9 mei 2025, 21:08:30

Medicatie in drinkwater

Gestart door Heidi-77, 26 april 2007, 22:13:38

« vorige - volgende »

Heidi-77

Hallo Allemaal,

Mijn pop roodrugparkiet is ziek, ze heeft zichzelf in 2 dagen helemaal kaal geplukt en ik ben al bij de dierenarts geweest. Deze denkt dat het iets van schurft is en nu heb ik medicijnen meegekregen die ik in het water moet doen.

Echter moet ik dit doen bij de daghoeveelheid wat een roodrug parkiet drinkt. Dit weet ik niet precies aangezien ik normaal zowel een badje als drinkflesje heb.

Weten jullie hoeveel water ik zou moeten nemen?

Dan nog een vraag, ze heeft nu een kraagje om, ben bang dat als ik de medicatie in t flesje doe dat je bijna niet kan drinken. Hoe hebben jullie dat in t verleden gedaan?

Alvast heel veel dank!

Groetjes Heidi

Rianne

Staan er geen verhoudingen op het flesje, zoals bijv 2 ml op 100 ml water?
Ik weet niet of je de medicijnen ook direct mag geven, dan kun je het in een spuitje doen en direct in de snavel geven.

Heidi-77

De dierenarts heeft het middel zelf samengesteld en in een spuitje meegegeven, verder geen beschrijving erbij.

Van hem moet ik de vogels de dag hoeveelheid water geven of zelfs wat minder, dan daar de medicatie in stoppen, als t water bijna op is moet ik het water weer bijvullen tot de daghoeveelheid. Dan moet ik kijken of het verbetert en eventueel over 10 dagen een nieuwe dosis...

En ik weet dus niet hoeveel die hoeveelheid ongeveer is... ???

trienke

dan kun je beter je Da even terug bellen om te vragen hoe het nou precies zit.

Groetjes Trienke

Inger m

Hoi,
Ik heb een paar vraagjes:

- Is het een vogeldierenarts of iemand met veel ervaring met vogels.
- Welk medicijn heeft de dierenarts meegegeven?