27 april 2024, 17:34:48

Hoeveel valkjes?

Gestart door bjorntjj, 18 mei 2007, 19:50:21

« vorige - volgende »

Ik ben nog student dus moet ik nog naar school dit kan je hieronder lezen, Hoeveel valkjes moet ik dan kopen?

1 valkje (pop)
1 (5.6%)
1 valkje (man)
0 (0%)
2 valkjes
17 (94.4%)

Totaal aantal stemmen: 17

Poll gesloten: 25 mei 2007, 19:51:54

bjorntjj

18 mei 2007, 19:50:21 Last Edit: 18 mei 2007, 19:51:54 by bjorntjj
Ik ben nog student dus moet ik nog naar school, van 7:45u tot 16:30. En ik zou heel graag een valkparkiet willen.
woensdag namiddag ben ik thuis en zaterdag en zondag ook.
Hoeveel valkjes zou ik dan kopen?

Anke

Ik denk dat je twee valkjes moet kopen.
Jij bent behoorlijk lang van huis iedere dag en dan hebben ze behoefte aan een soortgenootje om mee te spelen.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ziralioness

Yep, doe maar twee. :)
Dan hebben ze altijd elkaar als jij een dagje smoordruk bent. Je kunt hierbij kiezen om één of beide valkjes vast tam te kopen, zodat het tammaken van nr 2 of het tam HOUDEN je minder moeite kost. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

bjorntjj

Wat zou er dan gebeuren als maar  valkje neem?
zou het dan minder tam zijn? of minder vertrouwen ofzo?

Hopelijk weet iemand hier een antwoord op want ikzelf zou liever  valkje houden dan . :-\  zou dat echt niet lukken?

wim roskam

beste lezer ,  hoe zou jij het vinden om de hele dag alleen in je kamer te zitten , zonder tv en radio enz , begrijp je nu wat ik bedoel , dus twee valkjes kopon is veel beter voor de vogels , groeten wim roskam .

bjorntjj

als je 2 valkjes koopt word je valkje dan even tam?

kimmie

Als je ze allebei even veel aandacht geeft, blijven ze allebei tam...
Groetjes Kim, Karel en Lady


bjorntjj

worden 2 valkjes even tam als dat je 1 valkje koopt?
Mijn mama is overdag thuis dus kan zij meschien wat babelen tegen mijn valkje en de radio gaat heel de dag door.

Gerda

19 mei 2007, 10:11:42 #8 Last Edit: 20 mei 2007, 13:11:45 by Gerda
Hoi bjorntjj,

Mijn stelregel is in de meeste gevallen:

Met 1 valkje doe je jezelf een plezier
Met 2 valkjes doe je jezelf en je valkjes een plezier

Hoe goed je ook voor een valkje bent, je kunt nooit een soortgenootje vervangen.

Lees dit stukje over aanschaf maar. klik hier

Groetjes, Gerda

ziralioness

Maak je geen zorgen over de tamheid; hier zitten ''wild'' en tam bij elkaar en dat heeft geen enkele invloed. ;) De tamme dieren blijven even lief.
In jou geval zou ik je aanraden een jong te nemen uit een nest dat al handtam is gemaakt, zodat je de basis al hebt.
Je kunt daar dan weer een jong uit een ander nest *(ivb. inteelt als je man en pop hebt)* bij plaatsen, al dan niet tam, en het tammaken gewoon verder uitbreiden.

Je kan ook kiezen voor een volwassen tamme vogel en hier een jong bij plaatsen, of eerst een jong en dan de volwassen tamme vogel.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Anke

19 mei 2007, 13:03:12 #10 Last Edit: 19 mei 2007, 13:11:11 by til
Vier weken geleden heb ik twee valkjes gekocht van 6 maanden. Beiden niet tam. Nu eet inmiddels 1 van beide trosgierst uit mijn hand.
Dus afhankelijk van hoeveel tijd je in je valkjes wilt stoppen kies je voor alvast tam of nog tam moeten worden.
Twee valkjes tegelijk tam maken is lastig en kost heel veel tijd en energie.
Lees maar eens mijn dagboekje KLIK HIER
Feit blijft dat je het beste kan kiezen voor twee valkjes, al dan niet alvast tam.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

bjorntjj

Ik zal gouw een albino krijgen van een vriend van mijn van in klas, de albino is nu 1 week en 4dagen oud. Wat kan ik nu het best nemen om mijn albino het meest tam te krijgen met een 2 de valkje erbij? ik kan er meschien 2 vragen aan mijn vriend en de valkjes appart zetten en allebij tam maken en dan bij elkaar zetten, als ik de albino het meest tam wil krijgen moet ik dan de albino bij de 2 de valk zetten of de 2de valk bij de albino? en na hoeveel maanden mogen ze bij elkaar in de kooi? (die albino zit nu nog bij de moeder samen met nog 4 broertjes en zusjes moet ik dan nog een broertje of zusje bijnemen of moet dat van een ander nest komen?

Bedankt

Anke

Hallo,
Het beste zou zijn als je vriend al begint met het tam maken van de jonge valkjes. Want hoe eerder de valkjes aan mensenhanden gewend raken hoe beter.
Want... ik neem toch aan dat je niet alleen de albino tam wil hebben maar ook het tweede valkje
Ik moet je zeggen dat de enige ervaring die ik heb met het tam maken van valkjes de ervaring is met Jaco en Mijntje.
Zoals je in mijn dagboekje kunt lezen lukt het best om twee(niet van te voren tam gemaakt ) valkjes tam te maken, alleen kost het veel tijd, energie en vooral heeeeeeeeeeeeeeeel veel geduld
Je kan prima een broertje of zusje nemen. Dan kunnen ze ook meteen bij elkaar in de kooi want quarantaine is dan niet nodig.
Als je later zelf nog een nestje wilt, is het handiger om niet uit het zelfde nest te halen (lijkt mij tenminse omdat je anders inteelt krijgt)Dan moeten ze echter wel 6 weken apart om te voorkomen dat er 1 een ziekte heeft en die de ander besmet)
Kortom:
Vraag aan je vriend of hij alvast wil beginnen met de valkjes in de hand nemen. Ik zou beide valkjes in 1 kooi zetten, omdat jij vanwege je studie veel vanhuis bent.
Als je je valkjes lekker veel aandacht geeft als je er wel bent (bekijk ook eens goed het stappenplan hiervoor op het forum)
dan zullen ze zeker wel tam worden. Bovendien is het ook erg leuk om te zien hoe de valkjes met elkaar bezig zijn.
Succes ermee!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

bjorntjj

Mag mijn vriend nu al 2 valkjes van hetzelfde nest vasthouden in de hand? en de andere mag hij gewoon gerust laten? de jongen van het nest zijn nog maar 1 week en 5 dagen, kan dat dan wel om ze al vast te nemen in de hand? en worden 2 valkjes even tam gelijk 1 valkje? of word 1 valkje tamer dan 2 valkjes tegelijk? of worden 2 valkjes even tam als 1 valkje alleen wat meer geduld? Mijn zus zou ook graag een valkje hebben, zou dat dan gaan als ik me met de albino bezig houd en mijn zus met het andere valkje? (Dan wel in dezelfde kooi) of moet ik me bezig houden met ale 2 de valkjes? zijn broertjes en zusjes zijn wel lutino's het zijn dus 2 rode ogen in 1 kooi.

Bedankt

bjorntjj

zou ik ook eerst een ander valkje kunnen nemen vb: lutino popje en die tam maken en als die goed gewend is na 3 weken ofzo nog een valkje erbij nemen vb: albino popje en die bij de lutino zetten samen in 1 kooi en zo dan ook de albino tam maken? is dat waar dat de albino dan tamer zal zijn dan de lutino? omdat het het 2de valkje is en omdat die dan leert van het 1ste valkje?