5 mei 2025, 23:06:16

Wiske gebeten

Gestart door Dierenfreackske, 13 augustus 2007, 11:27:53

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Help...mijn valkparkietje Wiske is gebeten door onze woestijnratje...Suske en Wiske waren los en zaten op de kooi van de ratjes...wist ik veel dat ze door die kleine trailieskes konden bijten he !! En inneens vlogen ze weg en er zal bloed aan haar borst...ik natuurlijk in paniek en Matthias ook en ik
heb direct gebeld naar DA en ze is pas na een uurtje kunnen komen ....het was gestopt met bloeden en heb ze alle twee in de kooi gezet !! Tot de DA er was ! Ze haalde Wiske eruit om te verzorgen en ze heeft nu alles ontsmet ! en ze heeft ook een inspuiting antibiotica gekregen !!!IK hoop dat ze er doorkomt hoor !! Snik !! Heb hier de wonde en wat foto's !
Ben er echt niet goed van ...ocharme dat beestje !!! Nu mogen ze 3 dagen niet uit de kooi !!

hier ons Wiske van haar ladder naar de kooi van de ratjes (heb ze er
gens anders gezet waar ze niet aan kunnen boven)
Wiske (witte) zit bij haar maatje suske gewond !
De DA was net geweest en was verzorgd)

Hier de wonde van Wiske !! Ik hoop dat ze dit overleeft !!!

Kaatje

:'( Wat ontzettend zielig en wat erg voor jou en Wiske! Ik ga heel hard duimen dat Wiske er bovenop komt, ik hoop dat het ratje niet te diep gebeten heeft en dat het erger lijkt dan dat het is  :'(

Sterkte en beterschap voor Wiske

Liefs Karin

Anja

Hoi hoi,

Wat een treurige gebeurtenis en wat zullen jullie geschrokken zijn zeg.
Hoop ook voor jullie dat het weer helemaal goedkomt.

Heel veel sterkte.

Groetjes Anja

Mara

Hoi hoi

WAt vervelend zeg, echt. Zo zie je maar, zelfs door de kleinste tralies kunnen ze bijten. Ik hoop dat Wiske er door komt!!!

Mara

Dierenfreackske

Hey...bedankt voor jullie lieve reactie's hoor !
Ze zit nu in haar kooi met ze heeft nog niets gegeten
en ze is heel stil ! De ratjes zijn verhuisd naar boven !
Ik voel me al iets beter dan deze morgen....jong....was
ik geschrokken ! Ik weet niet of de antibiotica snel zal werken!!
Ik hoop het en ik hoop dat ze er bovenop komt want ze
kwan al op mijn vinger zitten  !! Ze had juist al wat vertrouwen gekregen en kwam bij mij op de kracker zitten!!
'tIs ook een koppeltje en ze zitten samen in een kooi !

hennie

Ohhh dit is echt een nare gebeurtenis. Ik hoop dat je valkje er door heen komt. Je zult je idd wel dood geschrokken zijn!

Sterkte ermee, ik hoop dat alles goed komt met Wiske,
Hennie

Kaatje

Hoi Dierenfreackske,

Hoe gaat het nu met Wiske !? Ik hoop werkelijk dat hij of zij van de ergste schrik bekomen is en er heel snel weer bovenop zal komen.

Groet Karin

Dierenfreackske

Bedankt voor de lieve reactie's hoor !! Wiske is beter !!! Oef
zeg !! Ik heb gisteren nog naar de DA achter druivensuiker geweest voor in hun water en nog twee bakjes (ééntje met water en één met gewoon fijn zaad ) en ze had gisteren nog niet gedronken, maar een paar hapjes van haar drogierst gegeten ! Toen hoopte ik dat ze ook ging drinken, maar nee...ze had nog geen kracht (sukkelaartje),dus ik vanacht 1 uur gaan kijken en ze sliep op haar ring waar ze altijd op zit te schommelen !Dus dacht ik (morgenvroeg 6 uur eens kijken ) dus ik vlug om 6 uur uit mijn bed om te kijke he en ze zat er nog !!!
Ik heb bij haar (normaal eet ik in de keuken, maar heb me bij haar en Suske in de living gezet zodat ik ze kon in de gaten houden !!) Het werd klaar dus ik de gordijnen open, en Suske was al in vorm he en toen hefte ik haar ring nog wat hoger zodat ze beter aan haar eten bovenaan kon en ze at !!
Wat een geluk dacht ik ! Dus ik zei : Allee Wsiske nu nog wat drinken en ze zag het niet dat er boven ook drinken stond en zij naar beneden op eigen kracht en ging ook gaan drinken dus ik blij en nu heeft ze al paar keer gaan eten !
Suske wou ook al uit de kooi en zij ook maar nee hoor !!Mag nog 3 dagen in de kooi en dan mogen ze er uit !!!Kan toch de kooi nog niet openzetten ???Of mag dat wel ??Ik wou maar dacht : DAheeft gezegt van ::Hou ze wel nog 3 dagen binnen!Dus laat ik ze nog wat binnen alle twee he !!!
Hopelijk komt ze dan weer bij mij !!Nu zit ze op haar ring te slapen !! Haar pootje ziet nog wat dik en haar nageltje (de middelste ) nog zwart !!Ik hoop^dat het niet te pijn meer doet !!!Haar borstje ziet er al beter uit (wel veertjes af en een kap erin die al dicht is en het bloed ook niet meer sinds gisteren ! Ze moet nu op krachten komen he !! Ik hoop echt dat ze nog vlug veel beter word en dat die wonde snel weg gaat !!Ik hoop ook dat ze er geen trauma aan overhoud en dat haar vertrouwen in mij niet weg is daardoor !!!De ratjes zijn op een andere plaats nu ! Ik ga ze ook misschien aan iemand geven...ik ben daar nog niet uit !!Mijn hond voelt zich ook wat verwaarloosd omdat ik altijd bij Wiske ben dus als ik zie dat ze haar plan trekt ga ik eersqt eens met Lady wandelen voor een uur of twee en dan weer Wiske en Suske wat aandacht geven en de Aquarium uitkuisen !! Zo ...dat was het zowat voor nu !!!Als ze weer uit de kooi mag ga ik wat foto's in het fotohoekje plaatsen he !!! En misschien komen er nog twee bij maar ben daar ook nog niet uit want weet niet goed of ik nog een koppeltje erbij mag zetten !!!EERST EENS WAT INFORMATIE VRAGEN ! Want ik wil er nog dan zijn ze met z'n vieren en hebben ze nog wat gezelschap ook zodat ze vriendjes hebben  !!Weet iemand of dat goed is als ik er nog twee bij doe die ook al tam zijn ?  Grtjs . Ann en de !!

Lin

voor meer informatie moet je even kijken bij aanschaf daar staat een stuk geschreven daarover. fijn dat alles weer goed is!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kaatje

Heel fijn om te lezen dat het beter gaat met Wiske, ... ik hebt er nu een heel goed gevoel over dat ze er bovenop komt  :D Lief dat je haar vanacht 2x heb bezocht ...

Ik denk niet dat het vertrouwen weg is hoor, misschien is ze in het begin wat angstig maar weet zeker dat het vertrouwen er gewoon nog is !

Succes, Karin

Dierenfreackske

Oef ...dat is leuk om weten hoor en Wiske is duidelijk beter nog want ik kon het toch niet laten om de kooi in de vooravond open te zetten en ze kroop ook naar boven op de stok !!Heb geen foto's gemaakt maar morgen waarschijnlijk wel !!Ze is al heel wat levender dan gisteren , amai , wat ben ik blij dat mijne Wis beter is en het komt helemaal goed denk ik !
Als er volgend jaar een nestje komt gaan we er zeker kleintjes van houden ...dat hebben we nu beslist dus geen andere bijkopen nu maar wachten gewoon en als er kleintjes van komen .....ja dan is het zo he !! Ze zijn ook welkom dan en mogen blijven

Lin

Let je er wel op dat broers, zussen, vader, moeder gewoon op elkaar gaan en dat ze het niet het verschil zien tussen een jong van hun of een onbekende valk? Het beste is om elk jong wat je houdt te koppelen ana ene partner en die zoveel als mogelijk apart houden van familie. je zal niet de eerste zijn waarvan een vader zijn dochter bevrucht.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Dierenfreackske

Ok, bedankt voor de tip...ja natuurlijk ga ik er wel voor zorgen dat de broers en of zussen met elkaar zouden he !!!Zo ga ik voor ieder wel een partnerke zoeken he ! Ga toch nog wat wachten want heb gelezen dat de ideale leeftijd om te beginnen anderhalf jaar is en ze zijn volgende lante pas een jaar dus zal voor het tweede jaar zijn he en dan zien wen wel !!
Ja Wiske stelt het beter en beter want ze maakt al goed
geluiden en ze zijn alweer deze morgen op hun kooi gaan zitten !!!Hier wat foto's zoals beloofd van deze morgen !!

Suske en wis elkaar aan het mooimaken zie !!

Wiske heeft ook wat schrammen op haar hoofd van tegen de trailies te vliegen terwijl de DAze moest pakken he !!!Komt wel goed hoor denk ik  !!!Grtjs