5 augustus 2025, 11:16:31

mijn valkjes :)

Gestart door Saar, 7 mei 2007, 14:54:35

« vorige - volgende »

Saar

Anja

Hoi Saar,

Wat vervelend dat de ontlasting van Kyra niet goed was. Hoop dat de medicatie aanslaat.

Een nieuw koppeltje erbij lees ik wel en ook nog een man van Yvon haar valkjes.

Grootse plannen heb je zeg en ik hoop dat je het ook allemaal waar kan maken.

Groetjes Anja

Kaatje

Hoi saar,

Wat ontzettend vervelend dat de ontlasting dus niet goed was van Kyra  :-\ Ik heb dezelfde AB als jou, ook de enrofloxoral drops maar bij mij is het of 0,07 in de bek of 1 ml op 100 ml, dus bij jou valt het best nog wel mee, toch !? Ik bedoel dan qua samenstelling!!

Ook heeft Paco de calcium 1 ml op 50 ml water !! Ik hoop echt dat Kyra de kleintjes niet besmet heeft ! De gewichten gaan de goede kant uit lees ik en daar ben ik blij om,... met de caafjes ook zie ik, fijn hoor meid !!

Weljammer dat er wordt geplukt, ... vooral omdat je schreef dat het tot bloedens toe is  :( Ik hoop dat het snel stopt, dat plukken !!

Heel veel succes en sterkte met de valkjes !!

Groetjes, Karin

Wilma1

Wat jammer dat de kleintjes nog worden geplukt  :-\

Voelt Kyara zich ook ziek ??? Of is alleen de ontlasting niet goed. Ik hoop dat het snel weer goed gaat en iss de anderen niet worden/zijn besmet...

Fijn dat de caafjes goed gaan, Mamma ook ???
:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Saar

Citaat van: Anja op 15 maart 2008, 18:48:53
Hoi Saar,

Wat vervelend dat de ontlasting van Kyra niet goed was. Hoop dat de medicatie aanslaat.

Een nieuw koppeltje erbij lees ik wel en ook nog een man van Yvon haar valkjes.

Grootse plannen heb je zeg en ik hoop dat je het ook allemaal waar kan maken.

Groetjes Anja

Jaja veel grote plannen :D
Hopelijk gaat het ook allemaal lukken :)

Citaat van: Kaatje op 16 maart 2008, 00:57:12
Hoi saar,

Wat ontzettend vervelend dat de ontlasting dus niet goed was van Kyra  :-\ Ik heb dezelfde AB als jou, ook de enrofloxoral drops maar bij mij is het of 0,07 in de bek of 1 ml op 100 ml, dus bij jou valt het best nog wel mee, toch !? Ik bedoel dan qua samenstelling!!

Ook heeft Paco de calcium 1 ml op 50 ml water !! Ik hoop echt dat Kyra de kleintjes niet besmet heeft ! De gewichten gaan de goede kant uit lees ik en daar ben ik blij om,... met de caafjes ook ziek, fijn hoor meid !!

Weljammer dat er wordt geplukt, ... vooral omdat je schreef dat het tot bloedens toe is  :( Ik hoop dat het snel stopt, dat plukken !!

Heel veel succes en sterkte met de valkjes !!

Groetjes, Karin

Hoi Karin,
Dan is de dosering van Kyra haar AB veel lager inderdaad... Ik moet dan 1 ml op 30 ml calcium in het water doen... Dus die dosering is weer iets hoger... Ik heb de ontlasting naar de zelfde VA gestuurd ;)... En met de caafjes gaat inderdaad ook alles goed ;) T woord 'ziek' is denk k een typfoutje :P Het is erg zielig inderdaad dat ze tot bloedens toe worden geplukt maar weghalen vind ik erger.... Hopelijk zijn ze snel zelfstandig...

Citaat van: Wilma1 op 16 maart 2008, 11:19:06
Wat jammer dat de kleintjes nog worden geplukt  :-\

Voelt Kyara zich ook ziek ??? Of is alleen de ontlasting niet goed. Ik hoop dat het snel weer goed gaat en iss de anderen niet worden/zijn besmet...

Fijn dat de caafjes goed gaan, Mamma ook ???
:-* Wilma

Heey Wilma
Kyra zat er echt beroerd bij van de week... Maar gisteren zat ze er al een heel stuk fitter bij, dus waarschijnlijk had ze gewoon een dippie. Maar ik neem liever het zekere voor het onzekere...

Met alle caafjes gaat t goed hoor ;) Met Mamsie ook :)
Nu ga ik gauw de kooien schoonmaken... Ik was aan t strijken maar er is geen vaporesse gehaald dus daar kon ik niet mee verder gaan :-\ Daarna nog even verder met stoffen... Druk druk druk voor de zondag...
Groetjes Saar :-*

Kaatje

Hoi Saar,

Sorry meid, .... ik heb het aangepast  :-[ Het moest dus zie ik zijn en soms blijven er wel eens letters haperen omdat de valkjes graag mee typen op hun tijd en dit niet echt ten goede van mijn toetsenbord komt  ;)

Ook mijn spatiebalk blijft soms hangen en sla ik wel de letters aan maar dan zit er vast weer een zaadje onder  :o :o

Maar nogmaals heel fijn om te lezen dat alles goed is met de caafjes  ;D

Groetjes, Karin

Saar

Citaat van: Kaatje op 16 maart 2008, 17:19:41
Hoi Saar,

Sorry meid, .... ik heb het aangepast  :-[ Het moest dus zie ik zijn en soms blijven er wel eens letters haperen omdat de valkjes graag mee typen op hun tijd en dit niet echt ten goede van mijn toetsenbord komt  ;)

Ook mijn spatiebalk blijft soms hangen en sla ik wel de letters aan maar dan zit er vast weer een zaadje onder  :o :o

Maar nogmaals heel fijn om te lezen dat alles goed is met de caafjes  ;D

Groetjes, Karin

Heey Karin
Geeft niet hoor kan gebeuren ;) Ik zit er zelf ook wel eens naast.... of die spatie blijft inderdaad hangen... maar ik wil voor thuis een nieuw toetsenbord hebben. Die we daar nu hebben is echt :censuur Die op het werk is veel beter en daar typ ik ook veel sneller op ;D daar vliegen mijn vingers zeg maar over het toetsenbord heen hihi :P

Vanmorgen heb ik de valkjes weer gewogen. En ik ben zoooo trots op mijn kleine Ukkie :D Het meisje woog vanmorgen 67 gram!!! :D Zit weer lekker uit te sloven ( half onderste boven hangen, vleugels open en blazen maar ;D ). Alleen met vliegen blijft ze een moeite hebben sinds we voor de tweede keer bij die VA in utrecht zijn geweest. Daar ga ik niet meer naar toe. Het vliegen gaat wel steeds beter gelukkig en ze begint nu ook weer mooi te worden. Ze begint te ruien. Dus als alles goed gaat en ik haar ontlasting heb opgestuurd en die is goed, dan mag ze terug bij Ludo en Stompie in de kooi. Mocht de ontlasting niet helemaal in orde zijn dan blijft ze nog even lekker alleen zitten en dan krijgt ze weer medicijnen. Ze begint in ieder geval weer een beetje op mijn lieve snauwkont te lijken ;)

Kyra woog 89 gram, Moby 84 en Ludo 104 :-X ;D

Saar

Hmmmmm
Ik weet niet wat ik met Kyra aan moet...
Die :censuur plukt de oudste steeds kaler >:( >:( >:( :-\
Als dit buiten ook door gaat dan weet ik niet of ik haar wel kan houden... :-\ Hopelijk houd t buiten op.... Ik kan haar niet iedere keer met de kweek apart gaan zetten... Heb ik weer ::) :-\

*Yvon

Hoi hoi

Wat fijn dat de gewichten weer lekker omhoog gaan !!  ;D
En tja Kyra....... vervelend is dat zeg.  :-\
Als ze het buiten ook zou doen,is het miss beter als ze gewoon geen jongen meer zou krijgen.

Eigenlijk is het wel weer foto-tijd.......  :P ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

Citaat van: *Yvon op 17 maart 2008, 21:15:48
Hoi hoi

Wat fijn dat de gewichten weer lekker omhoog gaan !!  ;D
En tja Kyra....... vervelend is dat zeg.  :-\
Als ze het buiten ook zou doen,is het miss beter als ze gewoon geen jongen meer zou krijgen.

Eigenlijk is het wel weer foto-tijd.......  :P ;D

Groetjes Yvon

Idd erg vervelend :-\ Ze mag het volgend jaar weer proberen... Misschien ligt t wel aan t feit dat ze gewoon in de kooi liggen i.p.v. in een blok... Ik merk t wel... anders dan ga ik voor Moby wel weer op zoek naar een ander mooi en lief albino valkje...

en foto's.... hmmmmmm
Is dit naar uw wens mevrouw? ;D :
Valkie 1:

Valkie 2:

Inootje:

Zoals jullie zien heeft Inootje een flinke achterstand.... Ik kan haar alleen niet zelf houden... Ze mag dus alleen naar iemand die haar niet in wilt zetten voor de kweek. Ik weet namelijk zeker dat t een schat van een valkje zal zijn :D Ik hoef voor haar geen geld te hebben, een goed huisje is belangrijker voor mijn kleine meid....Mocht iemand interesse hebben, stuur me dan een PBtje

Kaatje

Hoi Saar,

Wat een heerlijk snuitjes van donsjes heb je toch meid !! En ik moet zeggen dat Inootje ook een vreselijk lief valkje is !! Volgens mij wordt dat net zo'n scheetje als onze Vicky,... die is ook zo ontzettend lief van karakter, echt om te   :-* :-* zo lief !!

Ook deel ik je mening dat een goed huisje belangrijker is dan wat voor geld in de wereld dan ook, .... Ik zit werkelijk vol en 4 valkjes is echt mijn max ... maar anders had ik haar met alle liefde van de wereld ontvangen !!

Ik hoop dat je er een heel erg liefdevol huisje voor zal gaan vinden,... maar eerlijk gezegd twijfel ik daar niet aan want daar is ze te lief voor en die achterstand gaat ze zeker weten inhalen als ze straks wat ouder is !!

:-* :-* :-* Karin

Saar

Citaat van: Kaatje op 17 maart 2008, 23:42:34
Hoi Saar,

Wat een heerlijk snuitjes van donsjes heb je toch meid !! En ik moet zeggen dat Inootje ook een vreselijk lief valkje is !! Volgens mij wordt dat net zo'n scheetje als onze Vicky,... die is ook zo ontzettend lief van karakter, echt om te   :-* :-* zo lief !!

Ook deel ik je mening dat een goed huisje belangrijker is dan wat voor geld in de wereld dan ook, .... Ik zit werkelijk vol en 4 valkjes is echt mijn max ... maar anders had ik haar met alle liefde van de wereld ontvangen !!

Ik hoop dat je er een heel erg liefdevol huisje voor zal gaan vinden,... maar eerlijk gezegd twijfel ik daar niet aan want daar is ze te lief voor en die achterstand gaat ze zeker weten inhalen als ze straks wat ouder is !!

:-* :-* :-* Karin

Heey Karin,
Dank je wel :D
De achterstand zal ze wel inhalen ja, maar ze zal echt heel klein blijven denk ik. Ze groeit op dezelfde manier als Ukkie.. En dan is nog steeds een klein meisje... Echt super dat jij haar op had willen vangen als je niet vol had gezeten :D :-* :-* Maar ik hoop echt een goed huisje voor haar te vinden :) Zal misschien wel even duren, maar het zal zeker lukken :D
Groetjes Saar  :-*

Kaatje

Hoi Saar,

Vicky is ook een heel lief klein meisje  :D Vandaag gaat het dan ook wat moeizamer met vliegen omdat ze veel bij Paco gezeten heeft en als ze er uit mag dan toch bij hem op de kooi blijft zitten.

Vicky heeft wat kleine coördinatie probleempjes, ze zat net op het randje van de speelplek en Xena en Nienah vliegen er dan zo vanaf ( is maar max 5 cm hoog ) maar Vicky gaat dan met haar snaveltje eerst naar de grond en probeert er dan in te stappen en dan verliest ze haar evenwicht, de lieverd !

Maar ze kan ontzettend goed meekomen en ze vermaakt zich uitstekend en door haar kleine handicapje houden we juist nog meer van haar en is ze echt ons lieve kleine meisje  :D

Ik weet zeker dat Inootje ook een heel liefdevol huisje gaat krijgen ondanks haar lichte achterstand straks ... In een lief en mooi huisje kan ze dan ook lekker meekomen en hoeft ze absoluut nergens geen last van te hebben !!

Ja, echt heel jammer dat ik "vol" zit .... Ze heeft mijn hartje nu echt al gestolen hoor  .... zucht  ::)

Liefs  :-* Karin

Saar

Citaat van: Kaatje op 18 maart 2008, 10:27:27
Hoi Saar,

Vicky is ook een heel lief klein meisje  :D Vandaag gaat het dan ook wat moeizamer met vliegen omdat ze veel bij Paco gezeten heeft en als ze er uit mag dan toch bij hem op de kooi blijft zitten.

Vicky heeft wat kleine coördinatie probleempjes, ze zat net op het randje van de speelplek en Xena en Nienah vliegen er dan zo vanaf ( is maar max 5 cm hoog ) maar Vicky gaat dan met haar snaveltje eerst naar de grond en probeert er dan in te stappen en dan verliest ze haar evenwicht, de lieverd !

Maar ze kan ontzettend goed meekomen en ze vermaakt zich uitstekend en door haar kleine handicapje houden we juist nog meer van haar en is ze echt ons lieve kleine meisje  :D

Ik weet zeker dat Inootje ook een heel liefdevol huisje gaat krijgen ondanks haar lichte achterstand straks ... In een lief en mooi huisje kan ze dan ook lekker meekomen en hoeft ze absoluut nergens geen last van te hebben !!

Ja, echt heel jammer dat ik "vol" zit .... Ze heeft mijn hartje nu echt al gestolen hoor  .... zucht  ::)

Liefs  :-* Karin

Die coördinatie probleempjes komen me bekent voor.. Ludo die kan dat af en toe ook zo goed.. Lekker lomp zijn hihi! Dan op de speeltuin willen landen en er dan erachter terecht komen ;D Maar Vicky lijkt me inderdaad een heeeeeeel lief meisje :D Bepaalde trekjes heeft Ukkie ook...  Dat evenwicht verliezen bv.. 

Hmmm hihi
Pas maar op straks besluit je dat er nog wel eentje bij kan hihi ;D ;) Maar het is idd een valkje om je hart aan te verliezen...

Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.