2 mei 2025, 20:37:11

kwartels + koppel grasjes!

Gestart door Lin, 17 juni 2007, 17:38:53

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Lin

Dan moet ik nog even wat langer wachten. Hihi.....

Mara

Lin

Dan kan je ook meteen zeggen wat de geslachten zijn. De zilveren hebben nog een gele kop..ziet er een beetje raar uit.

ik denk dat ik twee bruine mannetjes heb, 2 zilveren vrouwtjes en 1 bruin vrouwtje.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mara

HOi Lin

Dan ben ik benieuwd. Ik haal het vaak ook uit hun manier van doen. Van deze wist ik al gauw genoeg dat het een haantje was, gewoon de manier van doen. Ik wacht met smart.

Mara

louise

hoihoi,

Het zijn chinese dwerg kwartels.
Het gewone kleurtje.

groetjes marielouise

Lin

nou.. er zijn er drie dood.. volgens mij snappen ze het drinken of eten niet..  :-\

Ruben P

ik heb ook regelmatig jonge kwartels en broed ze uit in een broedmachine. als ze uitgekomen zijn geef ik ze kuikenmeel en zet ze niet bij de moeder terug. Om drinken te geven heb ik een voerbakje voor kippen daar doe ik drinken in, in het gootje stop ik het vol met knikkers. De kuikens die er al van in het begin niet goed zijn daar kan je bijna zeker van zijn dat ze dood gaan.

Ruben

Mara

Citaat van: Lin op 18 juli 2007, 12:53:16
nou.. er zijn er drie dood.. volgens mij snappen ze het drinken of eten niet..  :-\

Hoi Lin

Dat is vervelend zeg, ik heb geen ervaring met de broedmachine, ben een voorstander van natuurbroed maar helaas is dat niet altijd mogelijk.....

Succes ermee.

mara

Lin

ik heb er nog maar 1  :'(

Er is iets waardoor ze niet gaan drinken denk ik.. ik weet niet wat het is.

Hoi ruben,

ja heb ik ook zo maar dan net iets anders ik geef sivo start.

Lin

mijn andere fotos zijn beschadigd.. >:(

Rianne

Zijn ze misschien te koud?

Mara

Hoi Lin

Ik zou het ook niet weten, hier zat ie in een buitenvoliere en nou niet echt met een stabiele temperatuur.....En toch is hij groot geworden...

mara

Lin

nee ik kijk en dan zit ie op 30-32 ong. dat is toch wel goed? ze gaan alelmaal 's avonds dood. misshcien door verstikking onder papier of met hun kop tussen de eieren?

ik kan er niet tegen dat ik geen verklaring ervoor heb.

Mara

Hoi Lin

Hebben ze geen wondjes of zo? Misschien kan het verstikking zijn. Ik weet het echt niet....dit vind ik heel erg vervelend....

Mara

Saar

Balen :-\
Sterkte ermee!
Groetjes Saar :-*

*Yvon

Hoi Lin

Hebben de kwarteltjes ook de mogelijkheid om bij de warmte weg tekomen?
Toen wij jonge kwarteltjes hadden,zaten die in een grotere hok/kooi.
Aan 1 kant daarvan hing de warmte lamp.
soms liepen ze daaronder vandaan om tegaan scharrelen en als ze gingen slapen gingen ze de warmte weer opzoeken.
Wij hebben dan wel japanse kwartels,maar miss is dat ook iets voor de chinese kwartels?

Zo zaten ze er bij ons bij.
Hier zijn de kwarteltjes 4 daagjes oud.
Om de paar dagen hingen we de lamp wat hoger.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >