Mijn andere dieren... Een rattenbedje! Foto's!

Gestart door Rianne, 27 maart 2007, 13:56:03

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Rianne
Dan moet ik je teleurstellen.
Als ze echt flink gepikt zijn duurt het meestal weken voor de plek genezen is en er weer veertjes op groeien.
Plaats je ze terug als het plekje nog kaal is , dan loop je de meeste kans dat het weer opnieuw begint.
Groetjes Riny

Rianne

Ik heb nog een kamervoliere IN de buitenvoliere staan, voor de catharina's. Zou ik haar daar in kunnen doen om vervreemding te voorkomen?

Riny

Hoy Rianne
Het is in ieder geval het proberen waard.
Wij zetten ze altijd bij andere kleintjes die vertonen dat gedrag nog niet.
Groetjes Riny

Rianne

Ik laat haar nog wel 1 dagje binnen, want ze zit nog vaak te slapen. Gelukkig wordt het andere hennetje niet geplukt.

Rianne

De kipjes worden al echte kippen:

Saar

Jeetje :o
De kippies worden echt al groot!! :o
Wat gaat dat toch snel!
Groetjes Saar :-*

margreet

hallo Rianne,

Het worden inderdaad al echte kipjes, wat voor kleur krijgen ze, dat bruin/gele.

groetjes Margreet

carco

Die kippetjes gaan zeker hard: leuk!!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Rianne

Ze worden bruin/lichtbruin met een beetje gepareld. Alleen kan ik ze niet zo lang houden want ik heb er geen plaats voor. Ze zullen dus naar de oorspronkelijke eigenaar terug moeten, mits hij er goed voor gaat zorgen, ik hoor dat hij ook al steeds z'n kanaries vergeet te voeren ::) Dan zoek ik er liever zelf een huisje voor maar ja... :-\

Rianne

Vanmorgen heb ik de gewonde kwartel weer in de voliere gedaan. Na enkele seconden had het haantje haar alweer te pakken dus heb ik het haantje in de catharina voliere (in de voliere ;)) gedaan. Het gewonde hennetje liep wat heen en weer te stressen en het andere hennetje miste het haantje duidelijk en liep wat te zoeken. Ik moest weg, boodschappen doen en zo dus dacht 'ik kijk vanmiddag wel weer'. Nu kom ik net terug, is het hele zilveren hennetje spoorloos verdwenen! :o Zo'n grote voliere heb ik nu ook weer niet dus ik heb alles uitgekamt maar niks gevonden. Heel raar... :-\

Lin

Niet achter iets vast te komen zitten of ergens opgevlogen? zou die gedood zijn dan?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Ik heb geen idee... Ze kan niet gedood zijn want het mannetje zit nu apart in de voliere, die kan er niet meer bij.

Ik ben helemaal vergeten het leuke nieuws te vertellen:
Vanmorgen kwam Ayko op m'n hoofd zitten dus die pakte ik er af. Ik hield haar voor de catharina kooi en opeens komt Kia, het popje, uit het blok gestormd. Helemaal boos! En wat bleek? Er zit een eitje in haar buik! :D

Rianne

Nou, de kwartel is er weer. Alleen wordt die ook opgejaagd door het bruine hennetje. Dus hup, hennetje gevangen en die ook bij het haantje. Gingen ze meteen paren ::)
Dus de zilveren heeft nu de hele voliere tot haar beschikking. Kan ze weer rustig bijkomen, het arme diertje! :-\

*Yvon

Hoi hoi

Jij hebt hetzelfde probleem met je kwarteltjes die wij dus ook hadden.
Wij hebben toen diegene die vervelend deed helemaal apart gezet voor een aantal dagen en daarna weer terug.
Ging die weer vervelend doen,dan hup weer apart.
Na een paar dagen weer terug en toen ging het weer goed.
Zowel haan als hennetje hebben allebei zo'n periode gehad.
En je hebt je kwartel weer terug,zat die zo goed verstopt??  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Hoi Yvon,

hier doen nu haan en hen vervelend tegen 1 hen. Ze zitten nu samen dus kunnen ze elkaar pesten ;D Het zal wel met de broedtijd te maken hebben, daarbuiten liggen ze lekker samen te slapen en zo.
Waar de zilveren verstopt zat, geen idee! Opeens was ze er weer.