6 mei 2025, 01:50:54

Days of our valkjes.....

Gestart door peetje81, 18 februari 2007, 16:59:25

« vorige - volgende »

peetje81

En zoals jullie misschien wel kunnen zien zijn ook Claus en Jiba erg druk!  ;D ;D

Sanna

Hallo Petra,

Wat ontzettend leuk voor je dat Jut & Jul bij jullie zijn komen wonen. Heerlijk om twee zulke tamme valkjes zomaar in je schoot geworpen te krijgen. Heel erg veel plezier met ze, maar ik denk dat je daar geen aanmoediging voor nodig hebt ;) ;D.

Groetjes, Sanna

peetje81

Wat is het toch leuk om weer gefuit te horen! ;D
Ondank dat ik maar een paar dagen 'zonder' heb gezeten mis je het gelijk.
Ik moet erg lachen om mijn 2 nieuwe valkjes, en vooral Jut heeft zich al onsterfelijk gemaakt hier in huis. Mijn eigen valkjes Claus en Jiba gebruikten mijn 2 honden (boxer en Frans Bulletje) al regelmatig als landingsbaan, en Jut heeft deze gewoonte ondertussen ook al perfect onder de knie. En dat terwijl hij helemaal geen honden gewend was! :o
Hij vind het blijkbaar ook erg leuk om Sjors (mijn boxer) te 'vlooien'. Hij gaat dan op Sjors zijn gat zitten terwijl deze slaapt en gaat vervolgens een uitgebreid zitten knabbelen. De arme hond keek dan ook een paar keer zeer verbaasd toen Jut per ongeluk een haartje meetrok ;D ;D
Gelukkig maar dat  Sjors de goedheid zelf is en niet terug wil 'vlooien' ;D ;D

En Claus en Jiba? Die snap ik helemaal niet meer. Ze paren minstens 3 keer per dag, maar interesse in de 2 nestkastjes die ik voor ze heb neergezet (moest wel op de bodem want Claus kan niet vliegen) ho maar ??? ???
Ben dan ook zeer benieuwd of er daadwerkelijk een nestje gaat komen, of dat ze gewoon een nieuwe hobby hebben ontdekt :P ::)

Sanna

Whahahahahaaa!!! Stelletje perverselingen ;)

peetje81

Je erg he! ;D ;D
En die viezerikken hebben ook niet het fatsoen om even te wachten tot ze weer alleen zijn. Nee hoor, als ik s'morgens de kamer binnenkom beginnen ze meteen met de 1e ronde.
Ook als er (s'middags) toevallig bezoek zit vertonen ze graag hun kunsten! :-[

Ivy

Hoi Petra.
En heb je al eitjes  ;D
Tot zondag?
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

maveef

Wat een uitslovers hahah :) Nu maar hopen dat ze een keer het nut van een nestkastje gaan inzien ;)
Leuk dat je nieuwe valkjes zich zo snel aanpassen :) lijkt mij een leuk gezicht die valkjes op een hond hehe..

peetje81

@Ivana. Nope, nog steeds geen eitjes :-\ Volgens mij doen ze het gewoon voor de lol. Er is nog steeds geen interesse voor de kastjes, maar er wordt nog steeds volop geoefend! ;D
Tot zondag!

@Maveef. Ja is ook erg grappig, ik zal eens proberen om er een mooie foto van te maken. Vooral als er een groepslanding gemaakt wordt zie je die hond echt kijken van; zucht.... daar heb je ze weer ;D :D

peetje81

Haha! Eindelijk is er vandaag wat interesse in de nestkastjes getoond (of eigenlijk 1 daarvan). Claus was door erg veel (en hard ;)) te fluiten aan het proberen Jiba naar het kastje te lokken, nadat hij zelf een paar keer naar binnen had gekeken. Of het hem gelukt is om Jiba erheen te lokken weet ik niet, want ik moest weg. Maar nu zitten ze er in elk geval niet in, ze zijn druk aan het eten. Ach ja, ik vind het allang leuk dat er een beetje interesse was, verder wachten we maar weer rustig af.
Ik baalde wel dat ik weg moest maar ja dat was gelukkig wel voor een goed doel. We zijn vanmiddag naar Ivana (ook van het forum) geweest en hebben daar met mijn schoonzusje hun 1e valkje opgehaald! Echt een beauty! Jammer dat ik er zelf al 4 heb ;D
Het is een heel mooi Lutino gepareld popje en ze is erg lief en al grotendeels tam. En als die beestjes van mij nou een beetje opschieten dan komt er als ze mooi tam is ook nog een leuk vriendje voor haar bij!

maveef

Ah leuk, dus je hebt je familie ook besmet met het valkjesvirus haha :) Mooi is dat he geparelde lutino, wij hebben er straks ook 4 maar willen nog heel graag ooit een lutino en een albino. Maar ik denk dat we even wachten eerst Dexter en Deedee opvoeden :)
Gelukkig is er al wat interesse in je nestkastje, succes ermee :)

Mara

Hoi hoi

Geparelde lutino's zijn heel erg mooi. Ik heb er zelf ook een, prachtig gewoon om ze te zien.

Mara

Ivy

Hallo Petra.
Hoe gaat het met Claus en Jiba? Zijn ze al druk bezig met een vriendje maken voor Inotje? En is Inotje al een beetje gewend bij je schoonzusje (en heeft ze al een naam :P)...
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

danielle

Dag Petra,
Ik heb je dagboek gelezen. Ik vind dat je mooie valkparkieten hebt.
Ook super dat je er twee hebt geadopteert!
Vervelend dat het zo is gelopen met Spikey, nog veel sterkte gewenst met het verlies van hem!

Ik ben erg benieuwd of je binnenkort een nestje krijgt. Ik probeer om het te blijven volgen.

Groeten van Danielle
en snavelkusjes van Tommie (valkparkiet)
en Gijsje&Sammie (grasparkieten).