26 juli 2025, 03:38:44

Pebbles .....:( Punkie

Gestart door Irene, 14 september 2003, 18:45:51

« vorige - volgende »

Irene

eitje nr "5"" is er. mn arme gijsebaas gaat steeds fanatieker broeden. Nog niet echt een volledige dagtaak, maar ze doet aardig haar best.
Pebsje heeft het wel te voorduren hoor. Arme schaap mag ook nergens zitten, Ook niet als ze los zijn, want zelfs punk gaat gewoon ergens zitten om te "broeden"en daar mag ze ook niet bij. :'(
Ik heb even wat moeite met het mailen van mn leuke filmpje.hij is wat groot. hopelijk kan lique me er ff mee helpen.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Lin

jippie het 5e eitje is er, gefeliciteerd. Wanneer komt de eerste uit en wat voor jonkies komen eruit? Of had ik dat al gevraagd?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Irene

Hoi Lin,
de eitjes zullen niet uitkomen, want gijs is nog zo maagd als dat ze wit is( is lutino ;) ;D). En daarbij gaat ze nu pas wat broeden en gaat er 's avonds  va af enzo.
groetjes, irene

Irene

eitje nr 6 is er ::), gijsje blijft maar doorgaan.
We hebben haar net maar even met al haar eizooi over gezet naar haar oude kooi. Dit zodat ze wat meer rust krijgt en pebbles ook ::) ;D. Maar even afwchten of ze er ook op gaat zitten nu, want ze is nu alleen maar aan het eten, alsof er nieuwe hapjes zijn ::). Punk en Pebbles vinden het veel te spannend dat gijs zit te eten in een andere kooi n lopen druk heen en weer te paraderen in de grote kooi.
Als het Gijs er vanavond nog niet op haar "kroost" gaat zitten, zulln we denk ik, haar weer terug zetten en de eitjes 1 voor 1 de komende dagen weg halen.

groetjes, irene

Lin

Citaat van: Irene op 10 maart 2005, 17:10:50
Hoi Lin,
de eitjes zullen niet uitkomen, want gijs is nog zo maagd als dat ze wit is( is lutino ;) ;D). En daarbij gaat ze nu pas wat broeden en gaat er 's avondsĀ  va af enzo.
groetjes, irene

Nou dat is dan wel jammer, wat een gedoe met die eitjes dan. Hoe oud is eigenlijk het koppel? en gijsje nu wel stoppen hoor!

Irene

GIJS IS JARIG VANDAAG!!! onze lieve schat is vandaag 2 jaar geworden. En op Koninginedag hebben we haar alweer 2 jaar! Wat gaat het toch snel. Aan de ene  kant hebben we haar net, maar aan de andere kant is ze er al jaren!!!Ze is tuurlijk verwend vandaag en ze heeft zelfs een e-card gekregen ;D

::) :-[ ei nr 7 is gister gelegd! Ze gaat maar door, Gijs blijft er steeds langer op zitten, 's nachts gaat ze volgens mij wel omhoog; tenmiste als het licht uit gaat spurt ze om hoog! ;D
Vandaag maar een eitje weggehaald, want ze kon er niet eens meer lekker helemaal op zitten.

Met de andere twee boefjes gaat het ook prima! Jut en Jul gaan steeds met zn tweeen op stap om weer een nieuw "handig" ::) plekje te zoeken. Ze zijn er erg creatief in ::), boven de magnetron op allerlei voorraadbussen en dan het liefst daar achter kruipen ofzo. Of de afzuigkap trekt ook erg aan (letterlijk ;D :D), maar ja, ... die is zo glad en zo schuin... :-\ ::) ;D Punkje neemt pebsje nogsteedsa op dr vleugel, de kleine macho whahaha; geen gezicht. EErst hadden we een kerel die niet niet wist hoe het moest, heeft hij pas een paar weken geleden gedaan bij Lique en nu hebbben we er eentje die het op zich wel snapt, maar het standje nog niet helemaal onder de knie heeft! :D :D ;D ;D
Dusseh lique..... ::) weet niet wat voor een voorlichting ze bij je krijgen hoor ;D ;) :D, maar ik zet mn vraagtekens erbij ;D ;) :D :-*

groetjes, irene

Irene

het werd wel weer eens tijd; Gijs is vanaf vanmiddag officieel "ei-loos": ben benieuwd hoe lang dat zo blijft ::). We hebben vandaag de laatste 3 weg gehaald, de anderen al eerder deze week.
Tot nu toe lijkt ze het totaal niet te missen en is nu denk ik de "schade" aan het inhalen van zolang broeden; ze poetst zich een ongeluk! ::) ;D Ze lijkt ook in de rui te gaan; mn meissie is maar druk!
Hopelijk heeft pebbeltje het nu weer een stuk rustiger en mag ze gewoon weer onderin de kooi eten.
Punkje is druk aan het oefenen met zn gewipwap, alleen schijnt het hem niets uit te maken, dat hij nogsteeds scheef opzn zus staat ::) ;D.
Ik moet n eens echt het filmpje naar Lique sturen(met punks fluitjes) en vragen of ze het wil plaatsen.Want hij doet het zo leuk! Alhoewel de laatste dagen hij het minder deed, misschien door de spanning tussen de dames? Geen idee. hij zat daarstraks alweer lekker te kakelen.

groetjes, irene

Lin

He,

Je vervangt de eieren toch wel als je ze weghaalt (of heb ik dat gemist?) Mooi dat het wat beter gaat met gijs, want het is erg vermoeiend dat broeden. en ohoh Punky op zijn zus, dat is niet goed.

Hoe groot is je filmpje onder de 10 mb? anders kan je wel je hotmail vergroten naar 250 mb inbox kan je 10 mb versturen of eentje opnieuw openen bij www.yahoo.com.

Groeten, Lin

Irene

Hoi Lin,
:-\ nee de filmpjes zijn nog groter, iets van 17?? Echt heel groot, dus ik moet ze echt ff opsturen; hmm dat zeg ik nu al zo lang; straks zit er zoveel "stof" op en wil het niet meer afspelen ;D.
Gijs dr eitjes hebben we echt weggehaald, omdat ze er al heel lang op zat en de eitjes niet bevrucht waren, dus er ligt nu niets meer in de kooi. Ze taalt er totaal niet naar en is weer lekker haar knuffelige zelf!

Punk en Pebbles zijn idd broer en zus, maar hebben o zo'n haat/liefde verhouding; wipwappen en ruzieen dat doen ze! ;D
Maar ten eerste staat punk er altijd scheef op en mochten er eitjes komen (wat Pebbles nog niet eerder gedaan heef), dan zal ik die weghalen en een paar neppers, of die van gijs neerleggen.
groetjes, irene

Irene

het is weer feest hier! Punkie is vandaag 1 jaar!!!!!
En wat een grote vent is het al ;D ;D ;D ;D ;D  Echht gevierd hebben we het nog niet, daar zn "tweeling zus" Pebbels overmorgen een jaar wordt. Dus ik denk dat we het dan maar morgen, lekker er tssen in vieren ;D. Wel mogen ze zo even extra lang los en een douche. En een schone kooi, nou ja eigenlijk vieren we het dus wel whahaha ;D ;D. Zal zo ff kijken of ik me de nieuwe camera foto's kan maken, en vooral.. plaatsen!
groetjes, irene

Cor_en_Petra

Gefeliciteerd Irene!!! Wat een feest bij jou zeg  ;D ;D ;D

Ben jij ook eerst met maar eentje begonnen? Bij ons begint het inmiddels ook al te kriebelen, een tweede is wel erg leuk, zeker als Cheeky wat langer overdag alleen is... maar goed, eerst maar eens het eerste halfjaar afwachten tot-ie nog tammer is, maar het is wel heeeeeeel verleidelijk!

Groetjes van Cor & Petra

Irene

Hoera!!!!!!!!! Weer feest! Nu voor Pebsje! Ook zij is nu een grote meid van 1 jaar!  ::) En onder de indruk dat ze was; not!!!!!!!! Lekker gillen en blazen; dat doet ze het liefste. Ze kan van die heerlijke moppertjes laten horen. Ik lig altijd in een deuk! Punk wist duidelijk dat de aandacht vandaag niet zo zeer naar hem ging, en daar was hij het, zoals gewoonlijk, niet mee eens ::), alsof hij bang is dat de knuffels opraken en hij straks iets mist! ;D lekkere flapdrol. En Gijs... :'( die wil na haar eiersessie niets meer van me weten; allen fred wil ze :'( :'(, gekke meid. Zal ook wel weer goed komen, want ze komt toch heel soms nog even een knuf bij mij halen ;D.

@ Cor en Petra; gezellig dat jullie mn dagboek hebben gevonden! ja, ook wij zijn gestart met 1 valkje; Gijs! maar na een klein half jaar wilde we haar een plezier doen en haar (toen dachten we nog hij, vandaar de naam ::) ;D) en een maatje geven. Dat is Rudie geworden. Het verhaal van hem staat voorinn mn dagboek, maar aangezien je die naam vast bij Liue hebt gehoord en hem ook live gezien zult hebben, kunnen jullie misschien wel raden hoe dat vergaan is  :-\. Maar goed, we hebben daarna Pebsje en een week of 3 later punkje erbij gehaald en dat gaat supergoed. Leuk hoor een tweede erbij, maar geniet idd eerst lekker van Cheeky alleen.

groetjes, irene

Astrid

Hoi Irene,

Heb eindelijk je dagboek doorgelezen,
wat een verhaal vooral met Rudie,
ik ga hem zeker bekijken als we weer bij Lique zijn.

Nog van Harte Gefeliciteerd met Gijs, Punkie en Pebbles.

Groetjes,
Astrid

Cor_en_Petra

Ha Irene!

Het verhaal van Rudie hebben we inderdaad gehoord en nog ff nagelezen.

Je bent nu vast enorm trots op je triootje, Gijs, Pebbles en Punkie! Zijn ze hun verjaardag nog goed doorgekomen??? Hou je het bij 3 of ga je nog verder uitbreiden?

Groetjes van Cor & Petra (en een knuffie van Cheeky)

Irene

nou de feesten en partijen zijn  prima verlopen hier! ;D op die dagen besef je wel hoe snel de tijd gaat. Aan de andere kant voelt het of ze hier al veeeeeeeel langer zijn. Ik kan ook echt niet meer zonder ze. ik vertelde lique net dat ik de laatste tijd ook weer steeds vaker aan rudie denk, en dan vooral de "goede momenten". Komt misschien doordat hij "papa"is geworden. Ben dan ook blij te horen dat hij daar , na een periode van boefigheid, nu ook daar weer liever is geworden.

Tot mijn schaamte moet ik nogsteeds de beloofde foto's uitstellen. We hebben een hele mooie nieuwe  camera en dat is het probleem ook niet, alleen moet het snoertje naar de pc ff naar mijn pc gezet worden, zodat ik ze kan plaatsen. kleien moeite, om mijn grote lieffies te laten zien natuurlijk. kwma er achetr dat het al weer een tijd geleden is, dus als er foto's komen, dan komen er een heleboel ;D.
groetjes, irene