Kuifje, Kenji en Pietje's avonturen...Een verhaaltje voor Kuifje.

Gestart door Sally, 5 juni 2007, 18:33:16

« vorige - volgende »

danielle

Hoi Sally,
Wat schrik ik hiervan zeg! Ik ben een tijd weggeweest en nu lees ik dat het niet goed gaat met Kuifje en Pietje. Wat naar, want dit verdien je gewoon niet. Wat moet dit een onzekere tijd voor je zijn.
Ik ga echt ontzettend hard duimen dat het weer helemaal goed komt met je lieve valkjes.
Ik wil een hele grote knuffel aan je geven.

:-* Danielle

Sally

Hallo Allemaal,
Dankjullie wel voor jullie lieve berichten en de steun die jullie me geven.
Dit doet me echt heel goed, te weten dat ik er niet alleen voor sta.
Hier thuis geven ze me niet echt de steun die ik nodig heb... Daarom...

Sandy, bedankt om een kaarsje te branden voor me.
En Anja jij bedankt voor je mooie kaartje!
En danielle voor de knuffel die je me wilt geven.

En dan wil ik ook nog eens Sharon persoonlijk bedanken omdat ze hier iedereen even op de hoogte heeft gebracht (ik had even geen zin om hier te komen). Ik barste telkens in tranen uit...

Jullie zijn allemaal schatten!.

Nu even een update over hoe het gaat met Pietje en Kuifje.
Pietje lijkt op te knappen, hij slaapt wel nog steeds op 2 pootjes en met zn koppie vooruit, maar wast zneige nu al veel meer. Zn poepje is nog wel groen maar droog, dus geen platte poep meer aan zn poepje. En vandaag heeft ie al wat meer in zn eetbakje gezeten.
Ik ga Pietje nog wel een paar dagen de medicatie geven die ik heb gekregen, en denk wel dat ik hem erdoor ga krijgen. Ben ik heel blij om.

Met Kuifje.. Ja ik heb gisteren gemerkt dat Kuifje dus ook dezelfste symptomen kreeg als Pietje, en dat is: ze slaapt op 2 pootjes en doet heel veel de oogjes toe. En reageert niet altijd als ik bij de kooi sta, wel nog een beetje maar niet altijd.
En sinds vandaag heeft ze ook een plakpoep.

Nu heb ik terstraks als ik thuis kwam direkt naar de DA gebelt waar ik met Pietje heen ben gegaan, en heb verteld dat Pietje lijkt op te knappen, maar dat er nu een ander valkje van me ziek is.
Ik had ook verteld dat ze dezelfste symptomen heeft als Pietje in het begin van het ziek zijn. En ze zij me dat ik Kuifje ook die medicatie van Pietje moet geven elke dag 1x. Dus dat ga ik nu doen. Als Kuifje niet lijkt op te knappen mag ik direkt terug bellen.
Ook ga ik Kuifje elke dag water met druivensuiker in haar mondje spuiten, en goed kijken of ze eet of niet. Anders doe ik net zoals bij Pietje. eiervoeder heel plat maken met water en dit in een spuitje doen, en in het mondje spuiten. Dat ging wel best goed.

Maar het grote probleem is dat Kuifje nog een moeilijker geval is om te verzorgen dan pietje, dus ga ik daar veel tijd en veel geduld in moeten steken. Pietje moet nu ook niet meer veel van me hebben uit de kooi, want Pietje vliegt direkt weg als ik die op mn vinger heb. Ik hoop dat Pietje terug de lekkere kroelkip wordt als voordien.
En dat Kuifje gewoon niet zo ziek wordt dan dat Pietje is geweest.
Ik ga in ieder geval mn best doen, en ze heel goed verzorgen!

Nogmaals bedankt iedereen voor jullie lieve berichten! Ik kreeg er echt tranen van in mijn ogen.

groetjes Sally

Sharon

Hey meid

je hoeft me echt niet te bedanken hoor! Jij staat ook altijd klaar voor mij als ik je nodig heb. Als ik het eens even niet meer zie zitten, ben jij er ook altijd voor mij om te terug op te beuren en moed in te spreken! Dit is wel het minste wat ik voor je kon doen meid. Je kan altijd bij me terecht, met wat dan ook!

Ik ben heel erg blij om te horen dat Pietje terug weer op lijkt te knappen. Echt super blij. Ik weet nu ook zeker dat je hem er helemaal door gaat krijgen hoor! Gewoon blijven volhouden meid.
En ik denk ook echt dat Pietje straks weer terug zijn vertrouwen in je krijgt, al kan dat misschien een tijdje duren. Hij heeft nu gewoon even een nare ervaring met je gehad, en moet weer vertrouwen krijgen dat je hem niets doet.

Wel heel erg natuurlijk dat Kuifje nu ziek lijkt te worden. Ik hoop echt voor je dat het niet zo erg wordt als bij Pietje en dat ze allebei echt supersnel opknappen.

Blijven volhouden meid, en dan komt het vast helemaal goed!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

danielle

HOi Sally,
Fijn dat Pietje wat op lijkt te knappen. Ik hoop echt dat de medicijnen snel gaan aanslaan. Goed dat je Kuifje nu ook de medicijn gaat geven.
Blijf volhouden he, want je bent echt goed bezig!

sandy

JEETJE KUIFJE NU OOK ZIEK DAT IS NIET ZO BEST MAAR IK BEN WEL BLIJ DAT PIETJE WEER WAT OPKNAPT IK WENS JE HEEL VEEL STERKTE TOE EN DAT ZE MAAR SNEL OPKNAPPEN MIJN DUIMEN DRAAIEN OVERUREN EN IK BRAND NOG STEETS EEN KAARSJE

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Jeetje,wat balen zeg.  :-\
Gelukkig heb je het medicijn al in huis.
En nou ook weer hopen dat het bij Kuifje ook snel aanslaat.
Zodat je over een paar dagen weer vrolijke valkjes hebt waar je weer lekker van kan gaan genieten.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Kimm

hoi sally,

wij wachten op goed nieuws  ;D   ;D  ;D
wij willen graag weer verslag van jou als jij daaraan toe bent

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sally

Hallo Sharon,
Dankjewel voor je super lief berichtje! Het is doodnormaal dat ik jou altijd opbeur wanneer jij het moeilijk hebt, dit doe ik echt met veel plezier. Wat lief van je dat ik altijd bij je terecht kan. Je bent echt super!
Pietje lijkt niet op te knappen... Hij is gewoon helemaal opgeknapt, en met het vertrouwen in mij gaat het super! Ik mag hem weer lekker kroelen, en hij komt weer lekker op mn schouder zitten om dan lekker te knarssnavelen, en hem te laten kroelen door me.

Kuifje is nu ziek... Maar die krijg ik er ook wel door, heb er de vertrouwen en moed terug helemaal in!

Hallo Danielle,
Pietje is gelijk opgeknapt, de medicijnen hebben echt geholpen.
Kuifje zit nu appart, en heeft nu al 2 dagen het medicijn gehad. Ik hoop ook dat die bij haar zo snel aanslaan. Zij heeft nog niet zo'n vuil poepje dan dat Pietje gehad heeft, en ze eet ook nog af en toe (niet zoveel, maar toch...) Dus ik heb er wel de vertrouwen in. Ze zit nu ook lekker onder de warmtelamp.

Hallo Sandy,
Dankjewel voor je kaarsje te branden, bij Pietje heeft het al geholpen, die is nu helemaal opgeknapt.
Nu Kuifje nog... Maar die krijg ik er ook wel door. :)

Hallo Caroline,
Dankjewel voor het beterschap wensen.
Pietje is helemaal opgeknapt, nu Kuifje nog...

Hallo Yvon,
Ja vind het ook wel vervelend dat Kuifje nu ook ziek geworden is.
Maar Pietje is er helemaal door, dus ik denk wel dat ik Kuifje er ook door ga krijgen...
Ik ga in ieder geval weer heel hard mn best doen, zodat ik snel terug van mijn 3tal kan genieten.

Groetjes Sally

♥Debby♥

Fijn dat je weer zoveel zelfvertrouwen hebt Sally.. Kuifje, Kenji en Pietje hebben het maar getroffen met jou als baasje!

Sterkte nog voor Kuifje!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Sally

Hallo Kim...

Ja ik ben er zeker aan toe om een verslag te schrijven. Van goed en slecht nieuws...

Pietje is zoals ik al heb gezegd er helemaal door, en echt helemaal opgeknapt. Pietje slaapt terug op 1 pootje... Lekker met dr koppie in de veren. Pietje schommelt weer, en reageert weer helemaal op mij als ik bij de kooi kom te staan. Pietje heeft ook terug helemaal vertrouwen in mij en mag hem weer lekker kroelen terwijl ie op mijn schouders zit. Dus dat gaat helemaal goed. Het is een schatje! en ben super blij dat ie terug beter is.

Ik heb deze voormiddag eerst de kooi waar Pietje appart in zat helemaal proper gemaakt, de stokjes proper gemaakt, de schommel, de eet en drinkbakjes... En dan heb ik Kuifje daarin gezet. die staat nu lekker onder de warmtelamp.
Dan heb ik de kooi waar Kenji en Kuifje inzat ook een grondige poetsbeurt gegeven terwijl Kenji en Pietje bij mij zaten. En nu zitten Kenji en Pietje dus samen in de grote kooi, tot Kuifje helemaal opgeknapt is.

Kuifje is nu dus ziek , maar ze heeft nog niet zo'n vuile poep dan dat Pietje gehad heeft, en ze eet nog af en toe. Ze heeft nu al 2 avonden het medicijn gehad, en ik geef ze dan ook direkt wat water met druivensuiker in een spuitje, En ik hoop dat het medicijn goed aanslaat, en dat ik dan terug van mijn 3tal kan genieten.

Een leuk detail...
Kenji probeert nu ook af en toe te schommelen hoe Pietje schommelt. Echt een leuk zicht! en dat kikkert me dan ook helemaal op.
Kenji is trouwens heel druk op het moment, constant brabbelen en roepen. Ik ben hem ook een nieuw deuntje aan het aanleren, maar dat heeft hij nog niet helemaal onder de knie, hij slaat zo een beetje vanalles door elkaar. :P Maar we blijven oefenen. :D

Groetjes Sally

Kimm

hoi sally,

dit is allemaal goed nieuws zeg. ik ben erg blij voor jou dat pietje het goed doet!!!
nu kuifje nog. maar met jouw goede verzorging moet dat helemaal goed komen.........

liefs kim

Sally

Hallo Debby,
Dankjewel voor je lieve bericht, je doet me blozen...
Kuifje halen we er ook wel door...

Hallo Kim,
Jup Pietje gaat weer goed, en daar ben ik super blij voor.
Nu Kuifje nog, maar ik heb er vertrouwen in.
Dankjewel, :D

groetjes Sally

Kimm

Anja

Hoi Sally,

Fijn dat het met Pietje weer goed gaat en nu gaan we met z'n alle duimen dat het met Kuifje ook goed gaat komen.

Groetejs Anja