19 juni 2025, 23:50:51

kwartels + koppel grasjes!

Gestart door Lin, 17 juni 2007, 17:38:53

« vorige - volgende »

Lin

en vandaag..de oudste wordt dinsdag 2 weken

Ze maken echt een troep zeg. Na een dag ligt alles door de bak heen. Ik wil ze nu op beukensnippers houden. Geeft dat nog problemen?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mara

Hoi Lin

Hier zitten ze ook op beukensnippers en waar ze zaten hadden ze ook beukensnippers liggen. Dat ging goed. Ja, ze maken er een bende van hoor. Echt, ik kan er over mee praten. Haha. Wat zijn ze lief hoor. Je hebt er eentje die al veel groter is!?

Liefs

Mara

louise

Hoihoi,

Misschien een rare vraag, Maar kunnen kwartels bij konijnen???
Iemand stelde mij die vraag en zodoende  ben ik dus hier beland!! ;D

Alvast bedankt,

Lin

nou ik denk de oudste is 2 weken oud (daarvoor al bijna 3 weken bebroed) en de laatste was een paar dagen oud. ik schouwen en ik zie alleen maar donker in het ei. ik maak open want ik verwachtte niks meer en ja hoor er zat wel een jong in. meteen weer dichtgemaakt maar ja dan ben je al te laat.

De rest laat ik dus maar even liggen  :-\ damn wat balen..de eitjes lopen zo achter met een lamp lijkt wel. vrijdag komt alweer de volgende ronde! (hoop ik tenminste..)

De jongste twee groeien trouwens niet.. ik snap er niks van..

Citaat van: louise op  7 juli 2007, 17:17:56
Hoihoi,

Misschien een rare vraag, Maar kunnen kwartels bij konijnen???
Iemand stelde mij die vraag en zodoende  ben ik dus hier beland!! ;D

Alvast bedankt,

geen idee.. ik denk het wel. Ik denk dat eerder de kwartels het konijn aanvallen als er iets zou gebeuren. Maar misschien eten de kwartels wel aan de ontlasting van het konijn en is dat niet goed voor ze..nogmaals..geen idee..

Citaat van: Mara op  6 juli 2007, 20:27:54
Hoi Lin

Hier zitten ze ook op beukensnippers en waar ze zaten hadden ze ook beukensnippers liggen. Dat ging goed. Ja, ze maken er een bende van hoor. Echt, ik kan er over mee praten. Haha. Wat zijn ze lief hoor. Je hebt er eentje die al veel groter is!?

Liefs

Mara

heb het inmiddels gedaan. Ja ik zal weer fotos maken alleen de kop moet nog veren krijgen!

Mara

Hoi Lin

Hier zie je het verschil echt haast niet meer tussen de vader en de zoon. Ik haal het alleen uit het gedrag van de jongste. Maar verder zie je het qua grootte echt niet meer. Wel leuk om te zien hoor.

Mara

Lin

Hoe zit het met een koppel grasjes die alleen wordt gehouden. Gaan die wel over tot broeden?

Saar

Citaat van: Lin op 11 juli 2007, 08:23:51
Hoe zit het met een koppel grasjes die alleen wordt gehouden. Gaan die wel over tot broeden?

Apart van elkaar? of apart van 'de groep'?
Ik heb zelf een keer een koppel uit de voliere gehaald en apart gehouden in een kooi. Het popje had een eitje gelegd op de bodem van de voliere. Ik heb ze een blok gegeven en t eitje erbij gelegd en dat ging gewoon goed. Ik woonde toen nog in de flat. Dus toen kweekte ik binnen ;) Maar het jonkie is gewoon opgegroeid :)

Ik heb ook een keer mannen en poppen apart gezet van elkaar. Toen ik weer vanalles door elkaar wilde hebben, gingen ze allemaal weer bij hun oude partner zitten. Dus als er een echte klik is komt het goed :)
Groetjes Saar :-*

Lin

Een paartje apart van alle andere vogels.

Mara

Hoi Lin

Ik denk dat die wel over gaan tot broeden hoor, als de klik er natuurlijk is.

heb jij je grasjes dan al?

Mara

Lin

nog niet.. :)

ik las dat ze dat alleen in groepsverband doen.. ???

Saar

Citaat van: Lin op 11 juli 2007, 17:25:02
nog niet.. :)

ik las dat ze dat alleen in groepsverband doen.. ???

Nou nee hoor ;)
Tenminste dat is mijn ervaring... als je ze een blok geeft kijken ze misschien even raar, dan word er flink gewipwapt, en dan na 2 weken moet t eerste eitje er liggen. Zo ging t altijd bij mijn vogeltjes :)
Groetjes Saar :-*

Lin

Lin

nou nou nou..

De kleinste twee groeien niet. Ik dacht eerst misschien is de bodem te hard en willen ze niet lopen. Dus nu papier op de bodem en dat vastgetaped. voordat ik ook maar klaar was viel er al een onder het papier. En even later was er een stukje tape losgelaten en was er 1 daaraan blijven hangen. Vanochtend viel de kleinste de hele tijd om. Nou dat probleem is ook opgelost! het bleek dat een vleugeltjes was vastgeplakt. Zo is er nu elke keer wat dan valt die kleine weer en zit ie met zijn hoofd vast tussen de eieren. Het is echt ongelofelijk!

Maar goed veel zorgen dus want ze groeien ook niet. Ze zijn nog even klein als op de foto. Ze eten en drinken wel want dat zie ik aan de krop. De ontlasting verloopt niet goed want die blijft aan de kont plakken. Kan ik elke keer schoonmaken.
Ze krijgen nu voer voor kwartels tot 4 weken oud en eivoer.

Wie heeft de oplossing?

De andere gaan echt goed volgens mij heb ik 2 bruine mannetjes maar ik zal morgen wel even een foto plaatsen. Misschien ben ik te vroeg met zeggen.

Morgen kan het ook zo zijn dat de volgende ronde ook alweer uitkomt. maar er liggen nu nog eieren..maar ff een extra lamp lenen.

Mara

Hoi Lin

Ik zou zo ook niet weten hoe en wat. Ik gaf Sivo Start aan mijn kleine kwartel, en ook kuikenmeel oftewel kuikenkorrels want het meel hadden ze niet. Dat heb ik door een koffiemolen gedraaid. Tevens zeefde ik het grit en maagkiezel zodat ik het fijnste aan de kwartel kon geven. Je kunt dat eens proberen?

Mara

Lin