3 mei 2025, 16:09:05

VAKANTIE FOTO'S!!!!!!

Gestart door Little Cockatoo, 9 februari 2007, 23:35:55

« vorige - volgende »

Little Cockatoo

19 februari 2007, 20:21:51 #15 Last Edit: 24 februari 2007, 21:36:55 by hanjan
Owke, dus een zwangere valk komt niet zo aan. Gerust stellend is dat.

Sorry dat ik momenteel niet zo veel leuke verhalen heb, dat komt omdat ik mijn valkjes ook bijna nie zie. Ik ben heledagen aan het werk. En mijn vriend is niet zo'n forum man.  :)

Wel kan ik jullie vertellen dat onze Karel en Wiepie constant in het broedhok zitten. En Karel aan zelfbevrediging doet, vervolgens Wiepie Karel uitnodigd voor een wip en Karel Wiepie vervolgens van de stok afduwd. ;D >:( :o

Gekkuh vogels.

NOu dit was het weer.

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Little Cockatoo

NOu het is weer zaterdag dus tijd om te wieken. WE gaan rond drie die kant op. Hopenlijk is het dan nog droog.

Wiepie wordt dan sinds ze ziek is geweest weer voor het eerst gewiekt. De vogelstjes wegen nu beiden 92 gram. Karel is een beetje afgevallen dus dit wil ik even in de gaten houden.

Vanavond komt er vast nog een een verhaaltje over het wieken.

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Little Cockatoo

24 februari 2007, 21:49:34 #17 Last Edit: 25 februari 2007, 16:09:50 by hanjan
NOu nou, niets gebeurt haha. Ze hoefden niet gewiekt te worden. Alleen we zijn niet met twee vogels thuis gekomen. We hebben er nu 4 ;D

We hebben er een paartje bij gekocht. Sietse en Maaike.

Hier foto's van onze nieuwe aanwinsten.

Dit is onze Hielke

Dit is onze spetter Sietse

Dit is ons stelletje op één plaatje

Met z'n allen met z'n allen

Oeps de foto is een meetje bewogen.  :-[

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Ivy

Hoi Hanneke.
Mooie valkjes heb je erbij, alleen heb je ze geloof ik omgewisseld :D want je pop Maaike is zeker een man (witmasker man heeft een witte koppie) en als Sietse al ouder is, dan is het een popje (wildkleurtje)

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Little Cockatoo

Nou bedankt voor je antwoord. Maar waaraan kunnen we zien dat sietse eventueel een pop is? Lijkt mij niet want het is een enorm druk vogeltje met heeeeel veeel praatjes. En juist Maaike is heel rustig.

Nou ja we zien wel, als ze beiden van het zelfde geslacht blijken kunnen we altijd één terug brengen. Maar dan moeten we kiezen welke. Welke is het mooist qua soort, wat zou jij dan doen??

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

kimmie

Heey Hanneke,

Hoe oud is Sietse..?
Als ze geen geel op haar wangen krijgt is het een popje...

Ze zijn wel heel mooi hoor!!

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Ivy

Hoi Hanneke.
Als wildkleurvalkjes ouder dan 6 maanden zijn, kan je het geslacht zien - kleurt het koppie geel is het een mannetje, zo niet dan is het een popje.
Dus als Sietse al wat ouder is dan is het een popje.

En ja, haha, je andere vraag kan ik echt niet beantwoorden :D Ik heb zelf beide mutaties thuis en ik vind ze dus beide mooi :D. Maar goed, ws heb je een popje en dan hoef je geen keuze maken.

Groetjes, Ivana

Little Cockatoo

dat is het probleem, we weten niet hoe oud Sietse Euh Maaike is. Ja wat is het nou.

Nee het is Maaike bij deze hihi.

De witmasker is duidelijk een man.  Dus die indere is dus Maaike bij deze.

We weten dus niet hoe oud Maaike is. Alleen is ze dus aannemelijk kleiner dan mijn andere valkjes.

Volgens mij nog geen 4 maand.

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Little Cockatoo

Tis weer verhander. Maaike heeft dus danig veel geel in haar kop dat we denken dat het een man is. Dus Maaike is vanaf nu  Hielke.

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Ivy

Hoi!
Jullie kunnen het in het echt natuurlijk beter zien, maar op de eerste foto van ex-Maaike zie ik geen geel op haar koppie.
Ook popjes kunnen een beetje geel hebben.
Niet mijn scherpste foto, maar je ziet wat geel. Het is mijn popje Nicky

Hoe het eruitziet als jonge mannetjes op kleur komen kan je in Monky's dagboek zien.
Yaro heeft allemaal vlekjes in zijn gezichtje:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,13386.msg344998.html#msg344998
(je moet wel door alle foto's heen scrollen, Yaro staat onderaan)

De grootte hoeft niks te zeggen over de leeftijd van het valkje, mijn kleinste vogeltje is Joepie en ze is al 2 jaar :)

Ik zal wel over een paar maanden komen kijken of jullie Hielke weer Maaike gaat heten :P ;D

Groetjes, Ivana

Monky

Hi Hanneke,

Ik heb je vraag gelezen inmijn dagboek, en het is misschien hier het makkelijkst te beantwoorden.
Yaro is op dit moment ongeveer 7,5 maanden oud. In mijn handtekening zie je hem (rechts bovenin) toen ik hem net had.

Zo zag hij eruit toen hij 2 maanden was:

En zo is hij nu na 7,5 maanden:

Mijn gevoel zegt me dat de jouwe een popje is... Maar dat is puur op gevoel  :P Daar heb je dus niet veel aan  :-[ ;D
Ik ben bang dat je even geduld moet opbrengen en wachten tot hij/zij door de eerste rui heen is.

Het zijn trouwens mooie valkparkieten die je daar hebt  :D

Groetjes,
Monky

Little Cockatoo

We zitten er aan te denken om de valkjes weer terug te brengen. We weten niet of we er goed aan hebben gedaan. Of Karel en Wiepie dit wel waarderen.

Wiepie zit nu trouwens ook stil en met de kop in de veren. Dit doet ze heel veel en is iets van 5 gram lichter.

Ik weet het niet. Zit in dubio.

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Inge88

Waar komen de valkjes vandaan? Of heb je dat al ergens geschreven? Het zijn wel erg mooie beestjes! Waaraan merk je dat Karel en Wiepie dit niet zouden waarderen? En zitten ze samen in 1 kooi? Hoe ruim is die kooi?

Little Cockatoo

Ze komen uit een super super super Pets Place.  Echt een super dierenwinkel. Zit daar vol met vogels. Die vrouw maakt ze allemaal tam.

Ze weet zelf oo niet hoe oud ze zijn. Karel en Wiepie zijn gewoon uit hun doen. Wiepie zit zielig op een stok, al komt ze nu wat los. En karel heeft ruzie met Sietse en Hielke.

We kijken het nog aan tot zaterdag, treed er dan nog geen verbetering op dan gaan ze terug.

We hebben grote kamer voliere even kijken of ik daar een foto van kan vinden.

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

kimmie

Heey Hanneke,

Heb je ze gelijk samen in 1 kooi gedaan...?

Ze moeten ook nog alle 4 aan elkaar wennen...
Hopelijk worden het vriendjes...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady