28 april 2024, 06:55:54

Hoeveel valkjes?

Gestart door bjorntjj, 18 mei 2007, 19:50:21

« vorige - volgende »

Ik ben nog student dus moet ik nog naar school dit kan je hieronder lezen, Hoeveel valkjes moet ik dan kopen?

1 valkje (pop)
1 (5.6%)
1 valkje (man)
0 (0%)
2 valkjes
17 (94.4%)

Totaal aantal stemmen: 17

Poll gesloten: 25 mei 2007, 19:51:54

bjorntjj

Trouwens, zou het meschien wel lukken om maar 1 valkje te houden. Want we zijn nu mei, en op 30 juni is het gedaan met school dus is het amper nog een maand school. En in die maand hebben we ook nog een paar dagen vrij, en het zijn dan ook nog eens examens dus ben ik in de namiddag thuis dan kan ik er ook mee bezig zijn. en dan is het 2 maanden geen school!!! :) :D ;)
zou iemand kunnen zeggen of dit kan?
Groetjes bjorn

Anke

En wat doe je dan als je weer naar school gaat?
Dan is je valkje dus weer alleen.
Wat je wel kunt doen is nu 1 valkje nemen, dat goed tam maken en dan 1 erbij  doen Als je weer naar school gaat. Die kan je dan daarna ws wel wat makkelijker tam maken omdat je al een tam valkje in de kooi hebt. Zo sla je twee vliegen in 1 klap. Je hebt een tam valkje en je valkje is niet alleen als jij er niet bent om mee te spelen :)
Blijft het wel zo dat je de eerste maand dat je nog naar school moet ervoor moet zorgen dat je veel met je valkje bezig bent. Je woont nog thuis? Vraag dan of het valkje in de woonkamer mag, dan heeft het nog aanspraak van andere mensen in huis :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

bjorntjj

20 mei 2007, 17:54:57 #17 Last Edit: 20 mei 2007, 17:58:24 by bjorntjj
zoals je zegt eerst 1 valkje er goed voor zorgen en goed tam maken en dan een 2de valkje als ik terug naar school ga. Zal dat 2de valkje dan tammer zijn? of zal het 1ste tammer zijn?
en als het terug school is en ik heb dan 2 valkjes dan heb ik er weer weinig tijd voor dan gaan ze toch meer naar elkaar groeien? en terug minder tam worden?

Anke

Je zal in iedergeval tijd in je valkjes moeten steken.
Ze worden en blijven (heel) tam als je veel met ze omgaat.
En welk parkietje tammer zal zijn enzo dat is iets wat de tijd zal uitwijzen. als beide vogeltjes tam zijn, zullen ze zowel naar jou als naar elkaar trekken. Ben jij er niet dan hebben ze elkaar om mee te spelen. Ben jij er wel dan spelen ze met jou :)
Ik denk dat je niet moet proberen om van te voren alles zeker te willen weten. Dat lukt toch niet en werkt alleen maar frustrerend.
Succes!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

bjorntjj

Dat is dus geen probleem dat mijn zus zich met de lutino bezig houd en ik met de albino?
Bedankt he.

ziralioness

Geen zorgen; hier zit tam en wild door elkaar, en de tamme vogels zijn echt niet minder tam geworden. Ook het verhaal dat de dieren zo naar elkaar toe trekken dat ze niet meer tam zullen zijn, is absoluut niet waar. Als je maar regelmatig aandacht aan je valkjes besteed is er niets aan de hand. :)

Als ik nou kijk... mijn tamste mannetje Nina heeft nu samen met halftam vrouwtje Wuppie een nest. In die tijd hanteer ik de vogels amper, omdat ik ze de rust wil geven die ze nodig hebben om te broeden. Ze komen ook niet graag uit de kooi in deze periode; ze wijden zich behoorlijk aan hun nest. De broed is dus zo'n drie weken, en dan krijgen ze nog steeds extra rust om de jongen om te voeden. En Nina is NOOIT minder tam geworden.

Maak je geen zorgen; besteed veel tijd aan je valkjes om ze tam te maken, en ze zullen niet zomaar terugvallen. Als je maar regelmatig even tijd voor ze vrijmaakt. :D

En klopt hoor; wie zich met welke vogel bezighoud maakt niets uit. :) Zolang jullie allebei ongeveer dezelfde aanpak hebben, is het voor de vogels prima. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

bjorntjj

Besteed ik genoeg tijd aan de 2 valkjes als ik de maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag 8uren en een halve weg ben van huis? dan ben ik in school en de woensdag een halve dag weg van huis en de zaterdag en zondag heel de dag thuis.
besteed ik dan genoeg tijd aan de 2 valkjes?
Bedankt dit was normaal mijn laatste vraag :)

Riny

Hoy Bjorn
Dat kan best hoor, je valkjes hebben ook aanspraak aan elkaar.
Veel mensen werken buitenshuis en daar zijn de valkjes ook niet minder gelukkig.
Als jij zorgt dat ze speelgoed hebben en iedere dag een keer jou aandacht komt het helemaal goed.
Groetjes Riny

bjorntjj

21 mei 2007, 17:28:44 #23 Last Edit: 21 mei 2007, 17:35:43 by bjorntjj
oke jullie hebben mij overtuigt om 2 valkjes te kopen. :D
Nog 1 vraagje: Als ik 1 valkje koop en een beetje later een 2de valkje (ale twee nog jong rond de 6à7 weken oud) hoe moet ik dan weten of het 2 mannetjes of 2 popjes of een verschillend geslacht is? want ik wil geen nest ofzo.

Riny

Hoy Bjorn
Je hoeft geen nestje te krijgen als je niet wil.
Als ze eitjes leggen, geef je ze gewoon nepeitjes.
Groetjes Riny

bjorntjj

21 mei 2007, 17:44:55 #25 Last Edit: 21 mei 2007, 18:13:03 by bjorntjj
Maar ik wil echt liever gelijke geslachten zodat ik niet met die soort dingen zit?
Ik heb al een een valkje gekocht bij een dierenwinkel van 3strerren en ik koos een valkje en die vrouw nam dat en deed die vleugel open van het valkje en ze zij het is een popje? hoe zie je dat dan?

Ivy

22 mei 2007, 21:03:24 #26 Last Edit: 22 mei 2007, 21:10:43 by Ivy
Hoi Bjorn.
Wat voor valkje heb je gekocht? Jammer dat je er eentje in een dierenwinkel gehaald heb, dan kan je moeilijk meer info krijgen over het valkje. Is het geringd? Hoe oud zou het valkje zijn volgens de verkoper?
Op de vleugels kan je het wel zien, maar alleen pas als het valkje de jeugdrui heeft gehad. Dan verdwijnen de stippies van de vleugelpennen bij mannetjes en bij popjes blijven ze. Dit hangt natuurlijk ook af van de mutatie van het valkje.

Vaak kunnen de kwekers het geslacht uitrekenen met behulp van mutatiecalculator. Ik raad je aan om eerst dit valkje heel goed tam te maken, en later een handtamme valkje erbij kopen, het liefst bij een goede kweker. Dan weet je zeker wat je in huis haalt. Ook twee poppen kunnen samen gelukkig zijn. Maar ook zonder man kunnen er eieren komen hoor... dus het maakt niet zo veel uit of je een koppel hebt of twee popjes. Persoonlijk vind ik het voor de valkjes beter als ze als koppel kunnen leven. Maar dat is iederen zijn eigen keuze.

Succes alvast met het tammaken, plaats je wel een fototje van je nieuwe aanwinst? :D

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

bjorntjj

je begrijpt het verkeerd dat valkje dat ik had gekocht in een dierenwinkel heb ik al verkocht. nu heb ik al bij een kweker een albino gereserveerd. die is nu al 2 weken oud.
maar ik wouw weten hoe die verkoopster zag of het een mannetje of een popje was. en nu weet ik dat bij mannetjes de stippies verdwijnen na de jeugdrui en van de popjes verdwijnt het niet.

Rianne

Bij een albino kun je dat niet zien. Maar als jouw vriend de ouders van de albino weet, kun je vaak berekenen of het jong een man of pop is. :)

bjorntjj

de albino haar broertjes en zusjes zijn allemaal lutino's.