Diana's valkparkieten "nieuwe start 2008" nieuwe foto's 10-8.

Gestart door moonwitch (diana), 15 april 2007, 11:49:28

« vorige - volgende »

moonwitch (diana)

15 april 2007, 11:49:28 Last Edit: 11 augustus 2008, 10:55:32 by moonwitch (diana)
De eerste 3 jongen zijn geboren vandaag.
Zij komen uit dit koppel

Dit is de man een bonte cinamon witmasker.
van de moeder kan ik niet zo gauw een foto vinden maar   het zijn dus de ouders van roos van Mandy en kashira van Lin.
Zij hebben 5 eitjes en er zijn dus 3 gele donsjes geboren.
Groetjes diana :-[ :-[ :D :o
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

•=Bonnie=•

15 april 2007, 22:28:14 #1 Last Edit: 29 juni 2007, 23:11:39 by moonwitch
Van harte gefeliciteerd :) Hopelijk worden ze net zo mooi als Roos en Kashira :)

moonwitch (diana)

15 april 2007, 23:28:32 #2 Last Edit: 29 juni 2007, 23:11:57 by moonwitch
Hoi Bonnie

Ik denk dat ik te vroeg heb gejuigd :(.
Het gaat helemaal niet goed meer, vanavond ging de pop niet op het nest en zag er erg moe uit.
Zoals normaal gaat de man s'nachts van de jongen en gaat de pop erbij.
Nu bleef de pop ook uit het nestblok, de kleintjes piepen hevig, maar ze reageerd niet.
De kropjes zijn wel gevuld.
Nu heb ik de pop en man in een kleinere kooi binnen neer gezet en de jongen met het blok onder de warmte lamp.
Ik heb er een hard hoofd in maar ik hoop dat ze het overleven, als ze deze nacht door komen dan kan ik morgen weer proberen om het hele stel weer in de broedkooi te zetten.
De man ziet er fit uit, maar ik weet niet of de pop het gaat redden, ze slaap ook op 2 poten en heeft van die half open ogen.
Als zij het niet overleefd heb ik helemaal geen zwaar bonte meer, omdat ze vorig jaar geen zwaar bonte jongen heeft gekregen en de 2 zwaar bonte die ik had heb ik verkocht :(.
Ik zie het in ieder geval somber in  :'(.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

•=Bonnie=•

16 april 2007, 08:22:04 #3 Last Edit: 29 juni 2007, 23:12:11 by moonwitch
Ach jeetje Diana, dat zou wel heel erg sneu zijn :(

Rianne

16 april 2007, 09:18:04 #4 Last Edit: 29 juni 2007, 23:12:23 by moonwitch
Wat een vervelende start zo bij je Diana. Ik hoop dat je pop het redt.

moonwitch (diana)

Hoi

Alles heeft de nacht gehaald.
De pop zag er iets fitter uit vanochtend, tenminste niet van die half open ogen.
De 3 kleintjes hebben het ook overleefd maar de 2 laatste eitjes zullen wel niets meer worden.
Ik heb de kleintjes gister avond en vannacht ietsjes bijgevoerd.
Vanochtend om 7 uur eerst het blok weer in de broedkooi gehangen en daarna het koppel weer terug geplaats.
Om half 10 gekeken en toen kwam de man met zijn kop uit het blok.
Dus ben ik maar weer snel weggegaan en laat ze maar verder met rust.
Wel hou ik het extra in de gaten.
In ieder geval zijn ze de nacht goed doorgekomen.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Rob S

Hey Diana,

Fijn dat alles de nacht heeft overleefd :), alleen wel jammer van de laatste 2 eitjes. Maar in elk geval wel 3 jonge valkjes. Weet je al wat er aan de hand is met de pop?

Trouwens die prachtige man die je op de foto hebt staan lijkt wel heel erg veel op een van mijn popjes  ;)

Groetjes

moonwitch (diana)

Hoi

Het is de hele dag spannend geweest, de man is wel de hele dag op het nest gebleven, en heeft goed gevoerd.
Vanavond was het spannend, maar gelukkig is de pop op het nest gegaan, voor de nacht.
Hopelijk gaat het morgen goed.

Voor Rob, het is een heel mooi koppel.
De man heeft maar 1 vlek op zijn vleugel, en is een cinamon witmasker, de pop is cinamon primroos look-a-like.
Uit dit koppel kwamen hele mooie jongen, en ik was echt bang dat ik haar zou verliezen.

Helemaal de oude is ze niet, ze lijkt erg sloom.
Maar gelukkig heb ik haar wel zien eten vandaag.
Hopelijk gaat het weer de goede kant uit met dit koppel, en blijft het goed gaan.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

moonwitch (diana)

Hoi

Had nachtdienst en toen ik vanochtend thuis kwam, zat de pop op de bodem van het broedhok.
Ze zag er niet al te florisant uit, hangende vleugels en een beetje bol.
Toen ik haar wilde oppakken vloog ze weer naar boven en gelijk het broedblok weer in.
Inmiddels is er toch nog een eitje uitgekomen (wat ik niet meer had verwacht), weer een geel donsje.
Nu net om 14.45 uur gekeken en de kropjes zijn wel gevuld, maar neit echt super vol.
Ik ben nog steeds niet heelmaal zeker of ze het gaan redden, maar we zijn inmiddels al weer een dag verder en alles leeft nog, sterker nog is is zelfs leven bijgekomen.
Ik hoop echt dat dit nest het gaat redden.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Rianne

Hoi Diana,

het is geen optie om met je pop naar een dierenarts te gaan?

•=Bonnie=•

Ik zat me net hetzelfde af te vragen. En heb je eventueel een plekje waar je de jongen zou kunnen onderbrengen als het toch mis mocht gaan?

moonwitch (diana)

Hoi

De dierenartsen hier hebben niet echt veel verstand van vogels.
Dat heb ik nu al een paar keer meegemaakt.
En wat betreft de 2e vraag van Bonnie, nee ik heb niet echt een plekje om de jongen onder te brengen.
Mocht het mis gaan dan is mijn alternatief om de jongen s'nachts onder de warmte lamp te zetten, en s'morgens bij de man weer te zetten.
Ik zie de pop wel eten en drinken en ze zitten nu weer met z'n beide op het nest.
Misschien heeft ze wel last gehad van de warme dagen.
Ze is in ieder geval erg fanantiek als ik ga kijken in het blok.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Gerdy

hoi Diana
Wat goed dat er toch nog een eitje uit gekomen is en weer een geel donsje..ik zal voor je blijven duimen dat alles goed blijft gaan..ik heb de wurmpjes gezien en ze moeten gewoon er doorheen komen.

gr Gerdy

*Amanda*

Wat sneu allemaal  :( gelukkig leven ze allemaal nog. Ik hoop echt dat alles goed komt met je popje  :(

Groetjes Amanda

moonwitch (diana)

Hallo

Vanmorgen om 7.30 uur gelijk uit mijn werk gekeken, en alles was nog goed.
Pop zat op het nest en de man ook, zover ik kon zien leven de kleintjes ook nog.
Ik denk dat het toch de warmte van het weekend is geweest, waar de pop last van heeft gehad.
Het gaat tot nu toe in ieder geval nog goed.
Maar ik juig nog niet te vroeg, ik ben al lang blij dat alles nog leeft.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06