wel of geen doek als de valk gaat slapen

Gestart door Rick, 22 september 2003, 12:06:23

« vorige - volgende »

Rick

Ik had een vraag ik heb een jonge valkparkiet.als ik s,avonds naar bed toe ga moet ik dan een doek over de koi doen of niet.alvast bedankt voor een reactie
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.

www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Lique

Hoi Rick,

Zelf heb ik het niet, want ze vinden het best zo. Als er paniek is, kunnen ze alles ook goed zien, zo hebben ze overzicht.
Maar er zijn ook veel mensen die het wel hebben.
Maar eigenlijk is het niet nodig.

groetjes lique

Jaimy_en_Viggo

hey hey,

Ik doe het eigenlijk alleen als we willen uitslapen..anders wordt mijn ma gek.. ;) voor de rest eigenlijk niet.

groetjes

Kolkkie

Hoi Rick,

Vaak zijn ze bij mij 's avonds lekker rustig, dus ik heb nog nooit een doek over de kooi gelegd.
Ten eerste vind ik het voor de valkjes het niet leuk want ze zien niets en voor mezelf ook niet. Ik kijk toch echt liever tegen mijn valkjes aan dan tegen een kooi met een doek erover heen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

ziralioness

Hmm... soms wel, soms niet... Als ik bv. 's avonds een tijdje beneden ben geweest, en in mijn kamer (waar ze staan) was het licht uit, dan doezelen of slapen ze al... Dan doe ik vaak even een doek over de kooi (ook alleen de bovenkant, de zijkanten blijven vrij) om te zorgen dat ze niet zo'n last hebben van dat plotselinge felle licht....

Maar 's nachts is het net afhankelijk of ik nog lang het licht aan moet... Zowel, dan krijgen ze wel een doek om te kalmeren en vast lekker te doezelen.... Zoniet, dan dus niet...

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Timmety

Ik doe altijd een scherm voor de kooi ( ik heb buitenkooi met voorkant alleen tralies) Als dat er niet voor zit gaan ze niet slapen...:S pas als dat er is gaan ze slapen..
Dus licht aan je valk denk ik..
Tim

Kolkkie

22 september 2003, 20:34:49 #6 Last Edit: 22 september 2003, 20:35:27 by kolkkie
Hoi Tim,  

Ze hebben hier geen last van het licht. Slapen doen ze ook als ik alle lichten aan heb staan, of heb ik van die vreemde valkjes :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Hoi Rick,

voor een valkje is het eigelijk het best van niet, want vaak worden ze daar banger door, vroeger deden we het maar nu niet meer, eigelijk helpt het niet veel vind ik, allee, 't is te zien als je gaat slapen dat het donker is in de omgeving waar de valken staan, maar 's morgens, als het opklaart, kunnen ze wel heel wat kabaal maken, dan zijn ze erg actief namelijk, zeker de mijne, ik vind, als je de kamer donker houdt, waar zij zich bevinden, dat je het niet moet doen, alleen als je een lichte kamer hebt en je wil geen kabaal.

Groetjes, Tara

Jaimy_en_Viggo

hey rick,

Ligt inderdaad aan je valk, of ze schikkerig zijn enzo, mijn valkjs hebben dat niet. Bij ons gaat hij er alleen overheen in het weekend..want vooral Viggo vind het grappig om mijn moeder uit haat bed te fluiten..maar voor de rest niet..als je hem erover doet..doe het de eerst paar rustig, zodat je valkje niet schrikt, maar mag ik vragen waarom je een doek erover heen wilt?

groetjes

Rick

Omdat ik het bij m,n andere valkje ook deed die was heel erg luidruchtig maar het valkje wat ik nu heb is de rust zelfde
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.

www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Lique

Hoi Rick,

Ik zou gewoon doen, wat jij en je valkje fijner vinden.
Als hij een doek gewend is, dan kan je die gewoon gebruiken.

groetjes lique