9 mei 2025, 07:24:03

Kaal oor

Gestart door Anja, 26 april 2007, 21:08:51

« vorige - volgende »

Anja

Hoi,

Kan iemand mij vertellen wat Yobi heeft. De veertjes rondom haar oor zijn weg. De andere kant begint ook. Ik heb niet het idee dat ze geplukt wordt. Ze eet gewoon, speelt en komt gewoon uit de kooi. Ze maakt geen zieke indruk.
Hier 2 foto's in de hoop dat het duidelijk is.

Groetjes Anja

Caroline

Ik persoonlijk denk dat het ligt aan aan broeds valkje wat hem kaalplukt hoor. Hier mijn Eros, toevallig ook albino, mannetje wil je nu echt niet zien, die zijn koppetje is helemaal kaal, oortje, kuifje en achterschedeltje.  :o :o

Zodra zijn popje, Chica, de kriebels krijgt wordt hij met de dag kaler, ik zie het haar nooit doen maar van heel dichtbij zie je toch duidelijk de afgebeten veertjes.  >:( :-\

Ik kan er ook niks tegen doen, of af en toe ene kale Eros of beide gescheiden zetten wat ik weer zielig vind, ze zijn zo´n hecht koppeltje, dus dan maar een lelijke albino in de kooi.  ;)

Succes ermee.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Petra*

Hoi Anja,

Ik kan je als leek echt geen advies geven, maar het ziet er wel sneu uit  :(. Ik laat de foto's Demi niet zien, haar geliefde Yobi...  :-\
Hopelijk heeft Caroline gelijk, en kan het verder geen kwaad..

Succes, Petra 

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Romy

Hoi Anja

Dit is niet zo fijn om te zien natuurlijk... Als je er echter zeker van bent dat ze niet geplukt wordt, dan zou ik op een schimmelinfectie denken.
Maar dit is slechts een wilde gok hoor, maar wou het je toch laten weten zodat je zoveel mogelijk kan uitsluiten.

Ik hoop dat er je iemand een wat beter antwoord kan geven!

Groetjes
Romy

Anja

Hoi,

Dank je wel voor jullie antwoorden. Ik heb ook al gekeken of ik eventueel beestjes kon zien maar ik zie niks.
Dan moet ik nog zien te ontdekken welk valkje er aan het plukken is geslagen.

Groetjes Anja

Riny

Hoy Anja
Ik ben het met Caroline eens.
Bij mij in de voliere zit ook een koppel en die plukken elkaar in de hals.
Ze hebben allebei een kaal randje in de nek.
Na het broedseizoen is het over.
Nu nog even uitvogelen welk Ytje de boosdoener is.
Veel succes !
Groetjes Riny

Monky

Hi Anja,

Ik sluit me bij de rest aan. Het lijkt heel erg op wat Ilo bij Gizmo doet. Alleen doet zij het gewoon als ik erbij ben  ::)

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.

Trouwens... als je bang bent voor beestjes... zou je 's nachts een witte handdoek over de kooi kunnen leggen. Zal er beestjes zijn, zul je die de volgende dag op de handdoek aantreffen.... is mij verteld.

Groetjes,
Monky

Rianne

Je kunt ook 2 bierviltjes op elkaar leggen. De volgende ochtend zul je ze daar dan tussen vinden.

Inger m

Hoi,
Volgens mij zijn luizen en bloedluizen zelden een oorzaak van kaalheid/ plukken. Een vogel kan zijn kop niet eens plukken, dus die kans is erg klein.

Overigens geldt het verhaal van de witte doek of papier alleen voor bloedluis (eigenlijk mijten). Zij zuigen 's nachts bloed, maar bevinden zich overdag buiten de vogel. Daarom zie je ze goed terug. Voor veerluizen ed. die op de vogel leven, zul je deze niet terugvinden op een handdoek of papier.

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Monky

Bedankt Inger... Dan weet ik dat ook weer  :D

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Anja

Dit lijkt heel erg op hoe Chatima er uit heeft gezien, die had op een bepaald moment ook geen veertje meer op de kop omdat hij geplukt werd, achteraf bleek niet door de rosella's maar door een broedse valkparkiet. Ik hoop dat dat het is en niets anders.

Mara

Anja

Hoi Allemaal,

Ik wil jullie bedanken voor alle antwoorden. Het meerendeel geeft aan dat Yobi wordt geplukt. ik ga daar maar vanuit en probeer te ontdekken welk Ytje dit doet >:( >:( >:(
Ik ben al lang blij dat het geen beestjes zijn.

Groetjes Anja