22 mei 2025, 21:27:01

Nieuw!!, Laatste Foto's 13 April

Gestart door margreet, 5 maart 2007, 12:21:49

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

hoi Margreet,

hoe zwaar zijn jou oudste jongen nu?
ik heb even dat schema op de site zitten kijken maar die van mij zijn net aan 30gr geloof ik(of mijn weegschaal doet het niet goed) verder zien ze er wel uit zoals op de plaatjes,de oogjes zijn al open en ik zie al pennetjes komen.
ze worden ook goed gevoerd dus dat is het niet,vandaar dat ik me afvroeg hoe zwaar die van jou zijn,dan heb ik vergelijkingsmateriaal ;)

groetjes eefje

Rianne

Hoi Eefje,

het schema hier op de site is wat aan de hoge kant. Hier heb je een schema van de gewichten van mijn 2 valkjes van vorig jaar:
KLIK!

Rob S

Dat is inderdaad nogal een apart ei, maar als er gezonde jongen uit komen is er toch niets aan de hand  :D

Trouwens, heb je en eksters, en kraaien in de tuin. Normaal gaan die 2 totaal niet samen. Wij hebben elk jaar een eksternest achter het huis, en geen kraai die er in de buurt durft te komen.

Groetjes

margreet

hallo Allemaal,

Gisteren drukike dag, hele dag gewerkt en toen kwamen de kinderen eten met aanhang dus geen tijd.
Wel zijn er gisteren 2 jonkies gestorven, de jongste van het nestje van 6 en de jongste van de drie.
Ze waren beiden 2 dagen oud. Heb geen idee, zagen er wel goed uit. Nu liggen er nog 2 eitjes bij het laatste koppel (vn de drie), ik weet niet of ze nog uitkomen, voor mij hoeft het niet want dat wordt het verschil met de anderen weer zo groot. We wachten maar weer af,
Hallo Eef,  jouw vraag?, heb ze even gewogen vandaag.
De vier die geboren zijn op 5 maart wegen, 32 gram, 32 gram, 30 gram en 28 gram jongste van 8 maart weegt 18 gram.
De 2 uit het andere nest zijn van 7 en 8 maart wegen beiden
18 gram.
Dacht wel dat ik op schema zat, als ze elke dag wat aankomen en het kropje vooral 's avonds goed gevuld is gaat het wel goed.
Het schema wat bij kweken staat vind ik persoonlijk best wel boven het gemiddelde zitten.
Hallo Rob, Het zijn beslist eksters en kraaien (of misschien kauwen?) in ieder geval zwarte vogels, en geen merels hoor, die herken ik wel. Als ik ze zie zal ik proberen een foto te maken.
Ook heb ik een koppel vlaamse gaaien op bezoek.
Verder niet zoveel nieuws te melden, behalve dat de jongen al aardig beginnen te blazen en er komt steeds meer beweging in.

groetjes Margreet

eefje nieuwenburg

Hoi Margreet,
jammer van die jongen,echt sneu vind ik dat.

ik heb ze tot van de week nog niet gewogen en nu weeg ik ze ook niet meer,ze groeien goed,er komen pennetjes,de oogjes gaan open,ze blazen,dus geen reden om me ongerust te maken,ik laat de natuur zijn gang gaan......

ik hoop maar dat alles goed blijft gaan bij jou jonkies,geen sterfgevallen meer hoor! ;)

groetjes eefje

Rianne

Dat is toch ook weer sneu, zomaar 2 jongen dood. Hopelijk komt het met de overige kleintjes wel helemaal goed. :)

Mara

Hoi Margreet

Ow wat jammer nu dat ze gestorven zijn

Mara

carco

Wat sneu zeg: ineens 2 jonkies dood.
Hopen dat het daarbij blijft.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Hè getsie, balen joh van je 2 jonkies.  :'( :'(
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerda

Hoi Margreet,

Sneu van de jonkies, maar aan de andere kant, beter nu dan over een paar weken.
Hopelijk gaat het met de rest voorspoedig. Dat zou al heel goed zijn, na de wat rommelige start, toch?

Liefs, Gerda

margreet

hallo Allemaal,

Hier gaat alles nog naar wens, de jongen groeien en laten steeds meer van zich horen, ook beginnen de echte veertjes door te komen en zijn de oogjes geopend (van de meeste).
Vandaag is er weer een jonkie geboren bij het 2e koppel, die met 2 jongen, hoop dat het goed gaat, vind zelf het verschil best wel groot, de andere 2 zijn al ruim een week.
We hopen er maar het beste van.
Had gisteren de oudste geringd, en ja hoor was er weer af vandaag, maar weer om gedaan.
Zal morgen weer nieuwe foto's plaatsen.

groetjes Margreet

mar

hoi margreet
jammer van de twee jonkie's ik hoop dat de rest heel goed gaat . ben benieuwd hoe ze er nu uit zien

groetjes mar

lola

owh wat jammer van de jonkies margreet!!
groetjes nicole lola en ja hoor BOY
Nicole's beestenboel

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

margreet

hallo Allemaal,

Even vervelend nieuws, Lucky en Peppi hebben 2 gezonde jongen, geboren op 7 en 8 maart, deze gaan erg goed.
toen!!!!, 1 ei, helemaal rondom opengepikt, jong had het toch niet overleefd. 3e jong 10 maart, lag aan de kant, heb het beetje opgewarmd en weer bij de ouders gelegd maar was 11 maart overleden, 4e jiong 14 maart, lag gewoon onder de ouders maar werd ook niet gevoed, heb nog geprobeert een beetje druivensuiker naar binnen te krijgen, overleden 15 maart, 5e jong, vandaag geboren, oogt net als de anderen goed, geen afwijkingen, op dit moment ligt het bij de ouders en is nog levendig,  ???, zal mij benieuwen morgen.
Ouders hadden een rommelige start, eitjes werden ook niet systematisch gelelgd. zat een behoorlijk verschil tussen de 1e 3 en de laatste 4 eitjes. Ok nog van de eieren afgeweest dus ik had er al een hard hoofd in. Dit koppel heeft vorig jaar wel 5 mooie jongen grootgebracht dus ik houd het maar op een speling van de natuur. Het koppel heeft zelf geen erg in dode jonkies, ze gaan gewoon vrolijk verder.
Zelf heb ik er ook niet zo'n moeite mee, dat zou ik wel hebben als ze een paar weken zijn. En ze hebben toch 2 mooie jonkies.
Het andere koppel Toby en Nicky heeft het maar druk met hun 5 jongen, deze groeien als kool. Kan alleen nog niet zien of het popjes (opaline) of mannetjes zijn, moet nog een paar dagen geduld hebben.
Beloof zondag weer nieuwe foto's erop te zetten, ga morgen een dagje naar Rijswijk, crea-beurs. Zal maar dubbele porties voer neerzetten want ze eten wat af.

groetjes Margreet