Kuifje, Kenji en Pietje's avonturen...Een verhaaltje voor Kuifje.

Gestart door Sally, 5 juni 2007, 18:33:16

« vorige - volgende »

Sharon

Hoi Sally,
ik kan het me heel goed voorstellen hoor, dat gevoel dat Pietje bij je teweegbrengt. Dat brengt Angel bij nog elke keer teweeg als ik heerlijk met haar aan het kroelen ben. Een zalig gevoel is dat.

Ik denk dat Anke gelijkt heeft, en dat je Kenji en Pietje gewoon even moet laten uitvechten wie de baas is. Maar net wat ze zegt: als het echt vechten wordt, toch ingrijpen. Misschien dat ze dan eindelijk leren om elkaar te accepteren, en dat zou geweldig zijn, toch? Volgens mij is dit het beste wat je op het moment kunt doen om ervoor te zorgen dat de situatie beter wordt.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Sanna

Aaaaaah... wat een leuke foto's Sally ;). Ja hoor, laat die twee het gewoon maar eens uitvechten. Het is merendeels bluf, ik denk echt niet dat ze elkaar echt zeer zullen doen.

Groetjes, Sanna

Little Cockatoo

Ow wat een pracht foto's en wat zien je valkjes er goed uit zo mooi in hun veren.

Mag ik weten wat voor eten ze krijgen????

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Sally

Hallo Anke,
Ik zal ze wel eens een keertje laten happen naar elkaar en met de vleugels laten wapperen, maar als ik zie dat Kenji , Pietje echt pijn doet dan mag ik er toch tussen komen he? :p

Hallo Sharon,
Toch een heerlijk gevoel is dat eh. :)

Hallo Sanna,
Dankjewel, ik zal het ze eens laten uitvechten. Maar Pietje is nog steeds het mietje hoor, ternet toen Kenji ernaar hapte liep Pietje gewoon weer weg. De bangerik! :D

Hallo Hanneke,
Dankjewel, ja ze zien er echt goed uit, al zeg ik het zelf. :-)
Welk eten ze krijgen? Niets speciaals eigenlijk... Trostgierst, en gewoon parkietenzaadjes, met wat zonnepitjes erin. En dan hebben ze nog een sepiaschelp in hun kooi, een roos vitamineblokje, grit en eiervoer. Meer niet eigenlijk. :-)

Hallo allemaal,
Ik heb net mijn 3tal eens op de keukenweegschaal gezet, en ik moet zeggen de resultaten mogen er wel zijn! Ik verschoot er zelfs heel erg van :D.
Hier komen ze dan:

Kenji: 88gram
Kuifje:100gram
Pietje: 110gram.

Ik verschoot er wel erg van dat Pietje het meeste weegt, want ik dacht altijd dat Kuifje het "dikkertje" hier was. Maar schijn bedriegt.
Wel mooie gewichten he? Niet?

Groetjes Sally

Little Cockatoo

Zie je wel dat Harrison verhaal is onzin. ONze valkjes zien er ook al zo goed uit (al zeg ik het zerf hihi). En krijgen ook gewoon zaad en eivoer.

Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Sally

Hallo Hanneke,
Heb net een berichtje in jouw boekje achtergelaten. :)
Jouw valkjes zien er inderdaad ook heel goed uit!
Wat bedoel je met het Harrison verhaal?

Groetjes Sally

Sharon

Hoi Sally,
nou, dat zijn zeker hele mooie gewichten hoor! Daar hoef jij je echt geen zorgen om te maken.

Ik hoop toch echt dat Kenji en Pietje het onderling snel uitgevecht krijgen en er weer rust in de tent komt (bij wijze van spreken).

Mijn Angel krijgt ook gewoon parkietenzaad, 1 keer in de week eivoer, grit en kiezel (constant ter beschikking), sepia (ook constant ter beschikking) en een mineraalblok (ook constant ter beschikking).
En Angel ziet er ook heel goed uit hoor. (Al zeg ik het zelf).

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Anja

Hoi Sally,

Het zijn prachtige gewichten hoor. Daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Laat ze het maar eens uitvechten zoals al gezegd is.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Sally

Wat hebben je valkjes mooie gewichten zeg. Echt super!

Mara

Sally

Hallo Sharon,
Ja mooie gewichten he. :). Ben er wel blij om zeg! ik had eigenlijk helemaal niet verwacht dat Pietje zoveel woog :o.
Ik weet nog niet zo zeker dat Pietje en Kenji het gaan uitvechten, want gisteren zaten ze met 3 op de kooi en toen ging Kenji, Pietje weer happen en Pietje liep weer gelijk weg...
En jou Angel ziet er ook heel goed uit. :D

Hallo Anja,
ja het zijn mooie gewichten he. 110 is zelfs aan de zware kant :o.. Of mag dat zo?
Ja laten uitvechten... Pietje is nog niet echt een "terugbijterke" Kenji hapt, en Pietje loopt weg...

Hallo Mara,
Ja leuk he dat ze zo'n mooie gewichten hebben. :D

Hallo iedereen,
Ik ben vandaag naar de boerenbond geweest en had een "zwembakje" gekocht voor in Pietje's kooi.. dat is voor in de deuropening te bevestigen, maar het is veel te klein :s. Wat stom van me... en ik kan het nergens anders bevestigen.. :(.
Ik heb ook een flosh gehaalt voor in de kooi te hangen en snoepstaven. :D

Groetjes Sally

Sharon

Hoi Sally,
tja... als Pietje toch telkens wegloopt voor Kenji zijn gehap, hoef je er ook niet tussen te komen, dat is dan weer het voordeel. Ik zou ze echt gewoon lekker even hun gangetje laten gaan. Volgens mij komt het vanzelf wel weer goed.

Wat jammer dat het badje dat je hebt gekocht niet past... Kan je het niet op de grond zetten?

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Sally

Hallo Sharon,
Ja Pietje loopt misschien dan wel weg.. maar als Kenji, Pietje echt beet heeft, en Pietje doet dan nog niets dan MOET ik er wel tussen komen eh. Ach dit is zo raar eh.. De ene moment loopt Pietje bij Kenji in de buurt en gebeurt er echt niets. En de andere moment hapt Kenji echt zo erg naar Pietje.
Ik hoop dat hier toch een einde aan komt hoor.

Ja vind het ook wel jammer dat het te klein is... Misschien kan ik het op de grond plaatsen, maar dat moet ik nog eens bekijken...

Pfoeh... Jij hebt je 100 pagina's al.. Eer ik daar ben dan is het al 2009. :P

Groetjes Sally

Anke

Hoi Sally,
Kun je niet terug gaan naar de winkel en het bakje ruilen?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Hoi Sally,

Je hebt het maar moeilijk met je valkjes zeg en ik hoop dat het echt goed gaat komen tussen Pietje en kenji.
Ook laten uitvechten tot op zekere hoogte is ook mijn advies.
Ik heb het hier zelf gezien met Lizzy... Lizzy was ook de baas, totdat de twee mannetjes erbij kwamen.. die lieten niet over zich heen lopen zoals Pipi wel deed, en Lizzy kreeg me toch een veeg uit de pan... ze schrok zich kapot, maar nu is ze wel veel liever naar de anderen toe... natuurlijk is het nog wel eens lekker bekvechten, maar als het er 'normaal'  aan toe gaat laat ik ze lekker hoor, soms is het even nodig te bepalen wie er nu weer de baas is...

Ik wens je veel succes en hoop echt dat het allemaal goed komt en dat ze ooit nog eens vriendjes zullen worden...
Een valkje wegdoen is een moeilijke keus en misschien voor jou wel helemaal geen optie, ik kan dat heel goed begrijpen.

Groetjes Manon

Anja

Hoi Sally,

110 gram is een mooie gewicht.

Ik zou niet tussenbeide gaan komen en ze zo de rangorde laten bepalen.

Jammer dat het zwembakje niet past zeg. Zoals Anke het al aangeeft, kun je het niet gaan ruilen?

Groetjes anja