Kuifje, Kenji en Pietje's avonturen...Een verhaaltje voor Kuifje.

Gestart door Sally, 5 juni 2007, 18:33:16

« vorige - volgende »

Sally

Hallo iedereen,

Ik ga even offline blijven op het forum, ik voel me de laatste tijd nogal rot.. door verschillende omstandigheden. en ik hoop dat het ooit terug goed komt!

Groetjes Sally

Anja

Hey Sally,

Wat is dat nou. Neem alle tijd die je nodig hebt.

Groetjes Anja

Sally

Hallo Anja,
Dankjewel voor je lief berichtje en je mooi prentje.
Heel lief van je!

Ik wist het gisteren effe niet meer... Stond even op het punt om al mijn valkparkietjes weg te doen. maar dit kan ik natuurlijk niet.
Ik zit er gewoon zeer hard mee in mijn hoofd dat Kenji, Pietje niet kan uitstaan en als ik ze alle 3 los heb dat Kenji of Kuifje gaat vliegen dat ze dan met zijn 3 als een gek rondvliegen.
Gisteren toen ik ze alle 3 los had kwam Pietje heel even te dicht bij Kenji in de buurt.. en toen heeft Kenji, Pietje heel erg beet gehad. Pietje gaf echt een kreet! Ik heb toen Kenji direkt in zijn kot gezet als straf.
Ik hoop echt dat het allemaal goed komt en ga ook jullie tips volgen door eerst de kooi van Kenji en Kuifje helemaal te renoveren, dan Pietje eerst de kooi in dan Kuifje erbij en als laatste Kenji. Ik hoop dat dit gaat helpen, want anders weet ik het gewoon niet meer...
als er iemand weg moet dan denk ik dat het Kenji gaat worden. Omdat die eigenlijk het "wildste" van al is. Maar zou Kuifje en Kenji niet uit elkaar kunnen halen, temiddag hebben weer aan het wipwappen geweest. En ze zijn zo lief samen :(.
Ik weet het gewoon even niet meer... het zit me echt diep...

Groetjes Sally

Sally

hallo Iedereen.

Door mijn dipje heen ben ik heel erg gaan nadenken.
Ik heb vandaag mijn 3 schatjes ieder appart bij me genomen en ik moet zeggen dit is heel goed gegaan.
Eerst heb ik Pietje bij me gepakt. Die is leuk bij me blijven zitten zonder te gaan vliegen. en die heb ik lekker gekroelt. Pietje vindt dit nog steeds heerlijk. :)

na een klein kwartiertje heb ik Pietje terug de kooi ingezet en heb ik Kuifje even bij me genomen. Dit ging ook heel goed. ook zonder te gaan vliegen, maar op de achtergrond was Kenji heel hard aan het roepen en fluiten achter Kuifje. Hij kan haar niet missen ;). Maar Kuifje bleef rustig bij me zitten en heeft hier ook heerlijk bij me gespeelt.

Dan heb ik na een tijdje Kuifje terug in de kooi gedaan en heb ik Kenji even bij me genomen. Dit ging wonder bij wonder ook best goed, hij is ook niet gaan vliegen en heeft ook de hele tijd bij me gezeten (een kleine 10 minuten).

Dit ga ik zo elke dag herhalen (zo een kleine wc training) dat ze terug alle 3 wennen aan me en niet steeds als de ene opvliegt dat ze dan met zijn alle gaan vliegen, want dit gaat niet als ze appart bij me zitten eh. :)

Nu alleen nog hopen dat Kenji, Pietje ooit gaat accepteren.
Ik ga morgen of zondag de kooi helemaal proper maken en de speeltjes helemaal anders hangen zodat de kooi helemaal nieuw is voor alle 3. En dan ga ik Pietje als allereerst in de kooi zetten.
Dit vind ik wel lekker spannend, en hoop dat het zo lukt. :)
Ik zal er ook foto's van nemen dan.

Als Kenji nog steeds gemeen blijft doen tegen Pietje, ook al is de kooi helemaal anders ingericht, Hebben jullie dan nog tips voor me? Wat ik kan doen?

Groetjes Sally

*Manon*

Hoi Sally,

Meis ik heb met je te doen!
Heb je zulke mooie en lieve valkjes en dan krijg je dit.
Natuurlijk wel begrijpelijk hoe Kenji reageert, want hij is natuurlijk bang dat Pietje zijn vrouwtje afpakt. Maar goed, daarmee ben jij niet geholpen!
Ik denk, wat je zelf ook aangeeft, om de kooi te veranderen en dan Pietje er als eerste in te zetten en misschien kun je voor een paar dagen Kenji en Kuifje in die andere kooi doen?

Maar toch ben ik bang, dat het gedrag van Kenji er niet anders door gaat worden, omdat hij Pietje nog steeds als rivaal ziet... ???

Maar misschien kun je de kleine kooi aan de grote kooi hangen... zodat Kenji aan Pietje zou kunnen wennen, zonder hem wat aan te kunnen doen!
Maar echt meer advies heb ik helaas niet voor je :( :-\

Ik hoop dat het allemaal goed komt, wat me nu net te binnen schiet... ik weet niet hoeveel plek je hebt in de kooi voor de valkjes, maar zou het misschien een idee zijn om er een vrouwtje bij te nemen, zo heb je een gelijk aantal en hoeft Kenji niet meer bang te zijn dat Pietje zijn vrouwtje afpakt.

Succes :-*

Liefs Manon

Sally

Hallo Manon,

Dankjewel voor je reactie.

Ik vrees ook dat Kenji zijn gedrag helemaal niet gaat veranderen, ook al verander ik de kooi gelijk. Ik denk dat Kuifje en Kenji een koppeltje aan het vormen zijn (of al zijn?) en dat Kenji , Pietje idd als zijn rivaal ziet.
De kooi waar Kenji en Kuifje inzitten is groot genoeg voor nog 2 valkparkietjes erbij denk ik toch... Zal er eens een foto van nemen, kan je zien wat voor kooi ik heb.
De kooi waar Pietje inzit vind ik zelfs al iets te klein voor 1 valkparkietje, dus het is zeker geen optie om Kenji en Kuifje even in die kooi te zetten...

Ik was er ook al aan het denken om er nog een popje bij te nemen voor Pietje, en dat heb ik hier thuis al eens laten vallen, maar daar gaan ze duidelijk niet akkoord mee... :s. En de kooi waar pietje in zit moet ook duidelijk weg... Dus ze MOETEN samen in de grote kooi.
Als het echt niet anders kan, dan zal ik "proberen" mijn ouders te overtuigen om dan toch die 2de kooi hier te laten staan. Maar ik vrees ervoor dat ze daarmee akkoord gaan. :(.
Het was zo makkelijker geweest moest Pietje gewoon een popje zijn... Maarja dit heb je natuurlijk niet te kiezen.
Ik weet wel zeker dat ik niemand van deze 3 schatjes kan missen. ze hebben alle 3 mijn hart gestolen, en als er eentje weg moet dan gaat er een stukje van mijn hartje stuk :(.

Groetjes Sally

Sharon

Hoi Sally,
ook hier kom ik je nog even een hart onder de riem steken. Op msn hebben we er al over gepraat, maar ik wou je boekje toch zeker niet voorbijgaan!

Ik blijf hopen voor je dat Kenji, Pietje uiteindelijk toch leert accepteren. Ik zou het heel erg voor je vinden als ze niet alle drie bij jou konden blijven. Dit is echt een ontzettend rotte situatie die nu is ontstaan voor je. Maar je moet echt niet denken dat het jouw schuld is, want dat is het dus echt niet! Net zoals Gerda al zei in haar boekje is dit echt defensief gedrag van Kenji om zijn popje te beschermen.

Ik hoop voor je dat het uiteindelijk toch allemaal goed zal komen.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Sally

hallo Sharon,
Dankjewel voor je lief berichtje, maar ik denk dat ik me er ga moeten bij neerleggen dat Kenji , Pietje nooit gaat accepteren. Zo heb ik een boekje geopent bij "gedrag" en Gerda vertelde me dit, en nu Bobbie ook nog.
Het enige wat ik misschien nog kan doen is er een popje bij kopen voor Pietje. En dan hopen dat de 4 met elkaar gaan overweg kunnen... Maar dan moet ik natuurlijk ook nog mijn ouders overhalen voor NOG een valkje erbij te nemen...
En anders wordt het gewoon (als ik mijn ouders hierin kan overhalen) de 2 kooien laten staan.
Maar heb liever dat Pietje (en nog een popje) bij Kenji en Kuifje de kooi in kunnen, want de kooi waar Pietje nu in zit vind ik eerlijk gezegt iets te klein voor Pietje.. Vind het zo zielig dat hij dan ook op een koppeltje zit te kijken die zo nu en dan wipwappen.
Ternet hebben Kenji en Kuifje weer gewipwapt.. En je ziet Pietje dan echt zo kijken..
Goh krijg er medelijden mee.

groetjes Sally

♥Debby♥

He Sally.. niet wegblijven van het forum hoor.. 't is toch juist heerlijk om even je hart te kunnen luchten...

Natuurlijk is het vreselijk dat Kenji zo op Pietje reageerd maar hij zal hem echt als rivaal zien.. het andere mannetje die ZIJN popje in wil pikken.. wat is de mogelijkheid voor nog een 2e popje? dus een valkje erbij??

IK hoop dat Pietje bij jullie kan blijven want anders zou hij dus wellicht wegmoeten? tenminste.. een koppeltje scheiden lijkt me ook zo zielig...

In ieder geval heel veel succes en sterkte..

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

Ik zie nu dat je zelf ook al denkt over een popje erbij.. 't zou heel fijn zijn als ze dan met z'n 4-tjes in de kooi kunnen..  en als Kuifje en Kenji al zo aan elkaar gewend zijn zou het vreselijk zielig zijn om ze uit elkaar te halen..

nou, ik hoop dat je je ouders kunt overtuigen.

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Sally

hallo Debby,
Wegblijven van het forum kan ik echt niet hoor. Jullie zijn zo'n vreselijke schatten die me zo'n goede raad geven en me er wel door helpen.
Het is misschien wel een mogelijkheid om er een Popje bij te kopen voor Pietje. En dan hopen dat die 4 bij elkaar kunnen... Want vind het ook zielig om Pietje alleen in dat apparte kooitje te laten, want vind eerlijk gezegd het kooitje waar hij inzit iets te klein voor Pietje...
Maar moet natuurlijk ook nog mijn ouders kunnen overhalen om er nog een valkje bij te nemen he. :).
Ik een korte tijd van 1 naar 4 valkparkietjes...
Wie sprak er van het valkjes virus? :).
Achja ik bekijk het nogwel even, hoe dan ook. Ik kom er wel uit. :)
Dankjewel voor je reactie

Groetjes Sally

Anke

Hoi Sally,
Misschien kan je zus je helpen je ouders te overtuigen?
Zij zal toch ook niet willen dat Pietje weer bij je wegmoet.
En.. groot voordeel... als je er een popje bijneemt dan is de tweede kooi maar tijdelijk want dan gaan uiteindelijk de 4 valkjes weer in 1 kooi :)
Veel succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sally

Hallo Anke,
Dat is misschien wel zo... Maar als er dan nog een popje bij komt dan betekent dit dat ik eerst het Popje bij Pietje moet zette. En zoals ik al eerder vertelde ik vind de 2de kooi al iets te klein voor 1 valkparkietje, laat staan voor 2?
En het is ook niet zo dat ik pietje al bij Kuifje en Kenji kan zetten, want dan vallen we weer in hetzelfste patroon...
Ik ga hier nog heel erg over moeten nadenken, en even bespreken hier thuis hoe we het het beste kunnen oplossen.
Dankjewel voor het succes wensen.

Groetjes Sally

Mara

Hoi Sally

Ik snap dat je het even allemaal niet ziet zitten. Ik kan je ook geen raad geven wat dat betreft....

Sterkte ermee.

mara

Sharon

Hoi Sally,
nou, dan hoop ik van harte dat je van je ouders nog een popje voor Pietje erbij mag halen. En dan hoop ik natuurlijk ook dat het dan opgelost is. Het zou echt erg zijn als ze niet allemaal bij jou konden blijven.

Veel succes en sterkte meid!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1