6 mei 2025, 07:00:11

Days of our valkjes.....

Gestart door peetje81, 18 februari 2007, 16:59:25

« vorige - volgende »

peetje81

Hallo allemaal,

Aangezien er de laatste dagen nogal wat dingen gebeurd zijn en ik zelf vind dat de verhalen van mijn valkjes niet zouden misstaan in een soap begin ik hier toch ook maar eens een dagboekje. Ik beloof niet dat ik het elke dag ga bijhouden maar het lijkt me hartstikke leuk om eens terug te kunnen kijken naar hun avonturen.

Ik heb dus 3 Valkjes. Claus (gepareld) Jiba (bont geparelde cinnamon witmasker) en Spikey (wildkleur). Het andere valkje dat je in mijn handtekening ziet staan (rechts) was Bernhard die onlangs helaas veel te vroeg is overleden.

Mijn allereerste valkje is weggevlogen en daarna is Claus bij mij in huis gekomen. Door zijn uiterlijk en gedrag was ik er van overtuigd dat het een vrouwtje was (de naam had al een belletje moeten doen rinkelen natuurlijk ;D) en dus is toen Bernhard erbij gekomen. Echter Claus zag alleen mij staan (met de hand opgevoed) terwijl bernhard zo ontzettend zijn best deed om wat 'valkjes'aandacht te krijgen.
Vandaar dus dat Jiba erbij kwam. Dit ging hartstikke leuk samen en ondanks dat ze natuurlijk nog te jong waren voor een nestje werd het al wel een echt stelletje.
Toen Bernhard plotseling kwam te overlijden en Claus nog steeds niks van Jiba moest weten heb ik dus Spikey erbij genomen. Hij is al een wat ouder valkje en moest erg wennen aan de andere valkjes maar dit ging behoorlijk goed en hij en Jiba trokken steeds meer met elkaar op terwijl ik nog steeds de grote liefde van Claussie was. ;D

Daarom was het ook verschrikkelijk schrikken toen mijn arme Spikey een 'ernstig'ongeluk kreeg. Wat er precies is gebeurd kun je hier lezen:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,22834.0.html

En om het voor Spikey nog erger te maken.....Hij zit nou in een aparte kooi omdat hij behoorlijk gewond is en wat gebeurt er? Claus ontpopt zich ineens tot man en gaat er als een speer met Jiba vandoor! :o
Vooral s'ochtends en s'avonds is het een gewip van jewelste en die arme Spikey moet het maar gelaten aanhoren....

Maar goed Jiba en Claus lijken er erg blij mee te zijn dus ik heb ze maar een nestkastje gegeven dat op dit moment druk onderzocht wordt. Dus wie weet komt er ook nog wel gezinsuitbreiding!

Op het moment gaat het redelijk met Spikey, ik help hem met eten omdat hij anders bij lange na niet genoeg binnen krijgt maar hij is een echt vechtertje en geeft niet op dus wie weet komt alles wel goed
Nou goed, dit voor nu en ik ga zeker proberen om deze soap goed bij te houden!

Riny

Hoy Petra
Welkom bij dagboeken en verhalen.
Ik hoop dat je heel veel plezier van je dagboekje gaat ondervinden.
Groetjes Riny

Anja

Hoi Petra,

Welkom en leuk dat je een dagboek bent begonnen. Ik heb het wel gevolgd wat er is gebeurd met Spikey is gebeurd.
Ik ga je iig proberen te volgen en ik wens je veel sterkte toe met Spikey. Geef hem maar een dikke knuffel van mij.

Groetjes Anja

peetje81

Jippie!! Spikey heeft net helemaal zelfstandig een complete maaltijd naar binnengewerkt! Oke, het is nog wel pap maar was toch al behoorlijk dikke pap. Hij lijkt nou toch echt op te knappen. Tot nu toe nam hij altijd zelf wel een paar hapjes, maar verloor dan of de zin of zijn geduld en dan moest ik hem verder voeren. Maar vanaf vandaag maak ik de pap van pellets en dat staat meneertje blijkbaar een stuk lekkerder. Hij ziet er nou natuurlijk helemaal niet uit (compleet veranderd in een pap-valkje ;)) maar lijkt erg tevreden met zichzelf. Dus ach ja, hij blij, ik blij zullen we maar zeggen he!

O en Anja? Dikke pap-knuffel terug van Spikey! ;D

Mara

Hoi Peetie81

Welkom op het forum en wat leuk dat je een eigen stukje bent begonnen. Ik zal zeker eens voorbij komen om te lezen.

Groetjes

mara

Diaantje

Hoi

Zijn dat je valkes is je handtekening.. ontzettend mooi!!!!!!!!!!
Hopen dat er ook echt gezinsuitbreiding komt...

groetjes

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

peetje81

Ja dat zijn mijn valkjes. Helaas is de witmasker onlangs overleden. Maar de mooie witte valk die je ziet is nou dus druk bezig. De honden zaten net al heel geinteresseerd naar de kooi te kijken wat dat nou weer voor vreemde geluiden waren hihi!

Diaantje

Echt een prachtig valkje..
Daar komen vast hele mooie jongen van!!!

groetjes

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Sanna

Hai Petra,

Leuk dat je ook een dagboekje begonnen bent. We duimen allemaal mee voor arme Spikey. Ach en je weet maar nooit hoe het balletje rolt. Er zitten hier op het forum genoeg die met 1 valkje begonnen zijn..... ;D ;D

Groetjes, Sanna

Riny

18 februari 2007, 22:23:56 #9 Last Edit: 19 februari 2007, 11:18:32 by Gerda
Hoy Petra
Hoera voor Spikey !!
Dat komt helemaal goed met Spikey, let op mijn woorden.
Groetjes Riny

peetje81

Spikey is niet meer.......
Toen ik net beneden kwam lag hij op z'n ruggetje. Ik snap er niets van, hij was gisteren zo vrolijk en aanwezig. Hij was zelfs weer goed aangekomen en at zelf z'n papje op.
Helaas heeft het niet zo mogen zijn, als ik dit van te voren had geweten...... :'( :'(

Sanna

Lieve Petra,

Als we alles van tevoren wisten... Je hebt in ieder geval alles voor je Spikey gedaan wat in je vermogen lag en Spikey moet gevoeld hebben dat je heel veel van hem hield. En ik moet zeggen dat het er naar uit zag dat de lieverd het wel ging redden. Helaas was hij toch te ernstig gewond en heeft het gewoon niet zo mogen zijn.... Dat is het akeligste deel van houden van dieren. Heel veel sterkte met je verlies...

Sanna

peetje81

Dankjewel Sanna, Ik dacht ook dat hij het zou gaan redden. Maar ja, de keuze tussen redt hij het? of moet ik hem verlossen is soms heel moeilijk te maken....
Gelukkig kon ik wel merken dat hij geen pijn had, dus dat verwijt hoef ik mezelf niet te maken, maar het blijft  :censuur

Sanna

Ja ik weet het, het is echt verschrikkelijk altijd. Je moet op dat moment een keuze maken en als ik zie dat zo'n beestje zelf blijft vechten heb ik ook niet de moed om voor hem te beslissen dat het over is. Ik heb het helaas ook een aantal keer moeten meemaken en het blijft zwaar :censuur. Wat ik wel gemerkt heb is dat het meestal vooraf gaat aan een periode van ineens opbloeien wat je de hoop geeft dat hij het gaat redden.
Meer kon je niet doen Petra.

Sanna

Riny

Tussen hemel en aarde,
loopt nu een  gouden lijntje.
Het is de verbintenis tussen maatjes,
doorbroken, maar toch heel fijntjes.

Hoy Petra
Met mijn mond vol tanden zit ik hier voor mijn laptop.
Gisteren leek alles de goede kant op te gaan.
Wat zul jij een verdriet hebben.
Maar ik weet zeker, dat  Spikey nog een paar daagjes langer geleefd heeft door jou liefdevolle verzorging.
Heel veel sterkte Riny :'(