd hoe ze gaan reageren , Suske en Wiske en Nala enzo  waren Lady ook gewoon, maar de nieuwe valkjes hebben nog geen hond gezien he !

De meeste valkjes zitten nu in het grasjesgedeelte op de grasjesschommels terwijl ze zelf natuurlijk genoeg schommels hebben maar ze zitten liever moeilijk he , typisch !
Valkjesgedrag !Straks weer kattengras halen voor hen en rijst koken met witlof, appels , groene paprika en komkommer .Ik meng er ook wat zaad bij. Ik ben al benieuwd wat ze er van gaan vinden .

Silver

Wiske

Eindelijk alleen he

Weg jij

Caroline

SOw, ook een dure hobby, daar gaan wat kilootjes beukensnippers in. Ik vind het hier nu met 7 kooien al duur.  :-\

Hoe vaak verschoon je de hele volière dan??

En eindelijk .... morgen je lievelingetje ophalen. Super joh.

Ik hoop dat je mee kan.

Enne .... niet alleen genieten hè, ook heel veel foto's maken voor ons.  ;) ;D ;D

Heel veel plezier morgen meis.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Ja,zo'n grote voliere ben je wel een heel poos zoet mee om schoon te maken.
Rene doet het hier altijd.  ;D
Die vult elke keer een emmer en gooit die dan leeg in de kliko.
Hij zal wel niet zoveel keer heen en weer hoeven te lopen als jou.
Jouw voliere is veel groter.  :D

Je foto's zijn weer prachtig !!!!!!!!
Bij ons hebben ze vandaag verschillende soorten rijst,macaroni,zoete aardappel,appel,perzik,postelein,spinazie en kiemzaad gehad.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

Citaat van: Caroline op 22 augustus 2008, 12:44:40
SOw, ook een dure hobby, daar gaan wat kilootjes beukensnippers in. Ik vind het hier nu met 7 kooien al duur.  :-\

Hoe vaak verschoon je de hele volière dan??

En eindelijk .... morgen je lievelingetje ophalen. Super joh.

Ik hoop dat je mee kan.

Enne .... niet alleen genieten hè, ook heel veel foto's maken voor ons.  ;) ;D ;D

Heel veel plezier morgen meis.  :-*

Hoi Caroline , ja , ik hoop het ook , maar vrees er voor , heb zo veel pijn !
Ik verschoon de voiliere om de 14 dagen helemaal ontsmet en nieuwe beukensnip , dat moet met zo'n bendeke he  .
En alle dagen gewoon mijn ronde doen , restjes , veertjes , poepjes oprapen , enz....

Je moest eens zien hoe vuil het weer was !Ze zijn nu ook in de rui he met z'n 6  .

Hoi Yvon , hmm lekker , wat heb je ze weer verwend ook !
Ik ga ook eens macaroni proberen volgend weekend ! Grtjs Ann

Hoi iedereen , de valkjes zijn weer vrolijk aan het spelen , en het gaat reuze goed met ze !
Ik heb ze ook melkdistel gegeven , (groen van de paardenbloem) onkruid ! Dat eten ze heel graag , ik heb het wel even gespoeld maar het komt wel uit mijn eigen tuin , onkruid bij de vleet , hihi !

Morgen is het zo ver , dan komt mijn schat Hayley eindelijk naar ons , Matthias en Eddy gaan ze ophalen , ik blijf thuis , want ik heb te veel pijn , anders kan ik al niets meer doen met haar !

Suske en Ayko zitten steeds bij elkaar lekker op de schommel en Felix en Pearl hun bekjes zijn nog een beetje groen , van aan het onkruid te smullen , hihi !Fototijd nu

De zusjes Crystal en Pearl

Grtjs

Dierenfreackske

Vandaag gaat Hayley bij ons komen , ze is nu een dag jonger dan 7 weken . Ik ben zooooooooo benieuwd en vrolijk vandaag !Ik heb gisteren nog leuke foto's gemaakt van Nala en Matthias , ze geniet echt van het kroelen hoor , grtjs Ann

*Manon*

Hoi Ann,

Wat gaaf dat Hayley vandaag bij jullie komt wonen... ik ben benieuwd naar foto's, maar die komen vast snel voorbij jou kennende...  ;) ;) ;) ;D

En lekker de voliere weer schoon, wat een heerlijk gevoel... Ik heb van die grote zakken beukensnippers van 15 kilo ongeveer voor een euro of 10.
Komen ze aan huis brengen, dus dat is erg handig en ik vind de prijs erg meevallen.  ;D ;D

Nou, veel plezier met Hayley vandaag.... leuk  ;D ;D ;D ;D

Groetjes Manon

Dierenfreackske

Ha ja , hier ook , een zak van 20 kg in intratuin kost zo'n 15 euro , dat valt nog mee ,  jaaa, lekker schoon he , en genieten dat ze doen ! Vandaag komt Hayley , ik denk dat ze er nu wel ongeveer zijn zo en ik verwacht ze terug rond 11.30 u ongeveer met Hayley ! Ja ....foto's komen er zeker hoor !Grtjs Ann

*Manon*

Ik zit hier met mijn neus tegen het beeldscherm te kijken of ik al een fotootje zie van Hayley.....  :P :P :P
Nee hoor meid, geniet maar lekker van m, hij zal nu wel thuis zijn hé!

Veel plezier  :-*

Anke

Hoi Ann,
Ik heb weer genoten van al je foto's en verhalen :)
Wat fijn dat Hayley vandaag komt!!!
Ga er maar lekker van genieten ;D
Enneh...... ik ben dan natuurlijk ook wel heeeel benieuwd naar de foto's he ;)
Groetjes anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi hoi , Hayley is goed gearriveerd , en ze heeft al gespeeld , gegeten en geslapen ... De foto's staan in mijn boekje bij andere dieren .De valkjes heb ik ook verwend , ik heb deze morgen om kattengras geweest en trosgierst en 4 stokjes in de voiliere gehangen .  en ook een kattengras zodat ze zich kunnen vermaken , ook weer foto's gemaakt hoor ...dit zijn ze