21 juni 2025, 19:47:57

Nieuw!!, Laatste Foto's 13 April

Gestart door margreet, 5 maart 2007, 12:21:49

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

Hoi Margreet,

ik denk dat ze bij mij de 2e week pas rust krijgen ;D vind het allemaal zo leuk.
ik controleer 1keer per dag de jongen,neem ze even uit het blok,kijk naar de krop en pootjes,maak het blok schoon en dan mogen ze weer terug.
tijdens die controle gaan de ouders even vliegen en badderen en eten.
Dat gaat heel goed,zodra ik merk dat de ouders het niet willen gaat het allemaal weer dicht maar voorlopig pikken ze het gewoon van me.

groetjes eefje

Rianne

Hoi Margreet,

hoe is het nu met de vierling? Groeien ze allemaal nog goed? :D

margreet

hallo Allemaal,

Ze groeien goed, zijn levendig en hebben een broertje of zusje erbij, nu nog 1 ei te gaan. Vind het zelf wel veel 6 stuks, moet maar even afwachten, misschien zet ik er straks 1 over bij het andere koppel.
Deze heeft nog steeds 1 jong, 1 ei was helemaal rondom open maar het jong was gestorven. Hier liggen nog 4 eitjes.
Wat een verschil zit er in de eitjes zeg, van het ene koppel zijn ze veel groter dat van het andere koppel. En ze hebben ook een punt. een puntei dus.
Wat ik wel vreemd vind, het koppel met 1 jong hoor ik nauwelijks voederen, het bekende geluid. Het jong is nu 1 dag oud en heb deze dus wel even gewogen om te zien of hij inderdaad  gevoerd werd. Ik denk het wel, hij woog 6 gram. Morgen weer even kijken.

groetjes Margreet

eefje nieuwenburg

hoi Margreet,
ik dacht ook dat de jongste die geboren werden niet gevoerd werd maar toch zat er de volgende dag wat in het kropje,wel heel weinig maar ze hebben ook nog niet zo veel nodig die eerste dagen denk ik.

groetjes eefje
;)

Rianne

Hoi Margreet,

ik denk dat het wel goed zou zijn voor het koppel met 1 jong om er een jong bij te leggen. Met z'n tweeen zullen ze harder bedelen en misschien worden ze dan ook eerder of meer gevoerd. 6 jongen is idd niet niks. :)

margreet

hallo,

Hier gaat alles nog naar wens, zal morgen nieuwe foto's plaatsen.
Het 2e koppel heeft het 2e jong erbij, nu maar even afwachten of er nog meer komt.
Heb de beide kooien lekker schoongemaakt vandaag, gelukkig laten ze dit allemaal rustig toe, komen af toe even om een hoekje kijken, alles weer lekker fris.
Van de 4-ling heb ik er even 2 gewogen, ze wogen 16 gram.
Buiten kreeg ik bezoek van 2 koolmeesjes die het vogelhuisje inspecteerden. Of de woning ze aanstaat zal nog moeten blijken :)

groetjes Margreet

margreet

haloo,

Even een update vandaag, het 1e koppel heeft vandaag het 6de jong gekregen, een groot nest.
Overleggen bij koppel nr.2 heeft weinig zin, zij hebben vandaag het derde jong gekregen, met nog 2 bevruchte eitjes te gaan.
Heb wel enig vertrouwen omdat het verschil met de oudsten niet zo heel groot is. We wachten maar even af.
De andere jonkies maken het goed, groeien allemaal redelijk goed.
Nu enige foto's.

even off-topic. Bezoek van koolmeesjes, zal mij benieuwen of dit hun huisje word. Heb nogal wat grotere vogels in mijn tuin, eksters, kraaien ect.

Nicky in het blok met jongen

Lucky met jongen in het blok

Als ze uit het blok komen ogen ze altijd erg jeukerig, een lekker badje doet wonderen

Tob is een geparelde man, op zijn vleugels is dit nog duidelijk te zien.

Nog een pappa lekker aan het baden

Foto van de 6 jonkies, niet zo heel duidelijk, de jongste is pas geboren. Een klein bolletje dons

De eitjes verschillen best wel in grootte, de lutino pop legt grote punteieren, de bonte kleine ronde?????

Verder weinig te melden hier, alles gaat zijn gangetje, vanaf volgende week wordt het interessanter, gaan de oogjes open en gaan ze voorzichtig kleuren.

groetjes Margreet

eefje nieuwenburg

wat een raar ei die bovenste....
wel fijn dat het met je jonkies allemaal goed gaat!

altijd fijn om te lezen. :D

groetjes eefje

•=Bonnie=•

haha, wat een weird ei, zijn ze bij haar altijd zo?

margreet

hallo Bonnie,

Jaha, ze legt altijd van die prachtige eieren, gelukkig zijn de jonkies wel gewoon. Ach bij mensen heb je ook 5 ponders en 8 ponders toch??

groetjes Margreet

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

vreemde eieren zeg!
Gelukkig komen er dan wel gezonde jongen uit.
De foto's zijn wel lief: die kleine pluisjes :-*

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Sanna

Citaat van: margreet op 10 maart 2007, 22:03:11Jaha, ze legt altijd van die prachtige eieren, gelukkig zijn de jonkies wel gewoon.

Hihi, dus geen punthoofdjes?? ;D ;D

Groetjes, Sanna

Mara

Hoi Margreet,

Hier heb ik er ook zo eentje die van die gekke eitjes legt....

Mara

Rianne

Dat ziet er wel raar uit zeg, kan me voorstellen dat je wel ff staat te kijken als je dat voor het eerst in het nest ziet liggen ;D