18 juli 2025, 18:41:58

Pipi's vriendjes

Gestart door *Manon*, 26 februari 2007, 12:41:38

« vorige - volgende »

Anja

*Manon*

Hoi Anja,

Ja dat stappenplan ben ik nu mee bezig... met trosgierst in mijn hand in de kooi en hij stapt ook op mijn hand om bij de trosgierst te kunnen, dus dat is een goed teken hé.
Volg jij ook dat stappenplan als je een valkje tam wil maken?

Groetjes Manon

Silke *

Hoi Manon,

Ik hoop dat Boyke een gezellig en tam valkje wordt hoor!
Veel aan werken en dan kom je er wel!
Gewoon veel geduld hebben, veel herhalen enzo, maar dat moet goed lukken want Boyke is nog superjong!

Succes hè!

Groetjs
Silke x

Mara

Hoi Manon

Hoe gaat het tam maken van Boyke? Hoop dat het goed gaat, het stappenplan is zeker een goed hulpmiddel.

Mara

ManjaV

Hey Manon,

Nou, ik had weer een aantal pagina's bij te lezen in je dagboekje! Meestal kom ik er door de week niet echt aan toe, i.v.m. mijn werk.
Allereerst: gefeliciteerd met Boyke, wat een lief en mooi valkje! :D Hij ziet er heel schattig uit en zo te zien ben je druk bezig om hem tam te maken! Wordt Boyke goed opgenomen door de andere valkjes?
En wat vervelend dat het oogje van Pipi nog steeds niet beter is. Misschien toch een idee om door te vragen naar de Aureomycinezalf of een ander soort zalf. Je zou ook Feld eens kunnen bellen voor advies.
Ik hoop dat Pipi's oogje weer heel snel beter is, want ook al lijkt ze er geen last van te hebben, ik denk toch dat het voor haar een heel vervelend gevoel is...

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Citaat van: Kruimel op 10 november 2007, 20:42:03
Hoi Anja,

Ja dat stappenplan ben ik nu mee bezig... met trosgierst in mijn hand in de kooi en hij stapt ook op mijn hand om bij de trosgierst te kunnen, dus dat is een goed teken hé.
Volg jij ook dat stappenplan als je een valkje tam wil maken?

Groetjes Manon

Hoi Manon,

Ik heb 12 valkjes waarvan ik er 10 handtam heb gekocht. Met Yeni heb ik wel het stappenplan een beetje gevolgd (zij was nogal ziek in de beginperiode) en Met Yella heb ik het niet gedaan. Zij stapt alleen op en dat is voldoende.

Ik heb met sommige ook de toilettraining van Caroline gevolgd.

Groetjes Anja

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Hoi hoi allemaal,

We hebben de dierenarts weer gebeld voor het oog van Pipi. We zijn nu al 3 weken aan het smeren met de zalf, die de vorige keer zo enorm goed werkte dat het binnen een paar dagen over was... We zijn nu al anderhalve week AB aan het geven en het wordt alleen maar slechter met het oogje van Pipi.
Morgenavond kunnen we op het spreekuur komen, want dan is de vogeldokter er en die heeft er wellicht meer verstand van dan de dierenarts.
Ik heb er in ieder geval geen goed gevoel bij, want dit duurt me te lang. En ik denk dat AB toch altijd goed moet werken... en het doet helemaal niks!!  ??? ???
Volgens mij kan daar geen zalf tegenaan toch?
Het oog van Pipi is open, maar op het oog zelf zit een hele dikke korst van tja... eelt, verdikte huid.. ik weet niet hoe ik het moet noemen, maar het ziet er niet fris uit. Ze kan ook niet knipperen met dat oog!
Ik ben heel beniewd wat de dierenarts morgen zegt.... maar ben zelf bang.... zou het geen tumor kunnen zijn?? :-[ :-\
Nu niks helpt, ga ik aan zulke dingen denken... brrr moet er niet aan denken... ik vind dit echt zo enorm zielig, moet nu echt wat aan gedaan worden, want van dit geklungel met medicatie wat niet helpt... ik word er zo moedeloos van  :'(

Met Boyke gaat het goed, heb gisteren met hem op de toilet gezeten.... volg de adviezen van Caroline en Anja op!
Boyke vliegt steeds weg maar goed hij kan niet ver, dus hij stapt wel steeds weer op  ;D
Ik mag hem al op zijn borstje kriebelen en in het weekend lachen.... Ik was hem trosgierst aan het voeren in de kooi. En elke keer dat hij van het trosgierst at, kwam hij met zijn kuif tegen mijn vinger aan... op een gegeven moment zag je m echt kijken van: Hey, wat zit daar boven mijn hoofd te kriebelen.... hahahaha ik moest er zo om lachen!

Een punt is wel, dat hij soms ook heel druk is en als ik met mijn hand in de kooi ga, dat hij dan heel druk heen en weer rent door de kooi, naar boven klimt en weer naar beneden springt... terwijl de andere keer gaat hij gewoon op mijn hand zitten... ???
Zal er wel bij horen... in ieder geval... de toilettraining ging goed dus we gaan gewoon door. ;)

Dank je wel Anja, voor je advies, ga ik zeker opvolgen :D

Hoi Manja, ja soms gaat het ineens heel snel met het dagboekje hé en ben je zo een aantal bladzijdes verder...
Dank je voor je complimenten over Boyke, hij is ook echt een schatje en inderdaad ben ik bezig met hem tam te maken, maar daarin voel ik me nog wel onzeker of ik het allemaal goed doe, heb hier totaal geen ervaring mee ::)
Ik heb Boyke apart in een kooi en niet bij de twee andere valkjes, soms mag hij even mee naar de dames, maar Boyke wordt er niet anders van... Lizzy wel, die volgt Boyke overal en vertrouwd de boel nog niet zo... Zal vast wel komen ;D
Morgenavond moet ik dus weer naar de dierenarts met Pipi, zal er hier later op de avond dan over schrijven wat er nu gebeuren gaat. Ja, heb er zelf ook geen lekker gevoel bij hoor, maar we moeten even afwachten.

Hoi Mara,
Ja we zijn veel met Boyke bezig en heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed komt en dat hij heel tam wordt. Geduld geduld geduld... soms gaat het al beter, de andere keer gedraagt hij zich heel bang...

Hoi Silke,
Ik denk dat het inderdaad goed komt en dat Boyke heel tam gaat worden... je kunt niet alles in een korte tijd hé... de wereld is ook niet in 1 dag ontstaan  ;)

Groetjes Manon
[/color]

Sharon

Hoi Manon,
wat ontzettend erg dat het oogje van Pipi maar niet wilt genezen. Je hebt groot gelijk dat je met haar naar de DA gaat, en ik denk persoonlijk ook dat het beter is om nog een dagje te wachten zodat je de vogelarts kunt raadplegen. Ik snap dat je dit echt nauw aan het hart gaat en het ontzettend vervelend en erg vindt. Ik hoop echt dat de DA iets aan het oogje kan doen, en dat het niet al te ernstig is.

Als ik jou zo hoor denk ik ook wel dat alles goed gaat komen met Boyke. En dat als een gek door de kooi heen gaan klinkt heel erg bekend in de oren. Angel deed dat ook. Ik denk dat het nu over is bij haar, gelukkig.
Ik ben er niet achter gekomen waarom ze het deed.

Ik wens je heel veel sterkte meid!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Anja

Hoi Manon,

Veel geduld......... heel veel geduld moet je hebben om je valkje tam te maken. Hij moet je gaam vertrouwen maar je bent op de goede weg.

Gelukkig dat je morgen naar de vogelarts kan met Pipi. Ik zal voor ze duimen.

Groetjes Anja

*Manon*

hoi hoi,

Ja dat je met geduld veel bereikt Anja, merk ik nu wel!
Ik schreef hier vanmorgen dat Boyke zo door de kooi rent.. Hans heeft Boyke vanmiddag kunnen pakken en ik met hem naar het toilet... daar heb ik het opstappen geoefend en het ging heel goed. Hij bleef bij me en vond het ook nog gezellig ;D.
Ik kon hem ook heel rustig in de kooi zetten en een half uur later heb ik mijn hand weer in de kooi gedaan en wat dacht je.... Niks geen geren, geklauter en gevlieg, meneer stapte zo op mijn hand!
Waauwww ik ben helemaal blij. Vanavond na het eten, ik moest nog leren toen heb ik zijn kooi opengemaakt en hij bleef mooi bij me zitten op tafel, beetje trosgierst erbij en weer geoefend met het opstappen en weer terug zetten bij zijn trosgierst. Maar merk wel dat hij nog erg jong is en hij wordt savonds gewoon heel snel moe. Hij heeft nog even gezellig bij ons op de bank gezeten en hij vloog ook niet weg... totdat zijn oogjes bijna dichtvielen... toen heb ik m weer heerlijk in zijn kooitje gedaan.
Ja geduld is een must hiermee... maar dat moet je eerst zelf ondervinden  ;)

Hoi Sharon,
Dank voor je medeleven... Hans heeft vanmiddag het korstje iets weggedrukt op het oog van Pipi en er komt nu wat meer licht in haar oogje... ze is heel tammig, normaal kon je haar niet vasthouden op de manier hoe dat nu wel kan... helemaal zichzelf is ze niet... wou dat het al morgenavond was!

Ruffle zal ook één dezer dagen bij ons arriveren... moet nog effe wachten op groen licht van Rob, maar dat zal vast niet lang meer duren. Ik heb de kooi van mijn moeder te leen, heb die vanmiddag helemaal schoon gemaakt, wat leuke dingen erin gekocht... dus hij staat klaar!

Groetjes Manon

Silke *

Hoi Manon,

De "wc-methode" heb je dan gebruikt??  ;D
Leuk dat Boyke het zo goed doet zeèg!!  :o
Het lijkt mij zoo een lief valkje  :-*
Ruffle arriveert blijkbaar ook binnenkort, ben benieuwd hoor!
Hij heeft ook een speciale kleur, vind 'k wel mooi  :)

Groetjes
Silke x

Caroline

:-\ Klinkt niet best, het oogje van Pipi.

Hopelijk valt het mee.

Ik duim voor jou en Pipi.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Veel sterkte vandaag bij de DA.

Groetjes Anja

natacha

Hallo Manon,

Ik heb me nu even bezig gehouden met het lezen van je dagboek.  ;D
Je valkjes zijn super, en inderdaad Boyke lijkt op mijne Arti.
Ik vind het wel knap dat je Boyke al zover hebt dat hij op je hand gaat zitten. Moet een grote voldoening geven.
Ik hoop zo dat Pipi haar oog snel genezen zal zijn.

En hoe gaat het met u behandeling om zwanger te geraken? Wij zijn ook sinds februari bezig en zitten nu al aan poging 6 met insiminatie.

groetjes
Natacha