28 april 2024, 12:47:17

Hoeveel valkjes?

Gestart door bjorntjj, 18 mei 2007, 19:50:21

« vorige - volgende »

Ik ben nog student dus moet ik nog naar school dit kan je hieronder lezen, Hoeveel valkjes moet ik dan kopen?

1 valkje (pop)
1 (5.6%)
1 valkje (man)
0 (0%)
2 valkjes
17 (94.4%)

Totaal aantal stemmen: 17

Poll gesloten: 25 mei 2007, 19:51:54

Ivy

Hoi Bjorn.
Weet je de ouders van je albino? Alleen dan kan je het misschien uitrekenen.




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

bjorntjj

23 mei 2007, 14:56:59 #31 Last Edit: 23 mei 2007, 15:08:36 by bjorntjj
het is iets met een witmasker en een lutino. zou jij dat weten welk van de twee split is ofzo? weet je daar meer mee?
zou jij dat willen uitrekenen? want ik weet niet hoe.
ik denk dat 1 van de ouders van de albino een witmasker split lutino is en de andere een lutino split witmasker.

bjorntjj

Hallo,
Ik ga over een kwartier naar een dierenwinkel om een kooi te kopen waar moet ik opletten als ik een kooi koop?
stuur a.u.b zo vlug mogelijk terug.

Rianne

Kijk eens bij aanschaf, daar staat een onderwerp over kooien: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19924.0.html

Ivy

Citaat van: bjorntjj op 23 mei 2007, 14:56:59
het is iets met een witmasker en een lutino. zou jij dat weten welk van de twee split is ofzo? weet je daar meer mee?
zou jij dat willen uitrekenen? want ik weet niet hoe.
ik denk dat 1 van de ouders van de albino een witmasker split lutino is en de andere een lutino split witmasker.



Hoi.
Alleen mannen kunnen split zijn voor lutino, dus ik neem aan dat de man is de witmasker. Helaas kan je van deze combinatie niet het geslacht van de albino raden.


Moeder:lutino split voor witmasker
Vader:witmasker split voor {X1:  lutino}

man afkomst:
25% witmasker lutino
25% witmasker split voor {X2: lutino}
25% lutino split voor witmasker
25% wildkleur split voor witmasker {X2: lutino}

pop afkomst:
25% witmasker lutino
25% witmasker
25% lutino split voor witmasker
25% wildkleur split voor witmasker

Zoals je ziet, witmasker lutino kan zowel man als pop zijn. Wil je zekerheid over het geslacht, dan kan je het beste het valkje laten testen. Kijk bij www.gendika.nl.

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

bjorntjj

en als ik dan die albino heb en ik moet er een 2de bij stoppen welke zou ik dan nemen? waaruit mooie jokies komen als het een verschillend geslacht moest zijn?

Ivy

Hoi Bjorn.
Dat is een keuze die je echt zelf moet maken. Het wordt afgeraden om twee roodogen tegen elkaar te zetten, dus geen lutino, albino of fallow, voor de rest moet je zelf kijken welke mutaties je mooi vindt.
Om te kijken wat voor jongen er dan uit zouden komen kan je even met de mutatiecalculator spelen.
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

bjorntjj

ja, ik wil gewoon weten welke andere mutatie ik erbij moet steken moest het geslacht verschillend zijn dat ik mooie jonkies heb, het mogen geen wildkleuren zijn liefst als jonkies.

Ivy

Hoi Bjorn.
Als je een witmasker valkje tegenover albino zet, krijg je sowieso nooit wildkleurtjes. Het maakt dan niet uit wat voor mutatie je er tegen zet. Welke witmasker mutatie vind je mooi? Als je albino een pop is en je zou een witmasker cinnamon geparelde man tegenover zetten, zou je dit eruit krijgen:


Moeder:witmasker lutino
Vader:witmasker cinnamon gepareld

man afkomst:
100% witmasker split voor {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}

pop afkomst:
100% witmasker cinnamon gepareld

Dit is een voorbeeld van berekening, afhankelijk van het geslacht van je albino en mogelijke andere splitten, ook die van het andere valkje, kunnen er natuurlijk ook andere witmasker variaties uit komen.
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie