Diana's valkparkieten "nieuwe start 2008" nieuwe foto's 10-8.

Gestart door moonwitch (diana), 15 april 2007, 11:49:28

« vorige - volgende »

Inge88

Hoi,

Ik lees eigenlijk best vaak je boekje, maar heb nog nooit gereageerd.
Wat een naar ongelukje is er gebeurd zeg.
Leuk een geelwangetje :) Wel jammer van de kwartel. Komt het veel voor dat zulke jonkies worden doodgepikt?

p.s: in de naam van je dagboekje mis je een "R" bij valkparkieten...

moonwitch (diana)

29 juni 2007, 23:07:40 #181 Last Edit: 29 juni 2007, 23:10:45 by moonwitch
hoi inge

Bedankt voor het reageren.
Ja het komt veel voor bij kwartels.
De jonge kwartels zien er uit als kleine hommels, dus eigenlijk insecten, daarom had ik ook moeder en kuiken apart geplaats, maar ik geloof dat het ook bij hoenderachtige voorkomt.
Helaas is het kleine kwarteltje er dus toch op een of andere manier uitgekomen en daardoor doodgepikt.
Heb het in verleden jaren vaker meegemaakt.
En bedankt dat je de fout zag :-[, gelijk maar gecorrigeerd.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Anke

Hoi Diana,
Veel goed nieuws en ook wat minder goed nieuws hier.
Fijn dat het met jou weer goed gaat.
Gefeliciteerd met je geelwangetje :)
wat sneu van het kwarteltje :(
Hopelijk gaat het verder goed met je vogels!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Wilma1

Citaat van: moonwitch op 28 juni 2007, 23:52:48
Hoi

Met mij gaat het wel weer goed hoor, bonte plekken zijn nog niet weg, maar doen niet meer zo zeer.
Ja wij (wilma, gerdy en ik) zijn ook heel trots op de mooie citroen gele opaline cinamon (jeeh wat een mondvol ;D), van Goofy en Cocky.
Groetjes diana

;D IK kreeg het ook al haast mijn mond niet uit....komt vast door het woord CITROEN  ;D

Zeg....wat naar nu van het kwarteltje  :-\ dat zijn van die onnozele natuurlijke dingen eigenlijk, kun je weinig aan doen...en een klein gaatje is vaak al voldoende voor een nieuwsgierig kleintje! En als de anderen het aanzien als hapje....tja ???
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Citaat van: moonwitch op 29 juni 2007, 23:07:40
hoi inge

Bedankt voor het reageren.
Ja het komt veel voor bij kwartels.
De jonge kwartels zien er uit als kleine hommels, dus eigenlijk insecten, daarom had ik ook moeder en kuiken apart geplaats, maar ik geloof dat het ook bij hoenderachtige voorkomt.
Helaas is het kleine kwarteltje er dus toch op een of andere manier uitgekomen en daardoor doodgepikt.
Heb het in verleden jaren vaker meegemaakt.
En bedankt dat je de fout zag :-[, gelijk maar gecorrigeerd.
Groetjes diana

Hoi Diana

Jammer dat het vaker voorkomt bij kwartels maar ik moet wel zeggen dat ik ze niet echt op hommels vind lijken, haha...maar dat zal wel aan mij liggen. Hoe is het nu verder met je?

MAra

moonwitch (diana)

Hoi Mara

Lol  ;D, ik vindt juist die kleine bonte donsjes juist wel op dikke hommels lijken.
Maar waarom ze dood gepikt worden weet ik ook niet precies, weet wel dat kippen en hanen het ook doen met kuikens.
Maar waarom weet ik niet.

Bij de geelwangen is het 2de bevruchte eitje ook uitgekomen.
Afwachten dus of het split geelwang wordt of geelwang.
Groetjes diana

R.I.P. Boomer 15-11-06

Mara

HOi Diana

Ze doen me denken aan mini wolbaaltjes, echt zo cute om te zien. En ook leuk om ze te zien groeien, ze worden echt elke dag groter.

Mara

moonwitch (diana)

Hoi Mara

Je hebt gelijk, het zijn zulke cuties, zoals ze achter hun moeder aan rennen om onder haar verenpak te raken.
Helaas heeft het kleine kwarteltje bij mij het nog geen week volgehouden.
Ik had hem echt apart gezet met de moeder, maar hij ontsnapte uit zijn bescherming en viel ten prooi aan zijn soortgenoten :'(.
Ik hoop echt dat ze nog een keer gaat broeden op een nestje en dan neem ik nog meer beschermende maatregelen.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Mara

HOi Diana

Je kunt er weinig aan doen. Hier kon hij niet door het gaas kruipen totdat hij kon springen en op de rand kon gaan staan omdat ik er twee rijen baksteen heb liggen. Ik hoop dat het bij jou ook een keertje goed gaat met de kwartels.

Mara

moonwitch (diana)

Hoi Mara

Ik heb al eens jonge kwarteltjes gehad, daar kwamen toen een hennetje en haantje uit.
Maar andere jaren waren ze al uit voor ik het in de gaten had en werden ze doodgepikt.
Dit keer was er maar eentje uitgekomenvan de 6.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Mara

Hoi Diana

Hier zijn van de 5 eitjes maar 1tje uitgekomen. In de rest zaten volgroeide kwartels...hoe het kan, ik heb geen idee.

Mara

moonwitch (diana)

Hoi

Al een tijdje niet meer geweest inmijn verhalen boekje  ;D, foei.
Op zich gaat eht goed hier, bij mde meeste nestjes zijn de jongen al uitgevlogen.
Zo ook bij mijn zwaar bonte koppel, daar zitten nog 2 jongen in het blok, een bonte en het adoptie jong.
Bij het cinamon koppel zit alles nog in het blok, en bij goofy en cocky zijn ze allemaal uitgevlogen en beginnen langzaam zelfstandig te eten.
Cocky zit al weer op eieren, hoevel weet ik niet wan tik heb nog niet gekeken.
Bij de geelwangen lag maandag 1 jong dood, weliswaar met een gevulde krop :(, maar waarom ???.
De rest gaat zo zijn gangentje hier.
Binnenkort weer foto's :D.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Rob S

Hey Diana,

Fijn dat het nu toch goed blijft gaan, maar toch erg jammer van het dode jonkie. Waarschijnlijk zal het wel een zwakker jong zijn geweest, want een dood valkje met een volle krop kom je niet vaak tegen.

Groetjes

Wilma1

Hoi Diana,

Fijn te lezen dat het allemaal goed gaat. Gut al uitgevlogen , die jongen  :o ...wat gaat dat snel zeg  ::)....kun je nog wat foto's maken. Hans en zijn vrouw zijn erg nieuwsgierig naar de jongen van "hun" Goof en best wel trots.

Ze zijn op vakantie, daarom hoorde ik ff niets, maar hij mailde me vanuit hun vakantieadresje en was zo enthousiast met de verhalen en foto's. Complimenten voor jouw goede verzorging.
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

•=Bonnie=•

Hey Diana,

Gaat het allemaal weer een beetje beter bij jou nu?