Diana's valkparkieten "nieuwe start 2008" nieuwe foto's 10-8.

Gestart door moonwitch (diana), 15 april 2007, 11:49:28

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Diana

Hoe kan dat nou, in de waterfles....ze zijn toch zo flexibel volgens mij om overal door te kruipen en zo. Ik had hier een bakje met kiezelsteentjes staan.....en een klein laagje water, moest soms wel twee of drie keer per dag water bij geven. Jammer van het andere kwarteltje....Ik hoop wel dat de andere twee groot worden.

Krijgen we nog foto's te zien van je donsjes?

Mara

Anke

Hoi Diana,
Ah gossie arm kwarteltje.... :(
Gelukkig gaat het met de anderen wel goed.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Ach gos, wel erg sneu!!  :-\ :'(
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

moonwitch (diana)

Hoi

Vanmorgen voordat ik naar mijn werk ging, ging ik eerst de vogels verzorgen.
Toen ik bij cocky en goofy keek, zag ik cocky op de bodem in een hoek gekropen zitten.
Ik kon haar zo oppakken, ze reageerde amper.
Ik heb haar mee naar binnen genomen en onder de warmte lamp gezet, en toen moest ik me haasten om op tijd op mijn werk te komen.
In mijn pauze om 10 uur heb ik naar huis gebeld en gevraagd of ze wilden kijken hoe het met cocky was. Op het moment dat ze bij haar waren kreeg ze haar laatste stuiptrekkingen en overleed.
Goofy is helemaal van de rel, en blijf haar maar roepen.
Ze hadden samen nog 3 eitjes, die heb ik nu overgelegd bij broedende poppen, in de hoop dat die bevrucht zijn.
Goofy heb ik weer terug geplaatst in de voliere.
Ik denk dat cocky legnood heeft gehad.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Mara

Hoi Diana

Heel veel sterkte met het verlies van Cocky. Ik hoop dat Goofy er goed doorheen komt en dat de eitjes uit gaan komen.

Heel veel sterkte.

mara

Rianne

Hoi Diana,

sterkte met het verlies van Cocky. :'( Het lijkt heel erg op hoe Lin haar Naira heeft verloren, ook zo snel en waarschijnlijk ook legnood.

Rob S

Hoi Diana,

Sterkte! Hopelijk gaat Goofy het redden zonder zijn vrouwtje...

Groetjes

Carin

moonwitch (diana)

Hoi

Bedankt voor jullie reakties.

En rianne, het lijkt inderdaad wel op het verhaal van Lin.
Ene moment bied ik nog aan om haar eieren hier op te vangen en het volgende moment moet ik de 3 eieren van goofy en cocky overleggen.
Ook bij cocky zag ik afwijkende ontlasting, maar dat zie je wel mer bij broedende valkjes.
Bij haar achterste (meer aan de zijkant) voelde ik wel een harde bult, of dat nu het eitje is geweest weet ik niet.
Toen ik thuis kwam uit mijn werk was ze natuurlijk al lang dood (moest werken tot 15.45 uur).
Ook voor Gerdy vindt ik het vervelend, tenslotte kwam cocky bij haar vandaan.
Ze is kort gelukkig geweest met goofy en samen hebben ze mooie jongen gekregen.
Hopelijk vindt Goofy weer een ander partner waar hij gelukkig mee kan worden.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Caroline

Ach, wat sneu!!

Had Goofy eindelijk een vriendinnetje,

is hij nu weer alleen.  :'(

Heel erg veel sterkte,

voor jou, Gerdy en Goofy.

Rust zacht, lieve Cocky.  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerdy

mijn hart huild..Cocky is niet meer..zo'n dapper popje..lief meisje..mijn eerste valkje.. ze heeft het zo naar haar zin gehad bij Diana en met goofy mooie kindjes gekregen..Diana ik wil je heel erg bedanken dat Cocky bij jou in de volliere mocht zijn..ze heeft een kort maar mooi leventje gehad..een traan loopt over mijn wang voor mijn mooie meissie en ik hoop van harte dat Goofy snel een nieuw vriendinnetje kan vinden..gelukkig hebben Cocky en Goofy mooie nazaten en ik weet dat Cocky daarin verder zal bestaan.

heel veel liefs

*Esther*

Ach wat sneu! :'(
We hopen altijd dat het onze valkjes niet gebeurd......

Hopelijk vind Goofy gauw een ander popje.

groetjes Esther

Anke

Hoi Diana,
Ach wat naaar dat Cocky is overleden :'(
Ik wens je heel veel sterkte en ik duim voor je dat Goofy door kan gaan met het nestje.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Esther*

moonwitch (diana)

Hoi Esther

Het ging niet zo super hier, en had er ook geen zin in om het allemaal op te schrijven.
Aantal dode jongen gehad, waaronder het bonte witmaskertje van een dag of 2 oud en 2 grotere valken die niet zelfstandig werden en daaraan zijn overleden.
Daarom ben ik een beetje huiverig om te schrijven.
Momenteel heb ik van mijn getekend koppel 4 jongen en is er 1 lutino jong geboren vandaag.
De eitjes van cocky en goofy die ik had overgelegd zijn niks meer geworden, vondt vrijdag 1 dood jong in dat blok met een nog een behoorlijke navel streng om het zo maar te noemen.
Verder heb ik van de 15 jongen die ik had vorige week 2 verkocht, en heb ik momenteel nog 3 jonge valkparkieten binnen zitten allerdrie zijn ze opaline cinamon, kids van goofy en cocky, het wildkleur jong (wat dus een mannetje was) cvan cocky en goofy heb ik vorige week verkocht.
De getekende jongen heb ik nog en wil ze ook nog niet kwijt.
Het enigste jong bij mijn geelwangen ( het wildkleur jong) is vrijdag de voliere in gegaan, zat eerst nog steeds bij zijn ouders in de kweekkooi, hij had in het begin  wat moeite met de ruimte, maar is nu toch al gewend.
Tja en verder gaat het hier zijn gangetje, en is het alweer bijna einde kweekseizoen.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06