25 juli 2025, 04:46:00

Pebbles .....:( Punkie

Gestart door Irene, 14 september 2003, 18:45:51

« vorige - volgende »

Irene

Hier weer een bericht over mijn 3 scheetjes;
Gijssje heeft haar diepe duistere karakter laten zien :o ;D.
Na het bezoek van Feld vond ik haar toch nogsteeds niet helemaal in haar hummetje. De laatste dagen zat ze ook liever bij fred dan bij mij :'( :'( :o, terwijl ze anders heeeeeel graag bij me zit hoor. Wel onwijs veel knuffen (nog meer dan anders), maar niet helemaal frisjes. Gisteravond dus ook weer bij fred en veel knuffen en toen ging ze vliegen. Dat doet ze normaal echt als een speer en hard en hoog, maar nu vooral niet hoog en veel. Dat viel me op, dus ik direct weer in de stress van "god wat nu ?" Toen ging madame in "haar" kast zitten en pebs vond dat bere interessant, dus die kwam erbij; nou daar had GIjs ff geen zin in!! :o :o :o Die vloog Pebs echt aan joh. en dan vloog gijs zelf ook weer weg, maar als pebbie ook maar een beetje in de buurt kwam; vloog gijs echt naar haar toen om haar weg te jagen :o. Die lieve gijs laat zich altijd wegschuiven door die andere 2 en had daar gisteravond heel duidelijk geen zin in!!!

Tja en haar kontje was al en tijdje dik en dan in zo'n kast gaan zitten met dit gedrag.... kon maar 1 ding betekenen ::). En ja hoor, vanacht om 03.00 uur paniek.
Ik naar benenden en daar onderin de kooi lag het stukke ei van GIJs!!! ;D :D :o. Het is weer zover.
Mijn gijs is "zwanger" ;D, nou ja zwanger? ::) ze staat de hele dag voor punk kippetje; hij vindt dat wel aardig om te zien, maar "mag" niet van Pebs; want als hij ook maar even te lang kijkt wordt Pebs helemaal gek en begint echt te krijsen!! Dus meneertje is er nog niet op geweest en mijn gijse- engel is nogsteeds zo maagd als ze wit is ;D

Pff, nu dat ei eruit is, kan ik ook weer ontspannen dat haar gedrag daar van kwam en haar kontje was echt al heel lang zo dik, dat wij al veel eerder dachten dat ze een ei moest leggen.

tot zo ver,
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Sanna

Aggossieeeee... is die arme Gijs nog nooit bestegen?? :D ;D Dat zal een lekkere boel geweest zijn, dat rauwe ei op te ruimen op je nuchtere maag om 3 uur 's nachts, daar heb je Gijs zeker wel hartelijk voor bedankt :P. Ik ben zeer benieuwd of Punkie nog eens stiekum z'n kans gaat grijpen een dezer dagen..........

Groetjes! Sanna

Irene

hihi ik ben ook benieuwd sanna :P, maar ik denk het haast niet.
het rauwe ei viel opzich ng mee; was er snel bij, dus de meeste troep zat nog in het eitje zelf ;D.
groetjes, irene

Irene

::) Ehh, meestal duurt het toch ong 2 dagen dat het volgende eitje komt? Gijs heeft een kontje als een olifant ;D, oke is wat overdreven, maar ze heeft sinds "de nachtelijke val" niets meer gelegd. Als ze uit de kooi is, dan is het echt een kleine b*** , richting Pebs. Maar on de koi is er weinig aan de hand. Echt veel op het plekje in de kast zit ze niet; ja ze is veel drkker om pebs uit haar zichtveld te houden, maar die is te nieuwsgierig dus dat lukt Gijs niet ;D. In de kooi maakt ze ook geen plekje. Nou ja, we hebben nu wel gemerkt dat als dat ei eruit moet het er ok wel uit komt; of ze op het hoogste stokje zit of niet ;D ;D. We wachten wel af.
groetjes, irene

Sanna

Hey Ireen, het kan ook 3 dagen duren hoor. Pepper heeft vorig jaar 4 eieren gelegd waarvan er eentje 3 dagen na de vorige en ik geloof zelfs de laatste 4 dagen na de vorige. Dus ik weet niet hoe lang je al wacht ;D, maar als ze er zo uitziet dan zal mevr. Dumbo er vast nog wel eentje gaan leggen (cq. laten vallen :D).

Groetjes! Sanna

Irene

7 dagen later (na het eerste ei ::) )..... is er nu eindelijk ei nr 2! :o ::) Ik kwam net thuis van mijn werk en zag een heel  mooi klein eitje op de grond liggen, en dit keer helemaal heel ;D :D. De bodem ziet er uit alsof het een flinke bevalling is geweest; alles aan de kant gegooid; niet een echt nestjes  gemaakt , maar echt "kaalgeschoven".  ::) ::) Zal wel komen doordat die andere 2 zich ermee bemoeid hebben, denk ik.
Vond het zelf best lang duren hoor, 7 dagen, of is dat iet erg? ???

Gijs zit er nog wel suf bij, dus de bevalling nog redelijk vers zijn geweest denk ik. want ze heeft behoorlijk hangende vleugels en gaat flink met het staartje heen en weer.
 ::) :o straks moet zij nog leggen en is deze van Pebs :o. Nee zal niet, want die heeft nog helemaal geen dikke kont gehad.
Nou wie weet volgende maand ei 3? :o
 ;D nou ja, kan  want het is eind januari ;D.

groetjes, irene

Sanna

Nou, tja, Ireen .... als Gijs zo zit, zitten popjes die een ei gaan leggen niet altijd zo?? Peppertje heeft bij mij ook nooit een dikke kont gehad hoor, misschie Pebsje ook wel niet ;D ;D ... Nou ja, je zult het vanzelf wel zien. Zit Gijs er een beetje op te broeden of laat het haar verder koud?

Groetjes, Sanna

Irene

:o :o :o die gijs houdt me wel van de strat hoor, met haar streken de laats dagen ::). VAndaag zat ze er weer"eilegklaar" uit, dus wie weet komt er morgen wer een ei "op schema" :D.

Maar.....
Ze waren vanavond lekker los en zaten heerlijk bij me te suffen. Opeens schrokken ze uit het niets op en pebs is dan heel standvastig; als er iets is, dan gaat ze op het touwladdertje zitten; haar vaste veilige plek :P. Punk vliegt zich dan een ongeluk en moet ik echt zeggen "stoppen" en dan plettert hij ergens neer ::), en gijs is meestal na 3 heftige rondjes ook wel gekalmeerd.
Maar vanavond vloog ze heel moeizaam en is ook neergestort! :o :o.
Sinds wij haar in huis hebben (konniginnedag 2003) is ze maar 1 keer gevallen, en dat was in de eerste 4 weken ofzo! :o. Dus je snapt; ik helemaal als een gek achter haar aan gehold om haar op te vegen en 1000 keer van alle kanten te bekijken of ze nog heel was ( ::) was gelukkig zo; helemaal heel) en daarna punk van de tafel schrapen, die wonderbaarlijk nooit wat mankeerd!
Die arme Gijs zat even helemaal verstijft van angst bij m, maar lijkt er verder niets aan ovr gehuden te hebben. Voor de zekerheid toch maar wat druivensuiker in het water gedaan, op advies van Paul, die vlak daarna aanwezig was op de chat :P. Hij gaf al aan dat er waarschijnlijk een volgend ei aan kwam, en dat kost veel energie, dus misschien dat het vligen daarom ff niet ging? Was iid vorige week ook al zo; dat ze iets minder ver kwam dan anders.
Nou ja, madam zit weer in de kooi en kan weer lekker "mopperen", dus zal wel weer goed komen, maar je schrikt wel hoor!  
groetjes, irene

Paul

Hoi Irene,

Het is inderdaad eng als Gijs zo neerstort terwijl ze normaal als een volleerde straaljager door de lucht scheert.
Maar wei weet heb je morgen een bevestiging op het neerstorten en komt er nu wel volgens een juist schema een eitje bij :-)
Ik denk dat dat zeker een mogelijkheid kan zijn ik zie sommige popjes hier bij zitten alsof ze doodziek zijn vlak voor het leggen van een ei.
Ik ben benieuwd of Gijs jullie morgen gaat verrassen met een eitje.

Groetjes, Paul

Irene

hoi paul,
vandaag nog geen ei, maar ze  was wel een stuk rustiger vandaag :D. die dacht ook, is geen gezellig plekkie naast de prullenbak, dan maar liever op de schouder zitten ;D
wie weet morgen...
groetjes, irene

Irene

ei nr 3 is er nog steeds nie... ;D ;D.
Gijs heeft totaal geen interesse in haar ei. De andere 2 ook niet, ja als het in de weg ligt ofzo ;D. OP de eerste dag van ei 2 ging ze er heel even opzitten, maar daarna helemaal niet meer. Wel zie ik nogsteeds aan haar uiterlijk dat ermisschien nog eentje komt; ze is nog niet helemaal op en top Gijs!Dus wie weet...
groetjes, irene

Irene

::) :o ietwat achter op schema ( of voor, het is maar hoe je het ziet...) is vanavond een nieuw ei gelegd door Gijs.
Wat een b... :o ::) kan dat zijn! Van mijn lieve, brave, altijd knuffelige Gijs was vanavond even helemaal niets te herkennen!
Vooral Pebsje had het daar flink onder te voorduren! Zoals gijs haar een paar weken geleden door de kamer kon jagen, wat al compleet nieuw voor ons was; een Gijs in aanvallende actie; zo ging ze vanmiddag Pebs in de kooi achterna. Toen dacht ik al;,hmmmmm, daar gaat vast weer een ei komen. En ze zat ook met haar staartje te wiegen. Maar vanavond werd het steeds erger dat we haar in de kooi, en vooral voor Pebbles tot bedaren moesten brengen, met een verfrissend plantenspuitje. Maar toen ze los waren was het helemaal erg!! :o :o.Op een gegeven moment was Gijs weer wat rustiger, maar schijn bedriegd; eenmaal in de kooi was het weer raak. Fred was het zo zat dat hij de oude kleine kooi van Gijs gepakt heeft en klaar gezet heeft; zo van, nog 1 kans en anders apart zitten met je hormonen!!!
Daar was ze, en de andere twee, heftig van onder de indruk. Ze waren heel stil en hij (fred) liep net naar benenden en ja hoor.... er lag een ei in de voerbak!!! :o

Het zal haar flink dwars gezeten hebben en tja, dan is Pebbletje haar zondebok, terwijl het vaker andersom is. Punkie bemoeid zich er totaal niet mee, en die laat Gijs (en andersom) wijselijk met rust!
Ik hoop, vooral voor Pebs :-/, dat Gijs nu weer even wat gekalmeerd is, nu het ei letterlijk gelegd is.

Groetjes, irene

Irene

21 februari 2005, 23:32:14 #237 Last Edit: 21 februari 2005, 23:32:55 by irene
Inmiddels is ei nr 3 er! het aparte hok staat nog in de kamer, maar daar heeft Gijs nog niet in hoeven zitten, met haar opvliegers. Wel dachten we haar bij ei 2 een plezier te doen door het broedhok op te hangen, waar ze dan rustig in kon gaan zitten, maar dat gaf meer stress dan rust, dus hok maar weer weggehaald! Zolang de legdrang niet te hoog is, heeft Pebbles ook rust, maar die laatste anderhalf uur ::) ::) ::) ;D.

Punkje is verder echt waanzinnig in de rui; ik heb het nog nooit zo erg gezien; in zijn nek is het net een stekelvarken, met al die nieuwe pennen. Hij is ook wel wat magerder geworden, dus zn "kerstmannenbuikje" is nu wel een beetje weg. Heb net geprobeerd hem te wegen, maar was geen echt succes.; ik dacht iet van 105 te zien, maar mijn hand zat in de weg en doordat ik hem vast had zal mijn hand natuurlijk ook gewogen zijn. Daarnaast woog hij de laatste keer 103 gram. Dan zou hij nu dus 2 gram aangekomen zijn en dat is duidelijk niet het geval. Nou ja, hopelijk heeft hij nu het ergste gehad van de rui en is het straks helemaal mijn mooie knappe donkergrijze wildkleur ventje!!! :D ;D
Wordt wel weer eens tijd voor foto's zit ik me te bedenken; zeker zo frummelig als hij nu is, krijg je nooit meer te zien. Zal eens kijken of ik van de week een paar mooie plaatjes kan schieten!

groetjes, irene

Irene

En ja hoor.......... Gijs heeft weer ( of alweer ) een ei gelegd. En dat terwijl er nog 3 eitjes van half feb in de kooi lagen., klaar om op te ruimen, kwam er zowaar vanavond weer een ei bij. Gijs zat het weekend al wat vaker op de eitjes, beter gezegd 3 keer 5 minuten ofzo whaha. En opeens was Pebs weer het zaadje vanaaf. Daar verraad die kleine Gijs zich dus mooi mee ;) ;D. Eerst werd ze geremd door Punkie op het moment dat ze Pebs weg wilde hebben, dan kreeg zij een tikkie op haar kopje, maar toen het ei echt gelegd werd, ging Punkje tussen Gijs en Pebbles staan en joeg hij zijn geliefde zusje weg :o ;D. Heel grappig om te zien, dat hij het ook eens voor Gijs opneemt en tegen zijn grote liefde ingaat, want  Pebs wil is wet hoor bij hem!
Hij heeft het wipwappen stees beter door en oefent it echt minstens 1 keer per dag. Van de week was het wat meer richting staartje- staartje, maar vanavond weer lekker staartje- vleugel/ nek! De kluns! En dan staat hij met zn grote schuiten halff in Pebbles dr oor te wankelen. Die arme meid staat enorm onhandig dr evenwicht te zoeken en hij "wissert" lekker door. Daarnaast kan hij ook hijgen joh! Whahahahah lig iedere keer in een deuk.
Punkje is bij klaar met zn rui en  is zo mooi aan het worden. Daarnaast zit zn papgeaaitje leef je nog er lekker in. We hebben het kunnen opnemen. Nu nog ff zien dat dat hier geplaatst kan worden!

that's all fooks!
groetjes, irene

Lique

Heej Irene,

Gefeliciteerd met het eitje :D
Als je het filmpje opstuurt, zullen we hem zeker op de site gaan plaatsen hoor.
En die gekke Punk, hij moet het nu maar eens gaan leren hoor, om het niet op Pebs oog te doen, maar onder haar staart ;)

groetjes Lique