5 augustus 2025, 11:14:48

mijn valkjes :)

Gestart door Saar, 7 mei 2007, 14:54:35

« vorige - volgende »

kimmie

Hoi Saar,

Wat hebben ze een lieve bekkies...!! :-*

Jammer dat kyra plukt...
Lady en Karel proberen hier ook af en toe te knabbelen, maar mijn donsjes beginnen dan te blazen e.d. dus schrikken ze ;D

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Saar

Citaat van: Agnes op 18 maart 2008, 10:48:19
Wat een poepies!

En helaas,....ik heb ook een "slot" erop 8)

:P
Whitney is de tante van de kleintjes ;)
Jij ook al aan eeen slot? Dat heb ik ook al een paar keer geroepen en dat heeft tot nu toe niet geholpen ;D

Citaat van: kimmie op 18 maart 2008, 10:48:42
Hoi Saar,

Wat hebben ze een lieve bekkies...!! :-*

Jammer dat kyra plukt...
Lady en Karel proberen hier ook af en toe te knabbelen, maar mijn donsjes beginnen dan te blazen e.d. dus schrikken ze ;D

Groetjes Kim

:D :D
Nou ook al beginnen die kleintjes te gillen, ze gaat gewoon door >:( Dat helpt dus niet meer :-\
Groetjes Saar :-*

kimmie

Hoi Saar,

Gefeliciteerd met je 100ste pagina...!!!

Jammer dat de kleintjes Kyra niet kunnen afschrikken...
Hopelijk stopt ze er snel mee...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Saar

Citaat van: kimmie op 18 maart 2008, 11:17:37
Hoi Saar,

Gefeliciteerd met je 100ste pagina...!!!

Jammer dat de kleintjes Kyra niet kunnen afschrikken...
Hopelijk stopt ze er snel mee...

Groetjes Kim

Dank je wel :D
Ik denk dat Kyra past stopt met plukken als ze kaal zijn :-X als ze echt door gaat dan zet ik haar denk in in de andere kamer als we klaar zijn met de AB kuur.... Mocht Moby gaan gillen om Kyra, dan denk ik dat ik de kleintjes maar moet gaan pappen :-\

Kaatje

Citaat van: Saar op 18 maart 2008, 10:40:01

Hmmm hihi
Pas maar op straks besluit je dat er nog wel eentje bij kan hihi ;D ;) Groetjes Saar :-*

I know   ::) ::) 8) 8) 8)

jammer dat Kyra de kleintjes inderdaad zo plukt, ook ondanks dat ze gillen !! Ik heb ook geen enkel idee waarom de ouders dat doen en wat voor reden daar achter zit, .... en dan ook niet waarom het ene koppel het wel doet en het andere koppel niet  ::)

In ieder geval nog :

Met het behalen van je 100ste pagina  :D :D

:-* Karin

Annelies

Hoi Saar
Gefeliciteerd met je 100 ste pagina.

Op naar de 200.

Gr. Annelies

Saar

Citaat van: Kaatje op 18 maart 2008, 16:02:17
Citaat van: Saar op 18 maart 2008, 10:40:01

Hmmm hihi
Pas maar op straks besluit je dat er nog wel eentje bij kan hihi ;D ;) Groetjes Saar :-*

I know   ::) ::) 8) 8) 8)

jammer dat Kyra de kleintjes inderdaad zo plukt, ook ondanks dat ze gillen !! Ik heb ook geen enkel idee waarom de ouders dat doen en wat voor reden daar achter zit, .... en dan ook niet waarom het ene koppel het wel doet en het andere koppel niet  ::)

In ieder geval nog :

Met het behalen van je 100ste pagina  :D :D

:-* Karin

Thnx :D
Het oudste valkie word steeds kaler :'(

Citaat van: Annelies op 18 maart 2008, 16:19:05
Hoi Saar
Gefeliciteerd met je 100 ste pagina.

Op naar de 200.

Gr. Annelies

Thnx :)

Agnes

OOOHHHH de honderdste pagina!

Daar plaats ik ook even een berichtje ;D

Enne Saar..... mijn slotje qua valkjes is echt definitief, anders krijg ik ruzie :P
Lammert wil graag vinkjes in de voliere. (ik eigenlijk niet ,maar ik laat hem ook iets kiezen) en er komt waarschijnlijk nog een grasje als gezeldschap voor Gijs ;)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Saar

Citaat van: Agnes op 19 maart 2008, 14:24:42
OOOHHHH de honderdste pagina!

Daar plaats ik ook even een berichtje ;D

Enne Saar..... mijn slotje qua valkjes is echt definitief, anders krijg ik ruzie :P
Lammert wil graag vinkjes in de voliere. (ik eigenlijk niet ,maar ik laat hem ook iets kiezen) en er komt waarschijnlijk nog een grasje als gezeldschap voor Gijs ;)

Kan ik allebei kweken... :P Maar de zebravinken alleen op aanvraag... ::) Dusssss als je interesse hebt, je weet me te vinden ;)

Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Dierenfreackske

Gefeliciteert met je 100 ste pagina !
Tof zeg ....op naar de  200 ste he ! Grtjs Ann

Saar

ik ga zo een verhaaltje vertellen over Ukkie. Wat ze tot nu toe allemaal heeft meegemaakt in haar korte leventje...
met foto's uiteraard ;)

Saar

Ukkie.... het is een van mijn liefste valkjes die ik heb!
Ik zal nog even vertellen hoe haar verhaal begon...

23 september 2006 kwam Ukkie uit haar eitje gekropen.
Voordat ze uit het ei kwam hebben 2 valkjes keurig liggen broeden.. De bonte pop:

En kuif de wildkleur man:

Zoals jullie zien lagen er nog 2 eitjes. Daar zijn een wildkleur mannetje en een cinnamon bonte pop uitgekomen. Die groeide goed en daar was niks op aan te merken. Uk die had eerst een kleine achterstand. Dat kan natuurlijk gebeuren met een groter nestje.
Ukkie:

Maar 2 weken later was Ukkie zo:

en haar zus Zena zo:

Ukkie groeide wel, maar niet zo hard...

en als je dan haar zus en broertje zag...

Dat schoot niet op. Tegen de tijd dat Ukkie er zo uit zag:

was haar zus al uitgevlogen en haar broertje stond ook op het punt om uit te vliegen.

Zoals jullie zien een heel verschil... ::)

Toen ik bij Ukkie ging kijken op een morgen, vond ik haar koud en alleen in het binnenhok. Ze was niet gevoerd en d'r ouders keken niet meer naar haar om :( Ik ben toen als een speer naar de dierenwinkel gefietst om pap te kopen en daarna meteen door naar de blokker voor een weegschaal en naar de apotheek voor een spuitje. De pap ging er gelukkig makkelijk in, alleen het schoonmaken niet zo... Zo zag Ukkie eruit toen ik haar binnen had zitten:

Wat was ze lelijk he :P
Tegen die tijd was haar zuss Zena ook zelfstandig, dus die mocht ook naar binnen :)

v.l.n.r. Zena, Ukkie en Moby

Zoals jullie zien heeft ze die papklodders niet meer... Chiel heeft ze eraf gehaald... en ik wil nog steeds niet weten hoe :-X

een opstapje is altijd handig ::)

Ukkie op de vensterbank:

Omdat ze zo achterliep heeft ze ook nog een poosje aan de pap gezeten. Gelukkig werden de zaadjes ook interessant :)

Ze was toen al een plakkertje:

Moest altijd bij me zitten... en dat wilt ze nu nog steeds ;D
het lelijke eendje werd steeds mooier:

Met haar leuke voetjes ;D

het leven door de ogen van ukkie ;)

Maar Moby vond Ukkie ook wel erg leuk... Zo leuk dat ie af en toe ook ging wipwappen met haar.... en wat krijg je daarvan... Juist eitjes ::)

Ondanks dat ze eitjes had moest ze er perse uit om even lekker te vliegen of om bij me te zitten:

portretjes:

lekker douchen

Lekker een rondje vliegen:

Spelen op de oude speeltuin

Ze deed alles wat ze moest doen.... en toch deed ze raar.. Ja hoor en zat weer een eitje aan te komen. Alleen ging t dit keer niet zoals het moest. Uk begon te schreeuwen zodra ze begon te persen :-\ Het eitje deed dus pijn. Maandag middag meteen naar de dierenarts en die gaf Uk een pijnstiller. Ze gedroeg zich voorbeeldig :) Het eitje zou er dinsdag moeten liggen... maar die kwam dus niet. Ik dus weer terug, hebben ze het eitje er met geweld uit moeten duwen. Het was dus een kalkei, leegzuigen kon dus niet ::) Ik heb Uk nog nooit zo hard horen gillen :'( Mijn arme meisje.. en boos dat ze was op de DA, maar bijten.. dat zou niet in haar opkomen ::) Ze was er echt goed ziek van en heeft 3 dagen amper gegeten.. Zo zat ze erbij:

En dat alleen maar  door dit stomme ei:

Ik was zo bang dat Uk het niet zou redden omdat ze er zo slecht bij zat... maar gelukkig knapte ze weer op :D

daarna is het weer 3 maandjes goed gegaan. Lekker kroelen enzo :)

kerst vieren ;D

Toen begon Ukkie ineens vanuit t niets minder te eten en af te vallen. Ik zat meteen weer in de zenuwen.. en ja hoor... op zondag naar de vogelarts ::) Ik kreeg haar alleen zieker terug dan dat ze was :-\  Dat kwam door de AB :(

Ik ben nog een keer terug geweest, want ze bleef afvallen en at niet veel.. alleen maar zonnepitten en trosgierst..

Blijkbaar was het toch voldoende..
Ukkie die begint nu eindelijk op te knappen... 4 weken later....
Ze ziet er nu zo uit :D

Dus zoals jullie hebben gezien heeft Uk al veels te veel meegemaakt... Hopelijk is ze daar nu klaar mee :)
Dit was Uk haar verhaal tot nu toe :)