10 mei 2025, 11:54:11

hoe oud zijn ze nu ?

Gestart door mind stalker, 13 februari 2007, 14:41:07

« vorige - volgende »

mind stalker

beste iedereen ik heb gelezen dat een groen ringetje uit 2005 komt en een blauwe uit 2003

mijn valkjes hebben een groene en blauwe ring
we hebben ze uit een dieren winkel
en die man zij dus dat ze ongeveer 8/9 weken waren...?

nou mijn vraag wat klopt erniet aan ???

de man van de diren winkel heeft ze die dag dat we ze kochten van de kweker gehaald kan het ook een kleur van de kweker zijn dan ?

groetjes rick en nathalie

Mara

Hoi Mind Stalker

Zijn het niet van de ringetjes die je dicht moet knijpen? Want de gekleurde ringetjes met het jaar er op, die zijn helemaal dicht.

mara

mind stalker

de ringetjes zijn niet helemaal gesloten
het ziet er wel naar uit dat ze zijn dicht geknepen
zit daar verschil in dan ?

Mara

Hoi Mind Stalker

Dat maakt wel degelijk verschil ja, de ringetjes die dichtgeknepen worden zijn ringen die je zo bij de dierenspeciaalzaak kunt kopen. Deze hebben er ook geen jaartal op staan. Die ringen gebruikte ik ook om mijn jonge valkjes uit elkaar te halen.

Mara

mind stalker

oke dus ik moet er maar op vartrouwen dat ze 8/9 weken zijn zo als die man dus gezegd heeft

Mara

Hoi Mind Stalker

Daar durf ik geen antwoord op te geven, als jij die persoon goed kent zou ik het wel doen.

Groejtes

Mara

mind stalker

dat is nou juist het probleem ik ken hem zelf niet goed
rick brengt daar wel is een paketje (hij is koerier)

dus van daar...
weet jij misschien hoe ik daar wel achter kan komen ?

Mara

Hoi Mind Stalker

Hoe kom je daarachter? Goede vraag. Ik kan je daar geen voldoende antwoord op geven, het enigste wat ik zou kunnen doen is een foto zoeken van mijn valkjes toen die 8 weken waren. Maar daar heb ik morgen pas tijd voor...misschien vanavond nog maar ik moet me nu gaan omkleden en naar het werk. Misschien dat iemand anders je kan helpen? Riny of zo, die kweekt zelf met valkjes en die kan het je misschien vertellen.....Sorry....

Mara

mind stalker

alvast bedankt tot zo ver

ik zou het leuk vinden als je een foto er op wil zetten
doe maar rustig aan hoor er mee gewoon wanneer je tijd heb

groetjes

Mara

Hoi Mind Stalker,

Je kunt sowieso in mijn verhalenboekje kijken...moet even zoeken naar een foto van 8 weken.

Groetjes

Mara

mind stalker

zoek zoek en gij zult vinden
nou helaas nog niet gevonden...

Mara

Hoi Rick

Ik heb alleen foto's van 6 weken of 4 maanden....meende dat ik ook foto's van tussendoor had maar die heb ik niet omdat ik toen mijn valkjes 4 maanden waren een eigen digitale camera heb gekocht. En die andere heb ik moeten lenen.

Sorry....

Mara

p.s. kan nog even mijn mobiel checken

mind stalker

ja zo kan ik lang zoeken maar heet geeft niet weet je niet toevallig een site waar ik misschien kan kijken daar voor

groetjes

Mara

Hoi Rick

Kun je misschien anders een foto plaatsen?

Groetjes

mara

Ivy

14 februari 2007, 18:59:27 #14 Last Edit: 14 februari 2007, 19:05:48 by Ivy
Hoi!
Ik heb wat foto's van vorige jaar van mijn jonkies.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,9095.msg304916.html#msg304916   (tot Makkertje, dat is papa)

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,9095.msg305446.html#msg305446  (vanaf Vlekje volgen de jonkies)

Hier waren ze zo'n 8 weken oud.
Het is niet zo makkelijk meer om hun leeftijd te raden als de veertjes eenmaal helemaal op lengte zijn, en dat is bij 8 - 9 weken al zo.
Je kan het hier ook zien: het wildkleurtje was hier ook ongeveer 9 weken
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,9095.msg314017.html#msg314017

witmaskertje al 5 maanden... maar je kan het niet echt aan de hand van foto's zeggen.

Bij mannetjes kan je wel vaak zien of ze jonger of ouder zijn dan 5 - 6 maanden, want het maskertje begint dan langzaam op kleur te komen.
Welke mutaties heb je?

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie