is mijn valkje een man of pop,geef je mening

Gestart door Amy, 1 augustus 2007, 19:47:19

« vorige - volgende »

lijkt de valkparkiet op de url onderaan op een vrouw of man

vrouw
0 (0%)
man
0 (0%)
geen idee
2 (100%)

Totaal aantal stemmen: 2

Poll gesloten: 3 augustus 2007, 21:06:14

Amy

hallo ik heb een valkparkiet gekocht eind april en die was toen vier weken (bijna) deze heb ik verder met de spuit grootgebracht.Deze is zeer lief,nogal heel veel knuffelen eigenlijk als ik afkom met mijn hand duwt die men vinger over zijn kopje.voor te zeggen:'allé aai me dan' en da kan lang duren.fluiten doet deze minder dan mijn vorige maar ge hoort deze vaak als ge afkomt of weggaat.

Soms zag ik precies dat machogedrag zo met zijn vleugels maar zeer weinig en toch niet echt duidelijk.kan toeval zijn
de kweker (met ervaring) zei tegen me dat het een ventje was(zag hij al na drie weken...?) een kennis die ook veel ervaring heeft zei dan weer een popje.

wat is jullie mening want ik zoek een vriendje voor deze en het moet een ander geslacht zijn.
(ps wat is de ideale partner voor deze te kweken om een mooi geslact te krijgen?)

groetjes Amy
Mijn valkje,hij heet Kiekske & ben er dol op
x smak x

Amy

klikken op de url onder de tekst dan ziet ge de foto

xxx
x smak x

Mara

Hoi Amy

Aan de mutatie kun je weinig afleiden, dus je valkje is nu een maand of 5? Ook de beschrijving van het gedrag is niet eenduidend. Roffelt je valkje ook tegen de tralies? En als je het echt zeker wilt weten, dan kun je altijd DNA onderzoek laten doen bij Gendika. Link moet ik voor je opzoeken.

Mara

Amy

hey wat bedoel  je met roffelen?
groetjes
(ps moet je na vijf maanden al duidelijke macho gedrag kunne zien)
x smak x

Mara

Hoi Amy

Het hoeft niet per se hoor, dat je na 5 maanden macho gedrag ziet. Hier duurde het bij eentje ook veel langer hoor, maar was echt een mannetje.

Roffelen is tikken tegen de tralies van zijn kooi of stokken. En fluit je valkje goed?

Mara

Amy

nee tikken doet die niet,mijn vorige wel en bij hem zag je vrijwel direct machogedrag
deze nu fluit meestal als je afkomt of weggaat en s'morgens vroeg
maar zoals deuntjes niet en dat heb ik toch geprobeerd de vorige kon dat vrij snel en was een ventje deze niet echt.ik dacht eerst dit is een mannetje maar nu lijkt deze toch echt een knuffelbeestje en aanhankelijk,zo was de vorige niet echt.
x smak x

bartvdb

Dag Amy,

"off topic"
Aan de foto te zien komt je valkje ook van bij Dries?
Mijn sloebers komen ook van daar!

"on topic"
Als je uit de buurt bent kan je eventueel ook eens naar Dierenarts Vandersanden bellen in Veldwezelt. Ik dacht te hebben gehoord dat je daar het geslacht van je vogeltjes ook kan laten bepalen.

Mvg,

Bart
Mijn valkjes: Archimedes (Archie) (♂) & Anthea (♀)
-----------------------------------------------------------

Amy

het is een mannetje want de parels verdwijnen
xxx
x smak x

Mara

Citaat van: Amy op  5 augustus 2007, 15:52:06
het is een mannetje want de parels verdwijnen
xxx

Hoi Amy

Ik heb een popje bij haar vervagen de parels ook een beetje. Maar ze is echt een popje.....Weet je zeker dat de parels verdwijnen?

Mara

Amy

hey deze is nu in de rui(pas) en tje ik zie aan de voorkant v/d borst de parels weggaan,op de ru nog niet maarja ze is pas begonnen met de rui nu als je op men foto kijkt (url) dan zie je zeer goed de parels op de borst en dus nu nietmeer
maar zal moeten wachen to de rui gedaan is
xxxxxx
x smak x

Mara

Hoi Amy

Je kunt het beste de rui afwachten. Vooral omdat het gedrag nog niet helemaal eenduidig is, dus dan maar afwachten.

mara

*Yvon

Hoi Amy,

Misschien dat je nog uit de berekeningen van de oudervogels kan halen wat het geslacht van jouw mooie valkje is?

Misschien dat een mailtje aan de kweker meteen uitsluitsel kan geven.

Groetjes, Rene

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Jacco

;) Hoikes Amy;'
Bij mij was dit het zelfde euvel voor 3 jaar terug.Ik dacht dat ik een mannetje kocht,want dat zeiden ze me in de dierenzaak,en nu is het toch een popje.
Ze is zó lief,fluit/roept eigenlijk als ze wakker wordt en als ik weg ga.Duw ik de sleutel in het slot dan roept ze even hard mee,ik heb net géén waakhondje aan haar...hihihih.
Ook gaat ze mee ontbijten het s'morgens en dan komt ze met haar kopje onder mijn hand duwen met de vraag of ik haar wil aaien.
Echt ik ben super blij met haar en hoop dat jij dat ook bent.Wacht de rui zeker eens af en bekijk haar veren eens onder de staart.Bij Jacco is dit gestreept en ze fluit ook maar één toon.
Groetjes Anita & Jacco. :D