28 april 2024, 23:43:08

Concert Meat Loaf

Gestart door Monky, 2 juli 2007, 10:44:38

« vorige - volgende »

Monky

2 juli 2007, 10:44:38 Last Edit: 7 november 2007, 09:49:45 by Monky
Hi allemaal...

Ik moet even mijn hart luchten...

Ik ben vorige week woensdag naar het concert van Meatloaf geweest... Ik ben sinds 1995 "fan" en ben al naar diverse concerten geweest van hem. Hij is een heel zachtaardige man met een gigantisch gevoel voor humor. Zijn concerten zijn ware shows met toneel en een fantastische band en goede zang.

Dat is wat we dit keer ook weer verwachtte...maar Meatloaf wordt oud en zijn gezondheid laat te wensen over met als gevolg dat we afgelopen woensdag niet de spetterende Meatloaf zagen die we kenden, maar een oude man op het podium zagen die moeite had de maat en toon te houden.
Als hij zong was het tergend langzaam en vaak miste hij de noot... Hij zag er ook uit als een oud mannetje voorover gebogen en de zang eruit persend.

Ik ben op internet gaan rondstruinen om te kijken wat ik over het concert kon vinden... Ik vond een forum over meatloaf ... Hij bleek voor en tijdens het concert ook aan de zuurstof te hebben gelegen, een virus te hebben en een oorontsteking  ::)
Hij is met een wereldtour bezig en heeft blijkbaar in Duitsland ook niet super gezongen  :-\

De beelden laten me niet los... Waarom doet hij dit zichzelf aan? Hij moet toch zelf ook wel horen dat hoe hij zingt op dit moment niet echt best is? Hij moet toch ook al die geschrokken gezichten in het publiek hebben gezien ??? Wat we waren echt zowat in shock... we waren er niet op voorbereid... Ik moet wel zeggen dat hij na de pauze beter zong, maar daarvoor was gewoon bedroevend.
Het deed me echt pijn om hem zo te zien. Hij wil zo graag die show zo goed mogelijk geven, maar hij lijkt wel op en kan het niet meer. Hij leunde enorm op de band en de zangeressen. Hij zong heel veel coupletten niet en er waren erg veel instrumentale stukken. De show zelf was fantastisch, maar ik betrapte me erop dat ik hoopte dat hij bepaalde mooie nummers nu niet zou zingen... bang dat hij er iets "anders" van zou maken.

Dit heeft me echt sinds woensdag bezig gehouden.
Ik zag dat hij ook weer in oktober in Dortmund is. Ik heb met mijn zus, man en mijn vriend kaartjes gekocht voor dit concert...  Hij heeft dan 5 weken rust gehad. Ik weet dat de kans klein is dat hij veel beter zingt dan in HMH in Amsterdam, maar ik denk dat het echt de laatste keer zal zijn dat ik hem live zal zien... ik ben er nu op voorbereid, dus ik hoop dan ook iets meer van het concert te kunnen genieten.. nu maar hopen dat het concert niet afgelast wordt... of misschien juist wel  :-\

Ik had nooit verwacht zoiets me zo zou raken. Ik heb ook moeite het los te laten. Het heeft echt ongelooflijk veel indruk op me gemaakt.

Ik moest dit even kwijt. Even van me af schrijven.

Groetjes,
Monky

Anja

Hoi Monique,

Ik kan begrijpen dat het moeilijk is om dit van je af te zetten. Waarom hij doorgaat? Wie weet ................misschien is hij wel ban om zijn fans teleur te stellen, ik weet het niet.
Het is niet slim wat hij doet, tenminste dat vind ik. Je kan beter een concert annuleren en het op een andere datum plaats laten vinden dan zo.
Dit is voor niemand leuk, voor hem niet maar voor de fans ook niet.
Het is goed om je hart te luchten hoor en gelukkig kan dat hier op het forum ook.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Monky

Ik ben het eens met wat Anja zegt.

Het is niet zo slim van hem om op die manier door te gaan met concerten te geven, maar we weten niet waarom hij het toch doet... Misschien wil hij zijn fans niet teleurstellen, misschien doet hij het gewoon heel graag, desondanks dat zijn lichaam tegenspreekt, of misschien is het nog wat helemaal anders?

Het moet voor jullie wel erg schrikken zijn om die man zo te zien, terwijl hij vroeger zo vitaal was... Gelukkig kon je het hier even van je af schrijven

Ik hoop dat je het snel een plaatsje kan geven zodat je er niet blijft over tobben...

Groetjes
Romy

Wilma1

IK vind MEATLOAF ook wel goed, niet met elk nummer, maar vooral met Ellen Foley toen!

Jammer dat hij zóver doorgaat en zichzelf als waren "sloopt", Beter lijkt het mij...zijn carriëre  "vaarwel" te zeggen, in nog de goede tijd van het leven....sommige mensen kunnen erg hard zijn en hem nog onderuit halen ook, in negatieve publiciteit en dat zou hij zeker niet verdienen.

Echte fans zien het anders, maar pas op voor de pers! Die breken iemand nog harder af, dan dat ie is opgeklommen.

Jij als ware fan, zal hem in alle toonaarde steunen!

:-[ Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Monky

Bedankt Anja, Romy en Wilma  :-* voor jullie lieve reacties.

En Wilma, je hebt wat dat betreft helemaal gelijk... De fans constateren dat hij niet meer hetzelfde is als een aantal jaren terug, maar waarderen en respecteren hem nog steeds.... en blijven ondanks zijn "slechte" performance naar zijn concerten gaan omdat hij zelf een gigantisch karakter heeft.

Bonn 2005


Bonn 2005

Amsterdam 2007


Amsterdam 2007
bron: www.meat-loaf.nl van diverse leden.

Zie je het verschil... hij had toen meer uitstraling dan nu. Hij lachtte toen ook nog wel eens en deed een beetje gek...  :-\

Meatloaf heeft een nummer op zijn nieuwste cd staan...
Het heet Alive.

I'm still alive
Must have been a miracle
It's been a hell of ride
Destination still unknown
It's a fact of life:
If you make one wrong move with the gun to your head
You better walk the line or you'll be left for dead

I'm a runaway train on a broken track
I'm a ticker on a bomb, that you can't turn back this time
That's right
I got away with it all and I'm still alive
Let the end of the world come tumbling down
I'll be the last man standing on the ground
As long as Hot blood runs through my veins
I'm still alive

Lost in the night
Feeling so invisible
Oh, a dead man walking the wire
High above the devils net
That's made of fire
And it's a long way down from the top of the world
You better look around or you gonna get burned

I'm a runaway train on a broken track
I'm a ticker on a bomb,that you can't turn back this time
That's right
I got away with it all and I'm still alive
Let the end of the world come tumbling down
[Alive lyrics on http://www.metrolyrics.com]

I'll be the last man standing on the ground
And as the dust clears look in my eyes
I'm still alive
I'm still alive

The darkest night ain't black enough
To keep the morning light from shinin'
The highest wall ain't tall enough
To keep the smallest man from climbin'

The more that you resist the tide
The more it pulls you in
The more you hang on for your life

(I'm a runaway train on a broken track)
(I'm a ticker on a bomb,that you can't turn back this time)
(that's right)
That's right
I got away with it all and I'm still alive

I'm a runaway train on a broken track
I'm a ticker on a bomb,that you can't turn back this time
That's right
I got away with it all and I'm still alive
Let the end of the world come tumbling down
I'll be the last man standing on the ground
And if my shadow's all that survives
I'm still alive
I'm still alive...



Erg toepasselijk voor hem...
Hij was ingestort bij een concert en is door de oog van de naald gekropen een aantal jaren terug. Hij is er volgens mij nooit echt van hersteld. Maar zoals hij zelf zegt...
I got away with it all and I'm still alive

Misschien wil hij dat wel met zijn concerten en tournee bewijzen of zo?

Weet je... het stomme is... de show was gewoon weer fantastisch... en hoe de band op Meatloaf inspeelden en aanpasten aan zijn tempo...
Ondanks de schrok heb ik toch een hele leuke avond gehad...

Ik weet ook dat hij moet oppassen voor de pers... ik denk dat hij dat ook weet... hij is een rock legende en dat kan zo afgelopen zijn... maar grappig genoeg is in nederland alleen kleine stukjes geschreven over hem die je gauw over het hoofd ziet... Ik weet alleen niet hoe dat in America zal zijn... ik vrees voor het ergste.

Ik moet zeggen dat het wel heeft geholpen om erover te schrijven.

Bedankt voor het "luisteren"  :-*

Groetjes,
Monky

Anja

Hoi Monique,

een erg pakkende tekst zeg.

Enne........graag gedaan hoor.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Monique

Ik kan me voorstellen hoe het voor jou moet zijn geweest. Ik ben zelf al jaren fan van Toto en ik zie ze gewoon ouder worden maar hun muziek en optredens zijn nog steeds even sterk als jaren geleden. En als ik dan Meat Loaf zie, dan schrik ik gewoon....Ehct vrselijk.

Maar je weet, je kunt hier gewoon je hart luchten.

Mara

Rianne

Hoi Mara,

Toto heb ik afgelopen zondag nog gezien op Arrow Rock Festival. En inderdaad, een erg sterk optreden! :D

Monky

Weet je wat het rare was...

Bat out of Hell... (het nummer) deed hij wel weer goed... bijna als van ouds... En de toegiften ook trouwens...

Dus hij heeft het nog wel, maar waarom hij dan voor de pauze zo gevloerd klonk... snakkend naar adem en zo...

Meatloaf is trouwens een aantal jaren geleden ook op de Arrow Rock Festifal geweest... Ik ben er toen niet heen geweest... Jij wel Rianne?

Groetjes,
Monky

Rianne

Bat out of Hell vind ik echt een wereldnummer, zo gaaf!
Ik was dit jaar voor het eerst naar Arrow, wij gingen heen voor Aerosmith. En dat was zo gaaf! We stonden vlakbij de catwalk die aan het podium vast zat, we konden ze bijna aanraken ;)

Monky

Citaat van: Rianne op  3 juli 2007, 10:51:03
Bat out of Hell vind ik echt een wereldnummer, zo gaaf!


:D :D :D

Couldn't agree with you more  ;D

Wilma1

Hij geeft het eigenlijk zelf al aan met zijn tekst..... "opgebrand, een tijdbom die de klok niet terug kan draaien"...daar heb ik repect voor, dit toch uit te brengen en alleen de echte fans zullen de zinnen goed begrijpen en zijn concerten nog steeds als fantastich ervaren, als je maar "meeleeft" in zijn normen en waarde!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Monky

Citaat van: Wilma1 op  3 juli 2007, 10:53:23
Hij geeft het eigenlijk zelf al aan met zijn tekst..... "opgebrand, een tijdbom die de klok niet terug kan draaien"...daar heb ik repect voor, dit toch uit te brengen en alleen de echte fans zullen de zinnen goed begrijpen en zijn concerten nog steeds als fantastich ervaren, als je maar "meeleeft" in zijn normen en waarde!
;) Wilma



:-* :-* :-* :-* :-* :-*

Mara

Citaat van: Rianne op  3 juli 2007, 10:39:43
Hoi Mara,

Toto heb ik afgelopen zondag nog gezien op Arrow Rock Festival. En inderdaad, een erg sterk optreden! :D


Hoi Rianne

Ondanks dat ze ook niet meer de jongsten zijn....Ik ben al 25 jaar fan......

Hoi Monique

Bat out of hell vind ik een waanzinnig mooi nummer, maar I would do anything for love ook. Hij heeft echt hele mooie nummers.

Mara

Monky

Citaat van: Mara op  3 juli 2007, 16:16:20
Hoi Monique

Bat out of hell vind ik een waanzinnig mooi nummer, maar I would do anything for love ook. Hij heeft echt hele mooie nummers.

Mara


Couldn't agree more  ;D ;D ;D