3 augustus 2025, 18:59:41

kwartels + koppel grasjes!

Gestart door Lin, 17 juni 2007, 17:38:53

« vorige - volgende »

Rianne

Ik heb al een zilveren ;) Maar misschien zit er wel een bonte bij, ik weet niet of dat ook kan bij chinese dwergkwartels?

Mara

2 juli 2007, 18:18:59 #46 Last Edit: 2 juli 2007, 18:58:03 by Mara
Hoi Rianne

Ik heb (meen ik) vanmiddag ook een bonte gezien.....Zilveren zijn mooi, witte trouwens ook.

Ik heb het even uitgezocht. Bij Chinese dwergkwartels heb je de volgende mutaties:
- zilver wildkleur (hierbij is al het bruin vervangen door zilvergrijs)
- wit
- bont
- koekoek.

Hoi Lin

Na 3 tot 4 weken kun je al zien of het een hen of een haantje is.

Mara

Mara

Hoi Lin

In mijn verhalenboekje staan er meer.

Mara

Lin

thanx mara!

ik heb donkere met gele vleugels..is dat bont?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mara

HOi Lin

Volgens mij is dat bont ja.

Mara

Lin

Zal vanavond weer even fotos maken. Helaas gaat het niet zo goed. Ik had er gisteren 1 dood en vanochtend 2.. of ze koelen teveel af of ze worden te warm.. maar temperatuur is hetzelfde gebleven..  :-\

Rianne

Mara

Hoi Rianne

Dat is wel erg vreemd....Ik heb geen idee waar dat aan kan liggen.

Mara

lief-hebber

Hoi,hoi Lin.

Nou hier de buurvrouw hoor, je kuifgrasje is een Opaline-Gezoomd Hemelsblauw.   :o
Tenminste ik neem aan dat de benamingen het zelfde zijn als die van gewoone grasjes.  8)

En die fotootjes van die kwarteltjes geweldig om te zien.   :-*
Ik hoop dat er nog veel uitkomen voor je, want je reseveringen voor de kwarteltjes stijgen aardig volgens mij.  :-\

Groetjes lief-hebber.   ;)

Lin

Bedankt voor je mutatie benaming!
Jij, rianne en je moeder staan nu op de lijst.  Ik heb er 7 dus genoeg. Ik denk dat er nog wel meer komen hoor  :)

Christine

Ik heb ook terug jonge kwartjes.
Hieruit hoop ik 1 mannetje te krijgen en de rest popjes omdat er mensen popjes en 1 mannetje nodig hadden.
Hieruit is gisteren ook eentje gestorven, ik had ze bij kuikentjes gezet, omdat dit vrij goed ging maar blijkbaar werden ze makkelijk geplet... Vind ik jammer.
Ik heb ze nu terug alle vijf appart gezet en dit gaat terug goed.
Met vijf of zes is het veel makkelijker om groot te brengen dan eentje zoals de vorige keer.
Ze zijn dan wel meer gehecht aan de mensen dan aan hun soortgenootjes

Ik zet hier binnenkort wel een foto van de vijf jonkie's
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

leoni

heei,

wat leuk die gekuifde grasjes nog nooit van gehoort.
leuk he kleine kwarteltjes ik heb ze ook gehad maar over een tijdje gaan ze springen als ze schikken ofzo (was bij mij dan) 
ik had allemaal bonte kwartels.
maar dat komt denk omdat ik zelf 2 bonte en een wite heb dus van die bonte heb ik jongen gehad ofzo ;D

groetjes leoni

Mara

Hoi Lin

Hoe is het nu met je kwartels? En wanneer komt je gekuifde grasparkiet? Ben wel heel erg benieuwd.

Mara

Lin

Hey Christine,

Leuk dat je even komt kijken! In je eerste zin staat jonge kwartjes ;D hihi een letter mist. Plaats maar fotos van je kwartels vind ik leuk.

---

Hey Leonie,

ik had nooit in het echt gekuifde gezien en in het echt zijn ze nog mooier , vind ik. Dat springen doen ze ook. Maar ik ben zo nieuwschierig dat ze me nu wel kennen. Bont is wel leuk. ik heb nu bruine met aan het einde van de vleugels wit.

Hey Mara,
Op zich gaat het hier ook goed. Alleen opeens dat ik er drie had in 2 dagen zonder reden. Gisteren is er een zilveren weer geboren. Deze was wel erg laat.. Maar die s echt al groot dus daar heb ik alle vertrouwen in. Helaas vielen de oudste de jongste aan. Dus die zitten apart zonder lamp en de jongste twee zitten nog wel onder de lamp. nu heb ik er dus 7.

Helaas nog even wachten op de grasparkieten. We combineren die rit namelijk met het ophalen van Riannes valkje. Ik heb die man gemaild dat ie niet hoeft te wachten maar hij hield ze nog wel even vast. Wanneer we heen gaan geen idee dat hoor ik van rianne nog. Zal ook weer eens wat fotos plaatsen. Ze hebben namelijk al veel veertjes op de vleugels. :D

Mara

Hoi Lin

Ik wacht met smacht op de foto's!

mara