28 juni 2025, 23:10:21

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 7 maart 2007, 20:51:38

« vorige - volgende »

Diaantje

Joepie eindelijk is het zover!
Je hebt er lang op moeten wachten maar ja dan heb je ook wat he..
Hij is erg lief en leuk! ;D
Hij trekt vanzelf wel  bij hoor. komt wel goed, het is natuurlijk ook niet niks als je ineens in je eentje ergens anders zit...

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

kimmie

Eindelijk is hij er dan...

Hij is dus al lekker actief geweest, met zijn geklim :D

Geef hem een paar dagen om te wennen..
Moet je dan is kijken, dan komt hij vast helemaal los :P

Groetjes Kim, Karel en Lady

Romy

Waauw wat is hij mooi zeg! Ik hoop dat hij snel went, maar dat zal wel.

Groetjes
Romy

heidi

hoi Inge ,

veel plezier met je valkje Paddy.
Dit is wel een heel leuk paasgeschenkje;

Heidi

Inge88

8 april 2007, 22:02:10 #124 Last Edit: 8 april 2007, 22:04:22 by Inge...
Nou, ik heb Paddy er nu uit gelaten. Hij is nog schuw voor handen, maar hij wil uiteindelijk wel op je vinger zitten; kroelen laat hij ook toe, maar op z'n tijd  :P Verder heeft hij natuurlijk de kamer rondgevlogen, het verbaasd me dat hij overal prima op landde, en niet tegen ding op vloog. Blijkbaar heeft hij mijn kamer in de tijd dat hij in de kooi zat goed tot zich opgenomen.

Ik heb net zijn voerbak gecontroleerd, maar hij had daar dus nog niet van gegeten. Ik weet dat het normaal is dat hij nog niks eet of drinkt, aangezien het nog allemaal nieuw voor hem is. Ik heb hem net trosgierst voor gehouden, en ja hoor... die moet hij wel! Schransen dat hij deed. Ik hem mooi lokken met trosgierst naar zijn voerbak en een stukje trosgierst er ingelegd, meneer eet de trosgierst, maar de gewone zaadjes dus niet. Nouja, het komt morgen wel  :)

Tot mijn verbazing vloog hij net ook gewoon naar z'n deurtje van de kooi en ging er in.  :o

En nog een van vanmiddag.

marga

hoi inge
wat fijn dat het zo goed gaat
en wat een leuke foto s
groetjes marga

Mara

Hoi Inge

Ik had gisteren al gezien dat Paddy er was maar reageer nu pas, sorry! Maar wat een lieverd is Paddy zeg, echt heel erg mooi. Geniet er maar lekker van!

Mara

Anja

Hoi Inge,

Wat een knapperd is Paddy zeg.
Fijn dat het allemaal goed gaat.

Groetjes Anja

Inge88

9 april 2007, 12:19:03 #128 Last Edit: 9 april 2007, 12:35:51 by Inge...
Hoi allemaal!

Nou, zo te zien gaat het erg goed met Paddy! Hij scharrelt nu lekker over de bodem en kijkt nieuwsgierig naar wat ik allemaal aan het doen ben. Vanmorgen had ik hem er ook even uitgehaald en uiteindelijk had hij wat zaadjes uit zijn voerbakje gegeten. Even later zag ik hem in zijn kooi drinken en later weer lekker eten uit zijn voerbakje. Het zijn kleine beetjes, maar dat hoort ook zo geloof ik?
Hij weegt nu 67 gram, bij Linda nog 72 gram. Zorgwekkend? Misschien ligt het wel aan de verschillende weegschalen? Ik zal hem in elk geval goed in de gaten houden. En vanavond weer even wegen. Het misschien ook wel logisch, het is nog allemaal nieuw natuurlijk.

*Ik heb Paddy's kooi deurtje open gedaan en wat doet hij; hij klimt eruit. Ik (2 meter verderop) met trosgierst in mijn hand, vliegt hij naar me toe  :D Als ik mijn vinger nu rustig voor hem houdt, stapt hij ook moeiteloos over.  :)

Ik zal zo nog wat foto's maken.

------------------------------------------------------------------------

Hoi Marga,

Bedankt! En het gaat beter dan ik had gedacht op zo'n kort termijn!

Hoi Mara,

Maakt helemaal niet uit! Hij is er pas sinds gisteren!

Hoi Anja,

Ik vind het ook een erg mooi valkje. Het is ook zo'n schatje! Dat koppie alleen al van hem  :D Maar hij is ook nog vrij klein, klein snaveltje ook nog.

Diaantje

Wat een snelle vooruitgang zeg. Leuk dat ie ook al naar je toe vliegt! :D
Hij heeft het wel naar zijn zin dan he...
Gelukkig maar dat ie ook wat eet.. ik vind het wel lastig als ze in het begin niet eten... Tjippy deed er 3 dagen over eer ie ging eten en Simba nog langer(die at alleen maar trosgierst) ik heb de trosgierst toen eruit gelaten en toen duurde het nog 2 dagen..  ??? in totaal bijna een week.. en toen ze eenmaal ging eten.. ik geloof dat ze toen 2 uur lang alleen maar at...
maar het is allemaal goed gekomen.. ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Inge88

Hi Danielle!

Ik maakte me er ook best zorgen om hoor, straks eet hij niet! Maar hij eet nog niet zo heel veel, en vooral trosgierst; ik heb hem die gisteravond gewoon een tijdje laten eten, maar nu maar even, alleen buiten de kooi. Ik wil dat hij eerst gewone zaadjes gaat eten. En ik heb hem dat ook zien doen; al is het wel erg weinig. Ook aan zijn gewicht te zien dus. Maarja komt wel goed  :) Drinken doet hij in elk geval gewoon  :) En mocht ik hem nou straks weer niet zien eten, dan mag hij weer trosgierst.

Hoe zat het dan met het gewicht van jouw valkjes? Wogen die op het laatst dan niet heel weinig?

Romy

Hoi Inge...

Ik denk niet dat het zorgwekkend is dat hij wat afgevallen is. Zoals bij ieder valkje is het een aanpassing en zal hij in het begin niet zoveel eten.
Let wel op met trosgierst : als hij merkt dat hij na een tijdje trosgierst krijgt, dan zal hij al zeker niet meer van zijn zaadjes eten, want trosgierst is natuurlijk veel lekkerder  ;D

Misschien is het beter om hem wat trosgierst te geven vlak nadat je hem zaadjes zag eten. Dan is trosgierst een beloning voor zaadjes eten en zo stimuleer je een gezonde voeding.

Paddy is een erg leuk valkje! Hij lijkt erg goed op Flupke   :-*

Veel plezier!
Groetjes
Romy

danielle

het is een super mooi valkje. Je ziet ook goed dat hij nog zo jong is, echt schattig.
Ik wens je echt heel veel plezier met je nieuw lief vriendje en ik ben benieuwd wat jullie allemaal gaan mee maken.

Inge88

9 april 2007, 16:35:13 #133 Last Edit: 9 april 2007, 16:40:09 by Inge...
Paddy heb ik inmiddels weer uit zijn voerbak zien eten; ik heb bewijs  ::)

Anja

Hoi Inge,

Wat een mooie foto's. Paddy was erg moe geworden na het eten. Wat een gaap zeg. Prachtig.
En op de speelboom voelt hij zich ook goed thuis zie ik wel.

Groetjes Anja