Mijn andere dieren... Een rattenbedje! Foto's!

Gestart door Rianne, 27 maart 2007, 13:56:03

« vorige - volgende »

Rianne

27 maart 2007, 13:56:03 Last Edit: 10 december 2007, 13:45:16 by Rianne
Hallo!

Omdat het hier al meer op een dierentuin begint te lijken, leek het me leuk om af en toe ook eens foto's en verhalen over mijn andere dieren te plaatsen. Sommigen hebben jullie al kunnen zien in mijn dagboek.

Ik begin met de katten.

Dit is Misty. Misty is een Shaded Golden perzische kater, geboren op 2 april 1997. Hij is dus bijna 10 jaar.

Deze dame heet Boily. Boily is een Shaded Silver pers van 2 mei 2003.

Misty heb ik voor mijn 14e verjaardag gekregen. De fokker woonde toen bij ons om de hoek. Mijn ouders hadden vroeger 3 perzen dus ik ben met dit ras opgegroeid. Toen ik dus moest kiezen uit een witte halfpers en Misty, was de keuze gauw gemaakt. :)
Omdat Misty een Shaded Golden is, ging ik eens kijken naar hoe een Shaded Silver er uit zou zien. Ik vond het prachtig en ging op zoek op marktplaats. Daar kwam ik Boily tegen. Ze woonde bij mensen thuis die met Shaded Silvers fokten. Alleen liep daar een Brits Korthaar kater die steeds op Boily joeg. Na overleg met mijn vriend heb ik de mensen gemailt en Boily opgehaald. Ze is niet gesteriliseerd maar ik denk niet dat ik haar ooit een nestje laat krijgen.

Buiten in de voliere zitten naast de valkjes, ook 2 catharina parkieten.

Links zit Kai, die heb ik vorig jaar mei geloof ik bij Marlies opgehaald, samen met een creme ino popje. Deze is helaas al vroeg overleden. Daarom ging ik snel op zoek naar een ander popje en dat is Kia geworden, een lutino. Zoals op de foto te zien is, hebben ze een broedblok maar die lijkt er wel voor de show te hangen. Ze zitten er wel in, maar meer gebeurd er ook niet.

Ook lopen er 3 chinese dwergkwartels. Deze komen uit America ;)

Gisteren had ik een topic gemaakt dat de bruine hen steeds op de andere kwartels joeg. Vandaag zag ik waarom :)

Ik geloof niet dat ze er fanatiek op gaan broeden, ze hoeven van mij geen kleintjes groot te brengen dus ik zie wel. :)

Sinds afgelopen zaterdag is de dierentuin uitgebreid met 2 knaagdiertjes. We hebben 2 ratjes gekocht.

Ze hebben alleen nog geen naam ;D
Mijn vriend en ik zijn afgelopen zaterdag 3 tuincentra afgegaan om iets te zoeken en we konden het maar niet vinden. Ik ging even bij de knaagdieren kijken en zag een ratje zoals we voorheen ook hadden. De tuincentrum medewerker was al gauw bij me en vroeg of ik het ratje vast wilde houden. Al gauw stond mijn vriend er ook bij, ook met een ratje in zijn nek. De medewerker zei dat we ze terug konden zetten als we klaar waren en ging weer verder met z'n werk. Na 2 minuten was mijn vriend er al uit, hij wou 2 ratjes! Deze 2 zien er anders uit als onze vorige, en deze waren ook wat jonger. :)

Sinds gisteren heb ik 3 logeetjes. Het zijn 3 kuikens van een Rijnlandshoen als ik het goed heb. Ze hebben geen moeder meer.

Ik ga voor ze zorgen tot ze weer terug kunnen of verkocht kunnen worden. :)

Dit was mijn dierentuin. Het lijkt misschien heel veel, maar echt een hoop werk heb ik er niet aan hoor. :)

Marianne

Hoi Rianne,

Wat een gezellige beestenboel daar bij jou.
Geniet er maar lekker van.

Groetjes marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Gerda

Hoi Rianne,

Leuk topic!!
Je hebt wel veel kattenvoer in huis: ratjes en kuikens ;D
Maar misschien zijn je katten nog eerder bang van de ratjes dan omgekeerd  :P

Je katten zijn prachtig, ik heb al de eer gehad ze in het echt te aanschouwen!!

Groetjes, Gerda

Anja

Hoi Rianne,

Wat een gezellige boel bij jou thuis.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd zeg ik altijd maar.

Groetjes Anja

Riny

Hoy Rianne
Leuk dat je hier ook een dagboekje bent begonnen.
Jou poezen vindt ik prachtig, vooral die Misty heeft mijn hart gestolen.
Maar die ratjes :o de foto's vind ik heel erg mooi, maar het ratje zelf.
Ik ben nu eenmaal heel erg bang voor ratjes en voor muizen.
Geef mij maar kleine kuikentjes.
Groetjes Riny

Mico

Hoi hoi Rianne,

Wat een leuke beestenboel heb jij ook zeg  ;D
En je katten...echt schitterend !!! Een tante van me heeft ook zulke katten gehad..super mooi zijn ze.
Op ratjes heb ik het niet zo haha dat doet me te veel denken aan muizen en daar ben ik dus echt panisch van  :P ;D

Groetjes,
Miranda en Corine

Gerda

Hoi Rianne,

Ik vond nog wat foto's van Misty en Boily op mijn harde schijf.

Geef ze maar een lekkere knuffel!!
Liefs, Gerda

margreet

hallo Rianne,

Wat leuk dat je alle dieren eens op een rijtje hebt gezet.
Zelf ben ik geen kattenmens, maar deze 2 zijn echt prachtig.
En lief die kuikentjes, ze zullen wel hard groeien

groetjes Margreet

Rianne

De kuikentjes groeien zeker hard! Er komen al veertjes aan de vleugels. En ze eten keurig hun schaaltje (momenteel nog eivoer) leeg. Degene waar ze vandaan komen had kuikenmeel wat overdatum was, en ik heb nog geen kuikenmeel dus dan maar eivoer...

Mara

Hoi Rianne

Wat een gezellige dierentuin bij jou zeg! Echt heel erg leuk. Ik ben geen liefhebber van ratjes, maar meer de kuikentjes fan!

Mara

Rianne

Er liggen nu 2 kwartel eitjes in de voliere. Er word verder niet naar omgekeken. Maar misschien komen er nog wel bij.

Oh ja Gerda, nog bedankt voor het plaatsen van de foto's. Volgens mij heb ik ze ook nog op cd van je gehad. :)

Rianne

Zojuist nog even een paar foto's gemaakt van 1 van de kipjes:

Dit wordt een bruine kip, ik denk dat er ook een witte bij zit. Ze eten voor 10! Het kuikenmeel is niet aan te slepen. Als ze honger hebben kunnen ze onwijs hard piepen.

Er liggen nu 4 kwarteleitjes, eigenlijk 5 maar er was er 1 stuk.

De catharina's hebben het hele blok van zaagsel ontdaan maar nog geen eitjes gelegd! Ik laat ze voorlopig nog in de voliere in de voliere (;D) zitten want de valken hebben ook nog een blok en paren inmiddels weer.

Rianne

Zo, wat groeien die kippen hard zeg! :o Ik zal morgen weer wat foto's plaatsen :)

Vandaag was ik in de voliere en toen hoorde ik de cathi's een vreemd geluid maken. Wat bleek? Kai zat Kia te voeren! Dat had ik ze nog nooit zien doen. Wel grappig om te zien, erg lief ook. Hopelijk gaan ze nu ook gauw paren.

margreet

Hallo Rianne,'

Ze gaan inderdaad hard die kippetjes, je ziet de echte veren er al door komen.
Succes met je cathis, wie weet!!!

groetjes Margreet

Rianne

Er staan inmiddels foto's van de kippen op mijn camera, zal ze vanmiddag even op de pc zetten en hier plaatsen. :)

Gisteren ging ik de vogels buiten eten geven en toen zag ik m'n zilveren kwartel hen met een gigantische kale plek op haar kop. Volgens mij zat er geen vel meer op, het zag er niet best uit. Dus gauw het kwarteltje gegrepen en mee naar binnen. Ze zit nu in een vervoersbakje met water en pellets, gisteren hebben mijn moeder en ik wat uierzalf op de kop gesmeerd, dat werkt verzorgend en ontsmettend.
Ik weet dat ik haar niet lang gescheiden van de anderen kan houden, dus hopelijk knapt die plek snel op zodat ze weer terug kan.