5 mei 2025, 20:57:23

Enorme ontlasting (grote)

Gestart door Melthya, 15 augustus 2007, 22:35:08

« vorige - volgende »

Melthya

Hello hellow,

Ik maak me lichtelijk zorgen over mijn valkje picka. Het is een man van ongeveer 1,5 jaar oud inmiddels en hij is broeds op dit moment. (ze zijn ook continu aan het paren, maar komt maar niks uit)

Anyway, de laatste week zzie ik dat hij enorme grote ontlasting heeft. Ook is het wat slapper. Maar het is echt enorm groot. Het is echt wel zo groot als een paasei. (kan even geen andere vergelijking vinden) Ook is het heel donker groen.

Heeft dit iets met het paren te maken. Ik zie het niet heel vaak maar zo af en toe. Kan het komen door het paren. Of heeft hij misschien van de planten in mijn kamer gegeten ofzo. Hij eet voor de rest wel goed etc.

Groeten Marijke

Sanna

Hallo Marijke,

Niks om je zorgen om te maken hoor. Dit heeft inderdaad met zijn broedse gedrag te maken. Wanneer de valkjes op het nest gaan broeden sparen ze de poepjes zo'n beetje op (om het nest niet te bevuilen) en dan lanceren ze dus op een gegeven moment een enorme poep die zelfs een beetje kan stinken. Hij is inderdaad wat dunner en kan donkerder groen zijn.

Groetjes, Sanna

Mara

Hoi Sanna

Doen mannetjes dat dan ook?

MAra

Rianne

De mannetjes vervuilen uiteraard ook het nest niet dus zullen bij de wisseling van de wacht ook alle ontlasting in 1 keer laten vallen :)

Sanna

Toen ze bij mij broedden en ze kwamen zo eens in de zoveel tijd eens het nestblok uit, dan liep ik altijd eerst met een stuk keukenrolpapier achter ze aan door de kamer heen om die verschrikkelijk drol op te vangen zodra die gelanceerd werd ;D. Blijkbaar moest dat altijd eerst even op gang komen, want hij kwam niet direct. Maar ik liep er maar liever even achteraan voordat ze het ergens tussen zouden laten vallen... :P :P