Dagboek van Izzie & Spikey. Kan een slot op.

Gestart door danielle, 28 februari 2007, 19:39:40

« vorige - volgende »

Inge88

Wat goed dat Tommie de pellets eet. Hoe heb je haar overgezet? Ik heb de pellets van nutribird, net open gemaakt. Ik ga hem denk ik over 1,5 week proberen. Ik vind de pellets stinken zeg! Ik hield mn valkje net een pellet voor, hij vond 't maar eng  :-X

Diaantje

hhmm... stinken???
Ik heb ook die van nutribird de b14 tropical, en ik vind deze lekker ruiken..Maar ja smaken verschillen.. weet je zeker dat ie wel goed is???

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

danielle

Citaat van: Inge... op 16 april 2007, 19:43:23
Wat goed dat Tommie de pellets eet. Hoe heb je haar overgezet? Ik heb de pellets van nutribird, net open gemaakt. Ik ga hem denk ik over 1,5 week proberen. Ik vind de pellets stinken zeg! Ik hield mn valkje net een pellet voor, hij vond 't maar eng  :-X

Ik had eerst ook nutribird gekocht. Ik zelf vond alleen dat ze te hard waren en vond ze zelf te zoet ruiken. Ik twijfelde toen heel erg en heb toen toch voor harrison gekozen. Dit omdat het biologisch is en ik er veel goede verhalen over heb gehoord. En het is wel heel belangrijk dat je er echt achterstaat dat je ze wil overzetten, want het kost soms wel heel veel geduld en moeite. Maar Harrison is wel echt duur. Hiervoor had ik xtravital en dit was ook al prijzig (en werd er veel weggegooit, doordat het lekkere eruit werde gehaald), dus mij maakt het zelf niet zoveel uit.

Ik heb ze overgezet, via de methode die op de site van harrison staat beschreven. s' ochtends ong. 2 uur zaden geven, de rest van de dag alleen pellets en 's avonds weer zaden voor het slapen. Je moet hierbij wel goed het gewicht in de gaten houden, ze mogen niet meer dan 10 procent van hun gewicht verliezen.

Tommie was na een week maar 3 gram afgevallen en kreeg toen wel heel erg honger. Ik heb de pellets toen nat gemaakt en een papje ervan gemaakt en dat vond ze toch zo lekker. Dit papje heb ik afgebouwd en nu eet ze het direct uit het pak.

Citaat van: Diaantje op 16 april 2007, 19:13:15

Wel apart dat die grasjes zulke ettertjes zijn...  ik dacht dat die altijd wel lief waren, maar ja ik heb wel al vaker gelezen dat grasjes soms wat gemeen kunnen doen tegen valkjes, ik heb zelfs gelezen dat als valkjes eitjes hebben de grasjes deze kapot maken...wel vreemd..kleine terroristen ::)

Dat valt wel mee hoor  :P. Ze zijn heel lief hoor, maar wel met een pittig karaktertje, echte vrouwtjes. Maar ze zijn nu wat chagerijniger wegens het overzetten op pellets, wat bij hun nog niet echt wil. Maar doordat ze honger hebben, gaan ze op elkaar vitten. Ze zijn nog niet in gewicht afgenomen, maar honger hebben ze wel. Vandaag heeft Sammie voor het eerst na de pellets gehapt, dus er is nog hoop.
Maar volhouden is wel belangrijk, want je bent geneigt om het snel op te geven.

Inge88

Ik heb de G14 orginal. Degene voor valkparkieten dus. Achteraf had ik beter de B14 gekocht voor grasje, omdat die zachter zijn. Maarja dat advies las ik nadat ik het al gekocht had.

Er zat geen gat in de zak en de houdbaarheidsdatum is tot volgend jaar.

danielle

Ik moest dit even kwijt. Vanochtend werd ik echt leuk wakker!
Tommie was de hele tijd het bouwvakkers liedje aan het zingen. Zomaar ineens kan ze het. Echt super leuk, ze hield er ook niet meer mee op. Ik vind dit echt knap van haar, zovaak heb ik het niet voor haar gezongen, maar blijkbaar is het toch blijven hangen. Ze is zelf ook helemaal trots  ;D.
Misschien toch een mannetje? Gewoon een rustig mannetje.

Citaat van: Inge... op 17 april 2007, 09:41:24
Ik heb de G14 orginal. Degene voor valkparkieten dus. Achteraf had ik beter de B14 gekocht voor grasje, omdat die zachter zijn. Maarja dat advies las ik nadat ik het al gekocht had.

Er zat geen gat in de zak en de houdbaarheidsdatum is tot volgend jaar.

Je kunt ze in het begin pletten, dat helpt wel. Ook de kleine B14 zijn erg hard en moeten in het begin geplet worden. Je kan dan gewoon deze zak gebruiken om ze overtezetten en als ze het eenmaal eten kun je altijd de kleinere versie nemen.
En het zal nog wel goed zijn, het ruikt ook echt heel erg zoet.

Diaantje

Haha het bouwvakkersfluitje.. daar begon het bij mij ook mee.. ;D
Hoogst waarschijnlijk is ie dan een man... ;D
Ik heb Tjippy nu ook het aaaanvalluhhh fluitje geleerd, dit duurde even,eerst kon ie de helft en nu doet ie het helemaal...

Ik heb de nutribird B14. Ik doe nu 2 schepjes gewoon voer en 1 schepje nutribird erdoorheen. Ik merk alleen dat het nog niet echt veel gegeten word.. maar goed komt vanzelf. als ze echt honger hebben gaan ze het vanzelf eten..maar ik hou het in de gaten..

Dagboek Tjippy en Yuki

Inge88

Ik probeer Paddy ook het bouwvakkersfluitje te leren.. we zullen zien  :D Maar als Tommie dat fluit dan denk ik ook dat het een man is.

Wat is het aanvalluuh fluitje?

*Esther*

Leuk he, dat fluitje.
Ik vang op dit moment een valkje voor op de ook dit fluitje en meerdere fluitjes kent.
Hij zit buiten.
Hij vraagt er ook aandacht mee als ik langs de voliere loop.

groetjes Esther

danielle

Dag allemaal,
Hier weer eens een berichtje van mij  :D. Ik probeerde het elke keer om het een voor me te houden of ik een mannetje of vrouwtje ben. Maar ja ik heb het toch wel een beetje verklapt, want ik gedraag me nu wel echt als een mannetje. Ik fluit namelijk naar alle vrouwtjes en als er gezoend wordt dat laat ik ook merken dat ik het zie  ;D. En nu ik eenmaal ben begonnen, kan ik het niet meer laten hoor, ik probeer zoveel mogelijk geluidjes te produceren. Mijn vrouwtje vroeg zich al of er een krakende deur in huis was, want dat scheen ik na te doen.
Ik heb nog een andere hobby erbij gekregen... Ik vind het namelijk geweldig om naar buiten te kijken, daar kan ik me echt uren mee vermaken. En als er dan een vrouwtjes vogel voorbij komt, ja dan kun je denk ik wel raden wat ik doe  :D
Mijn vrouwtje heeft gezecht dat ze morgen weer wat foto's van mij gaat maken en deze dan hier gaat plaatsen, dus dan weten jullie dat alvast.

:-* van Tommie

Inge88

Wat leuk zeg dat Tommie een mannetje is... wat geinig dat hij naar alles fluit  :D

Hoelang duurde het voordat hij wat geluidjes liet horen?

Maak je ook filmpjes?  :D

danielle

Hoi Inge,

Het was echt heel wisselend bij Tommie, vandaar dat ik elke keer twijfelde of het nou een vrouwtje was of een mannetje. De eerste 2 weken was ze zowiezo stil en kwam er amper een fluitje uit, behalve een bedelgeluid. DIt was een heel indringend en vervelend geluid en heb ik gelukkig door het te negeren af kunnen leren  :). Daarna floot ze wel regelmatig maar wel heel eentonig, vandaar dat ik dacht aan een vrouwtje. En nu na 4 maanden komt er pas echt variatie uit.
Ik zou het eens proberen om te filmen. Ze kan trouwens ook een pootje geven  :).

Oh ik merk nu dat ik de hele tijd 'ze' zech  ::)

Diaantje

Hoi Danielle,
Leuk dat Tommie naar alles fluit.. ;D
Maar ieder valkje begint denk ik op een ander moment met fluiten.. Tjippy is nu 4,5 maanden en fluit ook echt bijna heel de dag..heerlijk hij heeft het echt naar zijn zin..
waarschijnlijk begint Tommie daar nu ook mee...
Ik ben benieuwd naar de foto's... ik wacht af.. :P

Dagboek Tjippy en Yuki

danielle

Het is me gelukt om een paar foto's te maken van mijn mooie Tommie  ;). Ik heb ook geprobeerd een filmpje te maken als ze zo leuk aan het fluiten is, maar helaas, daar moeten jullie nog even op wachten.

Tommie zit graag op de kooi, de kooi kan ook open.

Tommie kijkt graag uren naar buiten, ze ziet echt meer dan ik.

Poseren vindt Tommie moeilijk, ze draaide echt contstant haar kopje weg. Maar na enige pogingen

Ben hier nog net op tijd

Het is toch maar eng, zo'n klein grasparkiet.

Inge88

Wat een mooi valkje is Tommie  :) Dat cinnamon lijkt er maar in hele licht vorm te zijn; meer naar het wit toe dan de beigeachtige kleur. Nu blijkt dat het toch een man is, is de naam ook veel toepasselijker niet?  ;)

danielle

Citaat van: Inge... op 24 april 2007, 22:34:33
Wat een mooi valkje is Tommie  :) Dat cinnamon lijkt er maar in hele licht vorm te zijn; meer naar het wit toe dan de beigeachtige kleur. Nu blijkt dat het toch een man is, is de naam ook veel toepasselijker niet?  ;)

Dank je, ik vind het ook zo'n mooie vogel, ik verbaas me nog steeds over  :D. Hij is inderdaad erg licht van kleur, hij is nog lichter geworden als in het begin. De overgang van het beigeachtige naar het wit is maar heel klein, alleen de vleugels zijn nog iets donkerder. Ik ben wel benieuwd of er nog veel verandering in komt na de eerste rui.
Wanneer komen ze eigenlijk in de rui? Ik dacht zelf dat het met zo'n vier maanden was, net als bij grasjes. Maar het zal dan wel langer duren.
Ik had ook stiekem gehoopt dat het een mannetje zou zijn, vandaar ook de naam  ;). Het gekke is dat hij momenten heeft dat hij alle fluitjes uitprobeert en ook momenten dat hij echt heel stil is. Maar dat zal wel normaal zijn, mijn grasjes hebben ook momenten van fluiten en momenten dat ze stil zijn.
Ik dacht gister dat ik Tommie een beetje hallo hoorde zeggen, maar dat zal wel verbeelding zijn geweest  :-\.