3 mei 2025, 03:11:10

VAKANTIE FOTO'S!!!!!!

Gestart door Little Cockatoo, 9 februari 2007, 23:35:55

« vorige - volgende »

Little Cockatoo

9 februari 2007, 23:35:55 Last Edit: 7 augustus 2007, 14:18:49 by hanjan
Hallo, ik heb me volgens mij nog niet voorgesteld. Wij zijn Jan en Hanneke 31 en 23 jaar oud.
We wonen nu 3 jaar gelukkig in het friese leeuwarden samen.

Onze dierenliefhebberij is begonnen met 2 caafjes, al snel waren het er 9. Helaas hebben we al van 3 afschijt moeten nemen. In die periode is er ook een aquaria gekomen van 2 meten met uitaard vissen.

Ook dit was nog niet genoeg. ER moesten vogeltjes bij, welke dat wisten we nog niet. Wij naar een fokker in Dokkum. Wij zijn uiteinlijke uitgekomen bij een ene man genoemt Jilt. Hij had allerlei vogels. We zochten een vogel die niet al te hardt schreeuwt.
Toen zagen we daar de valkparkiet, helemaal verliefd op die kuif he.
We hebben gelijk één meegenomen en dat was onze albino Wiepie.

Dit is onze lieve Wiepie toen ze net bij ons was, in april een jaar.

Maar ja, één valkje is niet genoeg en ook niet leuk voor het valkje. Dus toen kwam nummer twee. Deze hebben we gevonden in het friese Lekkum. Bij onze supper fokkerster Lutske. Hier hebben onze Karel gevonden. Met 5 weken is hij bij ons gekomen. Iegenlijk iets te vroeg, maar onze wiepie is een uitstekende moeder, want heeft Karel even geleerd hoe hij zaad moet eten. Jawel het moeder instinkt kwam opzetten. Nu moet er natuurlijk ook een foto kommen van onze spetter he. Nou hier komt hij hoor.

Dit is Karel de geparelde.

Maar al aan het leuke kwam een maand geleden een einde. Onze Wiepie werdt erg ziek. Wij snel met haar naar de dierenarts. Daar moest ze blijven. Hier heeft ze antibiotica gekregen en vitamine injecties. Zonde voeder en ga maar door. En ja hoor ze knapte boven alle verwachtingen van de artsen op. Na een week mocht ze naar huis.

Na nog wat bange dagen van ons gaat nu alles goed. Ze fleurt weer helemaal op. Spring uit de kooi en vliegt naar ons toe (nou ja vliegen?) Valt naar ons toe moet ik zeggen, want ja we hebben ze gewiekt.

nou ik hou het eerst zo, nog even een leuke foto plaatsen en dan krijgen jullie zaterdag een verslag over het wiek avondtuur.

Groetjes Hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

kimmie

Heey Jan en Hanneke,

Leuk dat jullie ook een dagboekje zijn begonnen...
Wat een mooie valkjes hebben jullie!!

Gelukkig gaat het weer beter met Wiepie...

Ik heb zelf ook een valkje dat Karel heet...

Ik ga proberen je dagboek te volgen...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Little Cockatoo

Ja leuk dat je valkje ook Karel heet. Ik zat toevallen zonet met de valkjes achter de computer en toen zag ik jou foto staan met het valkje karel ik zei tegen Karel. He Karel moet je eens kijken nog een valkje die Karel heet en weet je wat hij zij fieieuwiet fietfieuw.  ;D Dat geloof je toch niet,  ??? Maar het is echt waar haha.

NOu ik ga jou dagboek ook volgen.

Ga nu slapen tis 20 over 1 snachts haha.

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Riny

Hallo Jan en Hanneke
Hartelijk Welkom bij dagboeken .
Ik hoop dat je veel plezier aan dit dagboekje gaat beleven.
En wij aan alle avonturen en streken,die je valkjes gaan uithalen.
Groetjes Riny

kimmie

Citaat van: hanjan op 10 februari 2007, 01:23:06
Ja leuk dat je valkje ook Karel heet. Ik zat toevallen zonet met de valkjes achter de computer en toen zag ik jou foto staan met het valkje karel ik zei tegen Karel. He Karel moet je eens kijken nog een valkje die Karel heet en weet je wat hij zij fieieuwiet fietfieuw.  ;D Dat geloof je toch niet,  ??? Maar het is echt waar haha.

NOu ik ga jou dagboek ook volgen.

Ga nu slapen tis 20 over 1 snachts haha.

Gr. Hanneke

Hahahaha...
Maar ja Karel(s) is ook onweerstaanbaar :D
Lekker uitgeslapen?

Groetjes Kim :D
Groetjes Kim, Karel en Lady

Mara

Hoi Jan en Hanneke

Welkom op het forum. Wat een mooie albino zeg. Echt heel erg mooi. Ik ben benieuwd naar de avonturen van jullie twee valkjes.

Mara

Little Cockatoo

Ja zeker lekker uitgeslapen tot half 11. En om 11.45 stonden we in de  dierenwinkel om te wieken.
Maar ja om daar te komen natuurlijk in de auto. Nou dit kan Wiepie niet zo veel schelen die blijft mooi op de zitstok zitten. Maar onze boef Karel die vind het allemaal wat eng en gaat dus op de hoofdsteuen zitten, vind ik prima zolang hij mijn jas maar niet onder poept.
En dan de auto uit he, de koude lucht in en de wind. Nou dit vonden ze wel lekker geloof ik.
Allemaal mensen kijken want ja zo vaak zie je niet mensen met vogeltjes lopen he.
In de winkel werden we vriendelijk begroet en kregen Karel en Wiepie alle aandacht, ook werden ze vriendelijk toe gevloten door de andere vogels daar.
Ze heeft alleen Karel gewiekt, omdat ze Wiepie nog te licht vind en bang is dat ze te weinig kracht heeft om goed te kunnen dalen.
Ze vond dat Wiepie er veel beter uit zag dan twee weken geleden (wiepie is ernstig ziek geweest, op het randje van de dood gezeten).
Ze weegt nu 80 gram.

Nou dit was het weer van vandaag.

Doei

gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Little Cockatoo

Vandaag kregen we weer eens visite. En dan is het een hels kabaal want ze krijgen hun aandacht niet.

We hebben het nu zo aan gepakt dat we eerst de visite een beetje laten spelen met de valkjes. Dus even op de hand even wat leuke kiekjes maken enzo. Ook weren er kinderen bij dus karel en wiepie kregen alle aandacht.
En daarna even lekker kletsen. We hebben karel en wiepie niet vernomen, ze zaten namelijk te slapen in hun boom ;D

We hebben wiepie vandaag weer even gewogen en ze weegt nu 88 gram!!!!!!!! :) Echt super. Het gaat dus zeker de goede kant op.
We hadden al zo'n idee, want wiepie zit karel steeds uit te nodigen voor een wippie. En Karel zit steeds met zijn kont te schuren over een stok ::) Het gaat dus zeker lekker in de kooi.

Nog even wachten en dan zijn ze ouder dan een jaar en kan eindelijk de broed kooi er in. Maar niet eerder dan dat wiepie 90 gram weegt.

Morgen waarschijnlijk weer andere avondturen.

gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Diaantje

Leuk dagboek!
Fijn dat het weer beter gaat met Wiepie!
Erg mooie valkjes.. ben benieuwd naar hun piepkuikens...
Ik ga je dagboek proberen te volgen..

groetjes

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Little Cockatoo

Ja ja het gaat goed met Wiepe :D :D :D Ze weet maar liefs 92 gram. ;D ;D

We hebben het broedhok er ook geneeg gehangen. Wiepie is over een aandag dagen 1 jaar de 24 van februari. Karel duurt nog 8 weken. Karel zit al in het broedhok hij heeft het nog niet goed gekeurt volgens mij want Wiepie kruipt er nog niet in.

Maar ik heb een vraag. Wanneer een popje drachtig is, vanandert zij dan ook in haar doen en laten, want wiepie wil dus absoluut niet gepakt worden. Dit is niet wiepie's. Wiepie was juist altijd een vogel die het erg leuk vind om gepakt te worden.

Nou dit was het weer.

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Diaantje

Hoi

NOu hier kan ik je helaas geen antwoordt op geven...
Wellicht iemand die er meer ervaring mee heeft...
Misschien kan je het ergens op deze site terug vinden..
Of onder het kopje gedrag kan je ook een nieuw onderwerp openen.
Hoe veel moet een valkje eigenlijk wegen?
mijne is nu 10 weken en al wel wat zwaarder en groter geworden sinds ik hem heb..

groetjes

Dagboek Tjippy en Yuki

Little Cockatoo

Wat mij vertelt is, is dat Valkjes tussen de 80 en de 100 gram mogen zitten.

Mijn Wiepie weegt nu 95 gram en Karel 98. Nu moet ik wel zeggen dat Wiepie waarschijnlijk drachtig is. Dus dit gewicht is geflatteerd.

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Diaantje

Oke...
ben benieuwd naar de jongen als Wiepie echt eieren gaat leggen... ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

Little Cockatoo

Ja wij ook. Want Wiepie haar moeder is een geparelde sinamon lutino.
Maar Karel zijn ouders ook. Dus er kan van alles uit komen  ;D

gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Rianne

Hoi,

een eitje weegt niet zo veel hoor ;) Dus volgens mij gaat het gewoon heel goed met Wiepie.