29 juli 2025, 23:25:41

mijn valkjes :)

Gestart door Saar, 7 mei 2007, 14:54:35

« vorige - volgende »

Rob S

Hoi Saar,

Het zit je niet echt mee he dit jaar, erg veel sterkte gewenst! Misschien heb ik wel een idee, maar ik weet niet of het werkt hoor. Als je nu eens alle blokken uit de voliere haalt, en ze er over een week of 2 a 3 weer in hangt. Misschien zoeken de valkjes dan wel een andere partner zodat het beter gaat. Maar misschien ook wel niet. Op zich moet het nog goed kunnen qua weeromstandigheden denk ik om straks nog een ronde te doen. Ik doe het zelf ook ;)

Sterkte!

Saar

Citaat van: Rob S op 18 juli 2007, 17:16:01
Hoi Saar,

Het zit je niet echt mee he dit jaar, erg veel sterkte gewenst! Misschien heb ik wel een idee, maar ik weet niet of het werkt hoor. Als je nu eens alle blokken uit de voliere haalt, en ze er over een week of 2 a 3 weer in hangt. Misschien zoeken de valkjes dan wel een andere partner zodat het beter gaat. Maar misschien ook wel niet. Op zich moet het nog goed kunnen qua weeromstandigheden denk ik om straks nog een ronde te doen. Ik doe het zelf ook ;)

Sterkte!

Hoi Rob,
Het zit inderdaad erg tegen dit jaar. Daardoor heb ik er ook niet veel zin meer in :-\ Ik ruim dit jaar alles op en dan zie ik volgend jaar wel weer wat ik doe :) En veranderen van koppels doen ze hier (nog) niet. Zolang er hier geen partner dood gaat blijven de koppels echt een koppeltje :) Dus voorlopig geen donsjes meer voor mij
Groetjes Saar :-*

Rob S

Citaat van: Saar op 18 juli 2007, 17:22:12
Hoi Saar,

Sterkte!

Hoi Rob,
Het zit inderdaad erg tegen dit jaar. Daardoor heb ik er ook niet veel zin meer in :-\ Ik ruim dit jaar alles op en dan zie ik volgend jaar wel weer wat ik doe :) En veranderen van koppels doen ze hier (nog) niet. Zolang er hier geen partner dood gaat blijven de koppels echt een koppeltje :) Dus voorlopig geen donsjes meer voor mij

Oke, dat kan natuurlijk ook ;) Misschien is het een ideetje om een aantal valkjes te verkopen en een aantal nieuwe bij te kopen, zodat er toch een paar nieuwe koppels ontstaan en er nieuwe kansen zijn. Maar ik weet niet hoe jij aan je vogels gehecht bent en dat soort dingen. Het is ook maar een ideetje ;)

Groetjes

Saar

Citaat van: Rob S op 18 juli 2007, 17:30:29
Citaat van: Saar op 18 juli 2007, 17:22:12
Hoi Saar,

Sterkte!

Hoi Rob,

Oke, dat kan natuurlijk ook ;) Misschien is het een ideetje om een aantal valkjes te verkopen en een aantal nieuwe bij te kopen, zodat er toch een paar nieuwe koppels ontstaan en er nieuwe kansen zijn. Maar ik weet niet hoe jij aan je vogels gehecht bent en dat soort dingen. Het is ook maar een ideetje ;)

Groetjes

Zoals het er nu naar uit ziet gaat t onervaren koppel de deur uit.. Ik vind de lutino man echt een schat hoor, maar ik heb al een lutino en ik wil me een beetje gaan richten op de specialere mutaties :) En t ervaren koppel doe ik liever niet weg. Dan heb ik een backup ;) Maar t heeft geen haast. Dus ja, als je iemand weet voor t koppel mag je t melden ;) T mannetje is heel slim en fluit zo een riddeltje na :)

Wilma1

:o wat een tuttebol ben ik dan zeg  :-\ ik zou níets weg doen, maar er wel bij kopen  ::) wat ik heb blijft in 99% van de gevallen....óf er moest zich al iets héél ergs voordoen, maar bij bij gaat niets "zomaar" weg, omdat het niet "bevalt"  ::) en als het niet lukt met jongen ??? jammer dan, dan maar niet...als het koppel samen maar gelukkig is!!!!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rob S

Citaat van: Wilma1 op 18 juli 2007, 18:01:37
  :o wat een tuttebol ben ik dan zeg  :-\ ik zou níets weg doen, maar er wel bij kopen  ::) wat ik heb blijft in 99% van de gevallen....óf er moest zich al iets héél ergs voordoen, maar bij bij gaat niets "zomaar" weg, omdat het niet "bevalt"  ::) en als het niet lukt met jongen ??? jammer dan, dan maar niet...als het koppel samen maar gelukkig is!!!!
;) Wilma

Tsjah, en zo is ieder mens natuurlijk anders ;). Er zit wel veel verschil in tamme valkjes en valkjes in een voliere. Daar heb je altijd een band mee die, in mijn geval, veel minder hecht is dan met een tam valkje.

Mara

Hoi Rob

Ik heb ook een band met mijn valkjes in de buitenvoliere hoor. Net zoals ik die heb met mijn valkjes en grasje binnen. Maar ieder mens is anders en hier gaan ze van ouderdom dood.....ik doe ook niets weg hoor.

HOi Saar

Volgens jaar beter dan maar. Het is helaas niet anders.

Mara

Saar

;) Wilma

Hoi hoi
Er gaan 2 koppels telkens t binnenhok in. En dat word oorlog :-\ Dus dan heb ik liever dat ik een koppel herplaats, en dat ze gezond blijven. Want zodra ze elkaar zien in t binnenhok vliegen ze elkaar aan :-\  Dus ik voorkom liever dat ze elkaar afmaken ;) Want als de wildkleurman echt boos word zie je Choco en de lutino echt bang uit hun oogjes kijken :-\Maar ze gaan niet zomaar naar de eerste persoon hoor als ik ze te koop zet ;) Ik ben dan wel kieskeurig :) Ik verkoop ook liever geen volwassen vogels, maar in dit geval is het wel een betere keus :)

Citaat van: Rob S op 18 juli 2007, 18:17:35
;) Wilma

Tsjah, en zo is ieder mens natuurlijk anders ;). Er zit wel veel verschil in tamme valkjes en valkjes in een voliere. Daar heb je altijd een band mee die, in mijn geval, veel minder hecht is dan met een tam valkje.

Dat lukt me helemaal niet :-X Ukkie bv weg doen :-\ Nee, vogeltjes waar ik echt een hele sterkte band mee heb, die doe ik echt niet weg. Of ik moet ze geen goed leven meer kunnen bieden, maar daar ga ik niet van uit ;)

Citaat van: Mara op 18 juli 2007, 18:29:01
Hoi Rob

Ik heb ook een band met mijn valkjes in de buitenvoliere hoor. Net zoals ik die heb met mijn valkjes en grasje binnen. Maar ieder mens is anders en hier gaan ze van ouderdom dood.....ik doe ook niets weg hoor.

HOi Saar

Volgens jaar beter dan maar. Het is helaas niet anders.

Mara

Idd, dit is jammer genoeg de andere kant van t kweken :-\

Mara

Hoi Saar

Dat is zeker waar hoor, het is de andere kant van het kweken. Pipo zit hier nu lekker bij me en vraagt hoe het met je gaat?

Mara

Saar

Citaat van: Mara op 18 juli 2007, 18:33:48
Hoi Saar

Dat is zeker waar hoor, het is de andere kant van het kweken. Pipo zit hier nu lekker bij me en vraagt hoe het met je gaat?

Mara

Het gaat wel weer :)
Ik baal er alleen heel erg van :-\  Maar niks aan te doen helaas :-\

Stompie en opa zitten nu weer even apart :) Opa heeft veel slaap en met die agressieve legfabrieken in de kooi kan ie vaak niet van z'n ouderdoms dutje genieten ;) Ik merk wel dat Opa echt oud is. Hij slaapt veel, maar zodra je met trosgierst bezig bent is ie klaarwakker ;D Is Pipo ook zo'n snoeperd? Die 2 hier zijn verslaafd aan trosgierst.

*kijkt naar rechts*
::) moby en kyra zijn weer aan de wip ;D
Moby merkt t wel altijd als ik niet lekker in mijn vel zit. Dan gaat ie gek lopen doen.. Dan probeert ie me aan t lachten te maken ::) Met t gevolg dat hij mijn lach nadoet :o

Mara

Hoi Saar

Pipo lust ook heel erg graag trosgierst. ;)

mara

Saar

Citaat van: Mara op 18 juli 2007, 18:45:30
Hoi Saar

Pipo lust ook heel erg graag trosgierst. ;)

mara

Hihi okee ;D

jolandaW

Hallo Saar,

Ik leef heel erg met je mee hoor.
Bij mij zijn er niet veel dood gegaan nog maar jonkies van de valken wil bij mij niet lukken en dat is minder erg dan dat het wel lukt en ze het niet redden denk ik.
Vond het bij mij al vervelend dat 1 van de 2 jonge grasjes het niet gered hadden.
Dus leef echt met je mee.

Dan nog even over het onderwerp over een band hebben met vogels in de voliere.....
Ik heb met al mijn vogels in de voliere een bepaalde band of ze nou gebrekkig gezond of wat dan ook zijn.
Ze komen allemaal bij me zitten en hebben allemaal hun eigenaardigheden.
Ik heb laatst ook zitten denken welke ik weg zou moeten doen maar ik kan het niet omdat ik er toch aan gehecht ben.
Toch heb ik vorig jaar de jonge grasjes wel weg gedaan al moet ik daar ook van bekennen dat ik er 6 van de 12 heb gehouden.
Toch kan ik me voorstellen dat als je de vogels echt voor de kweek hebt er anders mee omgaat.
Ik heb mijn vogels tot nog toe voor mijn plezier (wil niet zeggen dat als je ze kweekt je dat niet voor je plezier doet hoor) maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen.

Daarmee wil ik dus zeggen Saar doe het even rustig aan en ik wens je sterkte met het verlies

groetjes jolanda

Wilma1

19 juli 2007, 11:10:03 #373 Last Edit: 19 juli 2007, 11:11:39 by Wilma1
Soms heb je idd geen keuzen en zou je voliere TÈ vol kunnen raken. Ik heb grasjes gehad en moets plaats maken voor de valkjes....ik heb die stap genomen, maar met tranen....vond het vreselijk ze weg te doen en heb ze bijna weggegeven om OOK DIE bij elkaar te laten, het waren er 10 en zitten nu in een grote buitenvoliere BIJ ELKAAR!!!!

Ik ben zo'n iemand die dieren neemt tot hun dood, maar soms kan iets je dwingen het anders te moeten doen en moet je je verstand laten spreken in geval van geluk voor de dieren.

De grasjes waren niet tam maar, een nauwe band had ik er wel mee, gek genoeg! Maar dat heb ik al gauw, ook met Whitney ben ik NU AL erg close en tis dat ik weet waarheen ik haar breng, want anders  ::) ::) :'(

In dit geval komt ze heel goed terecht  :D :) ;) e heeft NU vakantie  ;D

relaxt  :D

heb jij iets wat ik níet heb ???

mmm....lekker  :P maar niet anders als bij mij  ::)

waaaaahhhh  :o zég, ben jij wel wijs ???  :o

genoeg......genoeggggggg ;D

als jij bij mij komt kijken, dan ik ook ff bij jou  ::) :P

dat mag je wel hóór, hetzelfde als jij hebt zit erin  ;D

en ???

lekkerrrr en nét ff anders, jij hebt er Xtra vitamientjes bij  ;D
* heeey, je staat met je poten IN MIJN bak  :o :o :o  >:(

Ow  ::) sorry, maar dan kan ik het beter zien  ;D

;D ;D ;D ;D ;D veel meer woorden zijn er niet nodig, geloof ik ???  ;)

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Saar

Citaat van: Wilma1 op 19 juli 2007, 11:10:03
  Maar dat heb ik al gauw, ook met Whitney ben ik NU AL erg close en tis dat ik weet waarheen ik haar breng, want anders  ::) ::) :'(

In dit geval komt ze heel goed terecht  :D :) ;) e heeft NU vakantie  ;D

haha!! Wilma toch :P ;D
Deze foto vind ik echt stoer! lekker eigenwijs ;D

Heeft ze nou een wondje op haar snaveltje?
Maar ik zie wel dat ze t naar d'r zin heeft. En t is nog steeds een viespeukje ;) Hier liep ze ook iedere keer door poep heen of ze ging erin liggen :-X Wat heeft ze hier op haar buikje zitten?

:-* Saar