Dagboek van Izzie & Spikey. Kan een slot op.

Gestart door danielle, 28 februari 2007, 19:39:40

« vorige - volgende »

danielle

Hallo allemaal,
Ik begin woensdag echt met mijn stage. Vandaag een introductiegesprek gehad. Ik heb er zo'n zin in. Het is voornamelijk heel veel mee lopen. Het is op een consultatiebureau in de jeugdgezondheidzorg. Kinderen van 0 tot 4 jaar. Ik loop mee op het bureau en ga huisbezoeken en dergelijke afleggen. Het is in een klein dorpje, Gilze en Rije. Morgen heb ik mijn afstudeer presentatie.
Het gaat echt super met mijn studie, in juli heb ik mijn diploma  :D .

Ontopic:
Ik ben eens na gaan denken waar het nou mis is gegaan bij mijn vogels. En eigenlijk is het vrij logisch allemaal.
Ik ging 2,5 jaar geleden met Sammie naar een gewone dierenarts die constateerde dat ze teveel bacterieen bij zich had. Deze heeft me een gewone ab kuur meegegeven. Dit is 2 keer herhaald omdat het niet weg ging. Er is toen een uitgebreid labaratorium onderzoek gedaan om te kijken welke bacterie er precies aanwezig zou zijn, hiervoor kreeg ze de juiste ab. Alleen ik had nog een grasparkiet. De dierenarts vertelde mij dat het niet besmettelijk was voor mijn andere grasparkiet. Toen het allemaal niet hielp ben ik naar een echte vogelarts gegaan. Deze constateerde dat de bacterie wel door mijn andere vogels over genomen kon worden, door middel van ontlasting. Ze gaf aan dat het geen kwaad kon voor mijn vogels en ze er goed oud mee kunnen worden, heel veel grasparkieten en valkparkieten blijken teveel bacterieen bij zich te hebben. Ze raadde mij dus aan om geen ab meer te geven maar preventief het water aan zou zuren, om het in beperken te houden.
Ondertussen is mijn valkje Tommie overleden aan de megabacterie, ws. door verminderde weerstand (dat denk ik nu), ivm de bacterieen opgelopen door andere valkparkieten tijdens vakantie oppas.
Wat ik uit deze informatie haal, is dat de bacterie best weg te krijgen is als ik al mijn vogels behandel. En dat het toch vrij belangrijk is, dat het weg is, omdat ik bang ben dat ze anders veel vattelijker worden voor ziektes. Het kan best dat ze hier mee oud kunnen worden, maar ik wil het hier toch niet bij laten.

Nu wordt er weer ontlasting onderzoek gedaan, waar precies te zien is welke bacterieen er zitten. De assistente vond dat de uitslag: staafvormige bacterieen te breed zou zijn?

Maar goed, ik denk dus dat het allemaal wel op te lossen is. Doordat ik zoveel ab kuren aan mijn grasje heb gegeven, heb ik het idee dat het allemaal niet zal werken en ik dadelijk weer voor niets bezig ben. Ik vermeld goed welke ab mijn grasparkiet heeft gehad. Hopelijk is ze niet resistend geworden  ??? , het is wel al 2 jaar geleden dat ze voor het laatst een kuur heeft gehad.

Morgen ga ik de ontlasting opsturen, dan heb ik in de ochtend de tijd om het op te vangen.
Het is 10,50 per vogel. Dus dat wordt toch aardig wat geld. Bij dr. vd Horst betaalde ik 12,50 voor alle vier, maar deze was minder uitgebreidt, denk ik.

Groetjes Danielle

danielle

Spikey heeft na een hele lange tijd, weer een keer heerlijk genoten van een uitgebreide kroelbeurt  ;D  :D .
Ik was al bang dat hij het helemaal was verleerd, maar het zit er gelukkig toch nog in.
Izzie knabbelt de laatste tijd elke keer aan ons oor of wang, om gekroelt te worden. Lief zou je zeggen, maar het doet echt pijn. Ze heeft dan elke keer hele kleine velletjes vast  :censuur . Maar toch is het dan moeilijk om te weerstaan, om haar dan toch niet een kroel te geven. Vanavond zat ze heerlijk tegen mijn nek aan en genoot van het kroelen, ze laat zich dan helemaal gaan. Maar ze werd toch jaloers toen ik Spikey kroelde. Ze deed me zo'n pijn met haar snaveltje, maar ik heb maar even door gebeten, want was zo blij dat Spikey zich zo lekker liet gaan, dat ik het moment niet wou verpesten  ::) .

Ze zijn beide toch zo geweldig. Ze zitten allebij graag bij mij/ ons op de bank en dat is echt gezellig. Spikey vliegt dan vaak tussen door een rondje, omdat hij te veel energie heeft. Izzie blijft soms ook de hele avond op de bank zitten.

Ik ben echt super gek op ze. Het is ook zo grappig dat ze allebij zo'n ander karakter hebben  :)

Groetjes Danielle

danielle

Het was een hele taak, maar de ontlasting is opgestuurd  ;).
Eerst de kooien schoongemaakt, daarna bakpapier op de bodem, hierna in de buurt gaan zitten om te kijken waar de ontlasting van elke vogel valt. Ingepakt in ulluminiumfolie, nummertjes erop geplakt. Brief opgesteld... Dit heeft me dan een hele ochtend gekost  ::) .

En nu afwachten wat er uit komt.

Groetjes Danielle

Diaantje

hhmmmin aluminiuwfolie is wel een goed idee.. hebben ze ook gezegd dat je dat zo moest doen?ik heb het in een papiertje in een zakje gedaan, ik hoop maar dat ze daar wat mee kunnen, Lizzy legde het poepje zo voor me neer, ik kon het niet laten om het te pakken.... ik heb ook eigenllijk niet gevraagd hoe ik dat moest opsturen...

Nou ja ben benieuwd welke bacterien er bij jou nog inzitten....

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

danielle

Citaat van: Diaantje op 20 januari 2009, 21:01:01
hhmmmin aluminiuwfolie is wel een goed idee.. hebben ze ook gezegd dat je dat zo moest doen?ik heb het in een papiertje in een zakje gedaan, ik hoop maar dat ze daar wat mee kunnen, Lizzy legde het poepje zo voor me neer, ik kon het niet laten om het te pakken.... ik heb ook eigenllijk niet gevraagd hoe ik dat moest opsturen...

Nou ja ben benieuwd welke bacterien er bij jou nog inzitten....

Ik heb dat ooit ergens gelezen, dat je bakpapier of alluminiumfolie kan gebruiken. Bakpapier is ideaal omdat het vocht van de poepjes hier niet in trekt. Aluminiumfolie is weer ideaal omdat je dit dicht kan vouwen. Zo heb ik vier kleine pakketjes  ;) . Ik hoop dat ze dat van jou ook kunnen gebruiken. Als het papiertje niet te veel vocht opneemt, zal dat vast wel lukken. Ik denk dat ze het op hele verschillende manieren binnen krijgen, dus ze zullen daar wel creatief mee zijn  ;) .

Ja ben benieuwd welke bacterieen er nu precies aanwezig zijn. Aan de ontlasting is niets te zien van mijn vogels, dat ziet er goed uit, alleen van Sammie niet, dat heeft een heel appart kleurtje en is ook erg nat. Voor jou ook spannend wat er allemaal uit de onderzoeken komt.

Groetjes Danielle

Kimm

hoi danielle,

ik ben benieuwd hoor of dr feld wat kan vinden. hij krijgt het nog druk met al die poep post ;D  ;D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Diaantje

haha nou we zullen zien al die vieze poeppost....behhhhhh.....

als het poepje niet goed is stuur ik het gewoon nogmaals op...

Dagboek Tjippy en Yuki

Sally

Hallo Danielle,

Heb je nu van al je vogeltjes poep opgestuurd?
En wanneer weet je de uitslag?
Ik ga duimen voor je dat het een goede uitslag is! en als ze met bacteriën zitten dat ze dan allemaal geholpen kunnen worden, zodat ze eindelijk af zijn van die stomme bacteriën!

Dus je gaat wel zeker in februari een nestje doen met Izzie en Spikey?
Spannend allemaal hoor!

Groetjes!

danielle

Hoi Sally,
Leuk je weer hier te zien  :D .
Dinsdag heb ik de brief opgestuurd. Het op kweek zetten, zou twee dagen duren. Misschien heb ik morgen de uitslag en anders maandag. Ik weet al dat er bacterieen zitten, alleen niet welke.
Ik ga er dus al wel vanuit dat ik antibiotica moet geven.
Het wordt dus eerder maart dat ik het nestblok kan ophangen.

Hoi Diaantje,
Toch vreemd als je bedenkt wat er allemaal op de post gaat, he  ::) .

Hoi Kim,
Ja wij bezorgen hem wat werk he  ;D . Er zal zeker wel iets uitkomen, maar wat, daar ben ik wel benieuwd naar. En hoe moet ik het behandelen. Gaat een hele klus worden als ik ze dadelijk ab moet geven.

--------------------------------------------------
Verder gaat alles hun gangetje met de vogels. Ze zijn lekker vrolijk, druk, lief en gezellig.

Mijn eerste stage dagen zitten er op, ben zo moe van al die nieuwe indrukken. Maar leuk hoor al die baby's en moeders. Moet nog veel leren  ::) .

Groetjes Danielle

Dierenfreackske

Hoi Danielle, ik heb in de tijd ook alluminiumfolie gebruikt om de poepjes in te doen, mijn da gevruikt dat ook, is heel goed er voor! Grtjs Ann

Caroline

Ik ben weer helemaal bijgelezen .... je bent goed bezig.  ;)

Succes!!  :-*

Ik las van je stageplek, dat het allemaal rond is nu .... klinkt super!!!! Leuke leeftijd ook. Ik ben zelf vaste klant op het consultatiebureau. Inmiddels, Sanne, Thomas en Jasper al afgesloten maar met Sophy kom ik er nog steeds.  :D

Gilze Rijen, een leuk dorpje .... kwam er vroeger wel eens.

Gefeliciteerd, met de job en heel erg veel plezier.  :D

Ben heel erg benieuwd naar de uitslag .... jij ook vast.  ;)

Groetjessssssssssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Diaantje

Hoi Daan,

Heb je al een uitslag?
Ik heb de mijne nl al binnen en aangezien we het op dezelfde dag hebben opgestuurd.... ;)
Bij mij was er niks te zien, is ook fijn om te weten....

Dagboek Tjippy en Yuki

danielle

Hoi Caroline,
Dank je wel, voor je compliment dat ik goed bezig ben.
Ik ben echt zo enthousiast over mijn stage plek. Heb nu een paar dagen meegelopen en raak niet uitgepraat. Geweldig om die interactie met de babys/peuters te hebben en om de ouders ondersteuning te kunnen geven die ze nodig hebben. Het is ook heftig af en toe hoor. Heb nu een paar gesprekken gehad met aandachtsgezinnen, waar sprake is van huishoudelijk geweld enzo. Dat raakt je dan wel hoor, vooral met het besef dat er gewoon kleine kindjes bij zijn betrokken. Veel kun je niet doen, maar toch het luisterend oor, ze handvaten aanbieden is al heel mooi om te doen. Alleen moeten zij er uiteindelijk iets mee doen en dat moet je loslaten. Het netwerk tussen allerlei instanties is gelukkig in de laatste jaren enorm vooruit gegaan. Vandaag ook bij peuterspeelplaats geweest, waar je als verpleegkundige af en toe heen gaat voor spreekuur voor de ouders en om te je bevindingen te bespreken met de kleuterleidsters.

Maar goed, ik raak er niet over uit gepraat, maar ga veel te veel oftoppic, dus laat het hier maar bij  ;) .

Hoi Diaantje,
Ik heb vandaag niet kunnen bellen, geen tijd gehad en ben ook niet door de vogelarts gebeld. Heb dus nog geen uitslag  :-\ .
Vind ik nu wel heel erg jammer, want ik wil het nu toch wel heel graag weten. Probeer morgen ochtend nog wel te bellen, maar weet niet of de praktijk dan geopend is. Wat super dat de ontlasting controle helemaal goed was bij jou  :D , echt goed nieuws.

Groetjes Danielle

Mara

Hoi Danielle

Jammer dat je niet hebt kunnen bellen en ik hoop dat de praktijk morgen open is.

Fijn dat je stageplek je goed bevalt. Dat is belangrijk.

Hoe is het verder met je?

Groetjes

Mara

Kaatje

Hoi Danielle,

Hopelijk krijg je vandaag iemand te pakken, de praktijk is als ik me niet vergis tot 12:00 open maar ze blijven vast nog iets langer aangezien het meestal nog wel iets uitloopt !

Ik ben erg benieuwd naar de uitslag van het mestonderzoek !

Alvast een heel fijn weekend !

Liefs, Karin