5 mei 2025, 18:41:48

valk kan niet klimmen ???

Gestart door Ilse_Jaimy, 23 augustus 2007, 09:35:14

« vorige - volgende »

Ilse_Jaimy

haaii

mijn jonge valk ( 8 weken ) zit met mijn andere 2 valken in een kamer voliere
en als hij mij ziet laat hij zich van de stok vallen , omdat hij er uit wil. maar als ik hem dan niet pakt kan hij niet meer omhoog komen ...
this net of zijn snavel te zwak is ... die andere 2 hippen zo omhoog , maar hem lukt het egt niet .
ik heb hem gister morgen gewoon laten zitten want dagt hij stelt zich aan , maar toen ik aan het eind van de midag weer thuis kwam zat hij daar nog  :-\

hoe zou dat kunnen , en kan hij later wel klimmen ?
het is trouwens wel een grote valk

Sanna

Hallo Ilse,

Je valkje is nog erg jong, waarschijnlijk zal hij met een beetje training als best vlot kunnen klimmen. Je kunt hem op je vinger nemen en dan je andere vinger voor hem houden, een beetje hoger, zodat hij daar op stapt. En dat zo achter elkaar afwisselen, alsof je hem trappetje laat lopen. Kan hij verder wel vliegen? Want z'n vleugeltjes kun je trainen door hem op je vinger te nemen en dan je hand gauw een stukje te laten zakken. Hij zal dan gaan flapperen waardoor z'n vleugelspieren sterker worden. In de tussentijd kun je voor hem misschien een laddertje vanaf de grond tot de eerste stok zetten zodat hij wel omhoog kan 'lopen'. Hij moet natuurlijk wel bij zijn voer kunnen komen wanneer hij zich van zijn stok heeft laten vallen.

Succes!
Groetjes, Sanna

Ilse_Jaimy

owkai bedankt :)

zal vandaag meteen beginnen met het trainen :D
vliegen doet hij eigenlijk niet ... hij wil alleen maar bij mij zitten . zet ik hem op de kooi dan wil hij nog wel eens trug komen vliegen maar meestal blijft hij zitten

hij heeft vast niet door dat hij vleugeltjes heeft haha

een trappetje kan ik wel maken , maar moet ff zien heo en wat
heb namelijk een kooi van 1.60 hoog :)

bedankt voor de tips

Sanna

Als je bang bent dat hij niet meer omhoog kan komen wanneer je niet thuis bent, kun je ook wat voer en water op de bodem van de kooi zetten totdat hij wat beter kan klimmen.

Groetjes, Sanna

Ilse_Jaimy

ff een update :P hij kan nu al een beetje klimmen , het gaat nog wat moeizaam maar het lukt hem wel  ;D