5 mei 2025, 01:13:02

3 popjes

Gestart door Marije, 19 augustus 2007, 13:27:44

« vorige - volgende »

Marije

Hallo iedereen!

Zoals de meeste wel weten heb ik twee valkjes, Purrel en Peer. Ik twijfel nu heel erg of ik voor Peertje er nog een vriendinnetje bij moet nemen...

Het zou m'n derde en laatste popje zou worden, en ik een beetje bang ben dat het twee tegen één zal worden. Purrel is m'n oudste valkje, en een echt mensen-vogeltje. Andere valkjes vindt ze gezellig maar ze moeten niet tè dichtbij komen. Peer is daarentegen echt een vogel-vogeltje, wel hardstikke tam en kroelerig, maar ze wil ook graag aandacht van soortgenootjes. Daarvoor zou ik graag een vriendinnetje willen hebben. Ik wil alleen niet dat Purrel het pispaaltje wordt...

De kooi is overigens groot zat, ik heb een papegaaienkooi waar je m'n twee meisjes haast niet in terugvindt... ;D
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Wat zouden jullie aanraden?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Marije

Mara

Hoi Marije

Je zou eens in het boekje van Bello kunnen kijken. Een van haar valkjes is ook een mensenvalkje en dan heeft ze nog twee andere valkjes, die wel naar elkaar toetrekken.

Mara

Anja

ik sluit me helemaal bij Mara  aan. Bij bello in het boekje staat het en dat gewoon helemaal super.

Groetjes Anja

bobbie

Hoi Marije,

MIjn valkenliefde is begonnen met Jopie. Een ontzettend angstige jonge valk van zeker 4 maanden oud.
Hij kwam bij me wonen en na heeeeeeel veel geduld werd hij supertam. Zo tam dat ie van niets anders wilde weten, alleen van mij.
Tot ik ging werken. Toen zat ie nog al eens alleen en is ie gaan plukken.

De vogelarts onderzocht hem en constateerde heimwee naar mij en adviseerde mij er een vogel bij te nemen.
Ik weer een valk gaan kopen. Het gedrag van Jopie veranderde niet. Ook moest ie niets van de nieuwe valk weten. Ja, hij mocht bij hem op stok maar niet te dicht bij.
Om die reden heb ik voor valkje nr 2 een valkje nr 3 gekocht.

Ik weet uit ervaring dat ik daar goed aan heb gedaan. Jopie bleef een Nel-valkje en de andere 2 valkjes (later 8 ) trokken prima met elkaar op.

Groetjes, Nel :)

Ilse_Jaimy

haaiii

ik heb ook 3 valkjes in 1 kooi
als eerste had ik jaimy en een jaar later heb ik diego erbij gehaalt. jaimy moest egt niks van hem hebben ... ze wou alleen maar bij mij zitten , terwijl diego alleen maar bij jaimy wou zitten  ;D ging niet egt goed ... diego volgde jaimy op de voet en dat vond ze niet leuk  ;)
ik heb er toen nog een valkje bij gehaalt , Jimmy
jimmy is ook echt een mensen vogel maar kan zich ook prima vermaken met diego
het zijn echte vriendjes :) jaimy moet niks van de 2 weten en gaat altijd mooi bij mij zitten  ;D