Kuifje, Kenji en Pietje's avonturen...Een verhaaltje voor Kuifje.

Gestart door Sally, 5 juni 2007, 18:33:16

« vorige - volgende »

Sally

Sanna

Hoi Sally,

Je doet het goed hoor. Als je ze er niet uit kunt halen gewoon lekker met ze bezig zijn in de kooi. Trosgierst wil daar ook wel bij helpen zoals je gemerkt hebt ;D. Je moet wel bedenken dat het voor Kuifje natuurlijk ook een hele verandering is, zo ineens een andere vogel erbij. En daarom moet je vooral aan haar ook veel aandacht blijven besteden en gewoon volhouden met kroelen. Later zal ze het wel weer toelaten. Kenji is nou aardig gewend hè? Het kan zelfs wel goed zijn om nu Kuifje extra veel aandacht te geven zodat zij zich niet achtergesteld voelt en weer toeschietelijker naar jou toe gaat gedragen. En als Kenji dan ziet hoe jij met Kuif bezig bent, trekt dat weer zijn aandacht en gaat hij ook steeds meer toelaten. Maar voorlopig zul je dus nog veel tijd en energie in je valkjes moeten steken. Dan zullen ze allebei zo heerlijk tam worden en blijven.

Groetjes, Sanna

danielle

Hoi Sally,
Eerst was ik ook wel bezorgt dat Tommie helemaal niet meer zo tam zou zijn en niet meer gekroelt wou worden. In het begin had Tommie ook voor niets anders aandacht dan voor Izzie, alsof hij mij niet meer zag. Maar nu komt Tommie alweer bij me zitten en vraagt weer aandacht van me. Tommie is dan wel een super kroelert, doet het liefst niets anders op een dag. Maar je moet niet bang zijn dat Kuifje minder tam wordt, hij moet inderdaad even goed wennen aan zijn nieuwe vriendje.
Oh en dat in paniek rondvliegen, is inderdaad elke keer schikken he! Izzie heeft dat ook nog vaak en ik vind het elke keer weer eng dat ze zich niet pijn doet. Maar het is ook wel moeilijk om alle plekjes te leren kennen waar je kunt landen.

Groetjes Danielle

Sally

Citaat van: Sanna op 16 september 2007, 14:05:44
Hoi Sally,

Je doet het goed hoor. Als je ze er niet uit kunt halen gewoon lekker met ze bezig zijn in de kooi. Trosgierst wil daar ook wel bij helpen zoals je gemerkt hebt ;D. Je moet wel bedenken dat het voor Kuifje natuurlijk ook een hele verandering is, zo ineens een andere vogel erbij. En daarom moet je vooral aan haar ook veel aandacht blijven besteden en gewoon volhouden met kroelen. Later zal ze het wel weer toelaten. Kenji is nou aardig gewend hè? Het kan zelfs wel goed zijn om nu Kuifje extra veel aandacht te geven zodat zij zich niet achtergesteld voelt en weer toeschietelijker naar jou toe gaat gedragen. En als Kenji dan ziet hoe jij met Kuif bezig bent, trekt dat weer zijn aandacht en gaat hij ook steeds meer toelaten. Maar voorlopig zul je dus nog veel tijd en energie in je valkjes moeten steken. Dan zullen ze allebei zo heerlijk tam worden en blijven.

Groetjes, Sanna

hallo sanna,
dankjewel voor me weer moed te geven. Ik probeer alles om het mijn valkjes zo goed mogelijk te maken. En ze ook evenveel aandacht te geven. maar het is gwoon moeilijk als ik ze niet veel uit kot kan halen. En dan heb ik schrik dat ze daardoor niet tam blijven. Zoals vandaag ook ik wou ze dan  uit kot halen maar kenji kwam helemaal niet meer bij me op de arm zitten. En toen hij dan eindelijk afkwam had ik Kuifje en kenji uit kot gehaalt. Dan ging ik er weer bij aan tafel zitten en waren ze aan het spelen met een stokje... Dat ging allemaal goed. ze kwamen dan ook op mijn arm zitten enzo... Tot... MIjn ouders thuis kwamen. Weer paniek natuurlijk!!!. En de vogels moesten weer direkt het kot in. Na ze weer overal tegenaan gevlogen hebben! Goh wat vind ik dit toch erg :'(. Soms denk ik zelfs dat ik geen goei baasje ben en dat ze het misschien vele beter op een ander gaan hebben...

Anja

Hoi Sally,

Nee nee nee jij moet en mag zo niet denken hoor. Jij bent een super baasje voor je valkjes en ze kunnen zich geen beter baasje voorstellen. Jij kon toch ook niet weten dat je ouders thuis kwamen.
Kijk eens wat je tot nu al hebt bereikt.
Ik geloof in je en weet zeker dat jij Kenji net zo tam gaat krijgen als Kuifje.
Blijf in ieder geval in jezelf geloven Sally want je bent een topmeid.

:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Anja

Mara

Hoi Sally

Ik ben het met Anja eens, blijf in jezelf geloven en geef zeker niet op.

Ik geloof in je.

Mara

Sally

hallo anja en mara,

dankjewel dat jullie wel in me geloven! Ik hoop echt dat het allemaal goed komt. ik probeer zeker heel goed te zijn voor mijn valkjes. telkens ik Kuifje wil kroelen loopt ie weg. Ik hoop dat dit ook weer betert. Ze eet nog wel steeds uit mijn mond. terstraks toen ze los was was ik iets aan het eten en toen wou ze gelijk mee-eten. Dat doet kenji dus helemaal niet.
Nu heb ik ze hier bij me in de bureau Kenji zit op mn arm en kuifje op de bureau aan alles te bijten. Het is altijd wel effe stress omdat ik de kooi telkens naar de bureau moet rijden. maarja dit beter dan dat ze helemaal niet los zijn he? Ahja we komen er wel uit...
groetjes

Sally

Hallo iedereen.
Ik heb er sinds net weer een leuke ervaring bij.
Toen kuifje zag dat ik aan het eten was wou ie natuurlijk weer uit mijn mond wat pikken. En toen kwam kenji ook eens kijken uit nieuwsgierigheid. en hij pikte toen ook iets uit mijn mond!. toen ie dat kende wou ie niets anders en pikte ie altijd kuifje van zich af omdat hij alleen iets wou hebben. Maar heb ze allebij wat gegeven hoor.
Wat was dat toch lief!
Ik heb nog enkele foto's. Die upload ik morgen wel.

groetjes Sally

Anja

Hoi Sally,

Van die momenten wordt je toch helemaal blij.
Ben morgen benieuwd naar de foto's. Als ik klaar ben met werken kom ik gelijk kijken.

Groetjes Anja

Sharon

Hoi Sally,
je moet echt niet denken dat je een slecht baasje bent en dat Kuifje en Kenji misschien beter af zijn op een ander. Jij bent echt een super baasje voor ze! Je bent helemaal gek op ze, je geeft ze liefde en aandacht, je verzorgt ze goed. Wat wilt een vogel nou nog meer? Ik dacht laatst ook dat ik een slecht baasje was en dat Levi beter af zou zijn op een ander. Soms zijn er gewoon even wat mindere momenten, maar dan moet je gewoon ff doorbijten. Dan komt alles weer goed.

Wat ontzettend gaaf dat Kenji eten uit je mond heeft gepakt. Het lijkt me echt super om dat mee te maken. Ik hoop dat Levi dat ook gaat doen.
Wat een geweldige belevenis moet dat zijn...

Ik kijk uit naar de foto's!!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Sally

hallo anja,
ja ik vond dit wel bijzonder als kenji ook uit mijn mond mee at. er kwam direkt een lach op mijn gezicht :D.
Echt super!

Hallo sharon,
Ik had denk ik gewoon even een slecht moment. En dat wil ik dan even van me af-typen. Het doet me goed dat jullie in me geloven en het geeft me steeds moed.
Nu dat Kenji ook uit mn mond at ben ik weer helemaal gelukkig. Ik ga mijn schatjes echt niet wegdoen naar iemand ander. Die kan ik niet meer missen. Ik ga alles doen om ze het goed bij me te laten hebben.
Met een beetje oefenen zal je dat Levi ook wel aangeleerd krijgen.
Morgen avond komen de foto's.

groetjes sally

Sanna

16 september 2007, 21:47:29 #551 Last Edit: 16 september 2007, 21:49:21 by Sanna
Hoi Sally,

Foei! >:( Wat zijn dat nou voor rare gedachten. Niet meer doen hoor ;) ;D. Als je nog eens een dipje krijgt, dan moet je gewoon even denken aan hoe snel je Kuifje tam hebt gekregen. Dat bewijst dat jij er het geduld en gevoel voor hebt om een vogeltje van je te laten houden. Het gaat helemaal goedkomen met die twee. Je zult zien dat het op een gegeven moment met sprongetjes gaat. Ineens doen ze dit erbij. Dan weer een tijd niks, en dan weer ineens iets nieuws. Op een gegeven moment heb jij echt wel twee super tamme vogeltjs. Allen jij hebt zeg maar een handicap; je hebt nou eenmaal rekening te houden met je huisgenoten. En dat betekent dus dat je ze er niet zo vaak uit kunt halen als je zou moeten doen om ze in no-time tam te krijgen. Dus duurt het gewoon een beetje langer. Maar tam worden ze! ;). Wat je nu eventueel nog aan het probleem van het schrikken kunt doen is, wanneer Kuifje en Kenji eruit zijn, een bordje aan de andere kant van de deur hangen. Dan weten degenen die binnenkomen dat de vogels los zijn, en dan kunnen ze jou even waarschuwen zodat jij ze in de kooi kunt doen.

Groetjes, Sanna

Anja

Helemaal mee eens Sanna.

Groetjes Anja

Sally

Citaat van: Sanna op 16 september 2007, 21:47:29
Hoi Sally,

Foei! >:( Wat zijn dat nou voor rare gedachten. Niet meer doen hoor ;) ;D. Als je nog eens een dipje krijgt, dan moet je gewoon even denken aan hoe snel je Kuifje tam hebt gekregen. Dat bewijst dat jij er het geduld en gevoel voor hebt om een vogeltje van je te laten houden. Het gaat helemaal goedkomen met die twee. Je zult zien dat het op een gegeven moment met sprongetjes gaat. Ineens doen ze dit erbij. Dan weer een tijd niks, en dan weer ineens iets nieuws. Op een gegeven moment heb jij echt wel twee super tamme vogeltjs. Allen jij hebt zeg maar een handicap; je hebt nou eenmaal rekening te houden met je huisgenoten. En dat betekent dus dat je ze er niet zo vaak uit kunt halen als je zou moeten doen om ze in no-time tam te krijgen. Dus duurt het gewoon een beetje langer. Maar tam worden ze! ;). Wat je nu eventueel nog aan het probleem van het schrikken kunt doen is, wanneer Kuifje en Kenji eruit zijn, een bordje aan de andere kant van de deur hangen. Dan weten degenen die binnenkomen dat de vogels los zijn, en dan kunnen ze jou even waarschuwen zodat jij ze in de kooi kunt doen.

Groetjes, Sanna

Hallo sanna,
Dankjewel voor de moed die je me geeft!. Ik ben nu weer uit mijn dipje. Zo stom door zo'n leuk moment met Kenji!. Ik vind dit zo leuk als ie zoiets leert. Alleen als ik  Kuifje wil kroelen gaat ze altijd lopen of pikt ze me. Dat vind ik zo spijtig he!.

En het probleem gaat daardoor niet opgelost zijn spijtig genoeg. als mijn ouders dan thuiskomen dan horen de honden dat en beginnen die spontaan te blaffen... En daardoor schrikken de vogels ook. En dat gaat altijd zo blijven.
toch bedankt voor de goede tip!

groetjes Sally

Mara

Hoi Sally

Ik kom je even iets brengen.

Ik geloof in je!

mara